fbpx

FCA potpuno transformiše proizvodnju

Prema nepotvrđenim vestima iz Torina, FCA će značajno transformisati svoju proizvodnju i modelnu ponudu

Foto: FCA

Fiat Punto i Alfa MiTo će prestati da se proizvode u Torinu i pogonu u blizini Napulja, kako bi svoje mesto na proizvodnjim linijama ustupili većim i profitabilnijim Maserati i Jeep SUV modelima. Ovo je plan koji bi šef FCA Sergio Marchionne trebao da saopšti 1. juna, a ako se ostvari biće najveća transformacija i u istoriji kompanije Fiat koja postoji od 1899. U okviru istog plana, proizvodnja modela panda trebala da bi da se potpuno preseli u Poljsku. Iza ovog plana stoji stav Marchionnea da je previše neprofitabilno praviti male i jeftine automobila u zemljama gde je radna snaga skupa, čime praktično iz korena menja istoriju Fiata, čiji zaštitni znak su oduvek bili mali automobili kao što je model Fiat 500. Pored toga, Marcione, poznat kao oponent elektrifikaciji, priznaje i da se u obzir pri pravljenju planova proizvodnje u obzir mora uzeti i prelazak na hibridne i čisto električne pogone.

Foto: FCA

Promena u legendarnom pogonu u Torinu svakako će biti ogromna, ali očigledno i neophodna. Fabrika koju je otvorio vođa fašističke Italije Benito Musolini 1939. istorijski je centar Fiata. U svoja najbolja vremena sedamdesetih godina prošlog veka zapošljavala je čak 50.000 radnika i proizvodila 600.000 vozila, dok danas proizvodi manje od 50.000 vozila godišnje.
Očigledno je da Marchionne u prvi plan gura Jeep koji dobro posluje, pa će se u pogonu Pomigliano u blizini Napulja, umesto Pande proizvoditi mali Jeepov SUV. Sa druge strane, marka Fiat će se spustiti na samo dva modela – 500 i Panda, dok će ostali budžetni modeli biti ukinuti.
Sam Marchionne kaže da je ovakva reorganizacija proizvodnje automobila u Evropi neophodna, zbog toga što je pravljenje profita postalo jako teško i komplikovano, i liči na jedni veliku i tešku slagalicu.
U januaru ove godine prvo čovek FCA izjavio je da može udvostručiti profit kompanije time što će se eksploatisati marka Jeep, a novi planovi to i potvrđuju.

Foto: FCA

Marchonne je tokom 15 godina koliko je na čelu kompanije postao poznat po hrabrim i velikim rezovima koji su doneli rezultate, a koje su čak i drugi kopirali. Pre dve godine u SAD je ukinuo proizvodnju modela Dodge Dart i Chrysler 200, na njihovo mesto uveo nove i tražene Jeepove SUV modele i Dodge RAM pickupove. Sada isto to radi Ford sa velikim čišćenjem u modelnoj ponudi.
Međutim, ovakve tektonske reorganizacije u FCA Marchonne započinje pred sam kraj svoje karijere. Sledeće godine on se povlači sa svoje pozicije, a novonastalu organizaciju proizvodnje predaće nekome drugom. Da li će ove odluke biti dobre ili loše, najbolje će osetiti kompanija, ali i njegov naslednik.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Volvo opoziva 2.2 miliona vozila

Čista je ironija da Volvo, lider u bezbedenosti opoziva 2.2 miliona vozila zbog mogućeg ...

Ferrari 296 GTS debitovao sa hibridnim pogonom i bez krova

Ferrari 296 GTS upravo je debitovao sa moćnim hibridnim pogonom, tvrdim pomičnim krovom i ...

Kubica ponovo testira Formulu 1

Renault je potvrdio da će Robert Kubica voziti na zvaničnim testovima Formule 1 koji ...

CLA Coupé, CLA Shooting Brake i GLA sada pod brendom EQ Power

Za nova kompaktna EQ Power vozila i Mercedesa, u prvom planu su (električni) užitak ...

Volkswagen ID Buzz i ID Crozz će se proizvoditi u Americi

Volkswagen razvija familiju električnih automobila baziranih na modularnoj platformi pod oznakom „MEB“, i najmanje ...

JLR razvija beskontaktne ekrane

Jaguar Land Rover i Cambridge univerzitet razvijaju novu generaciju ekrana, kojima neće trebati dodir ...