fbpx

Volkswagen je uradio nešto što nije uobičajena praksa – objavio je fotografije druge generacije modela Phaeton koja se nije pojavila

Volkswagen je uradio nešto što nije uobičajena praksa. Da bi obeležio 20 godina nastanak modela VW Phaeton, kompanija je pokazala kako je trebao izgledati Phaeton druge generacije, koja se, kao što znamo, nikada nije pojavila. Iako je prema većini razlog zbog čega je Phaeton 2 ostao na nivou gotovog projekta odluka da se okrene elektrifikaciji, ali i neslavni “dieselgate” skandal, činjenica je da ni u prvoj generaciji nje ispunio očekivanja.
Iako nesporno luksuzan, projekat pokojnog šefa VW-a Ferdinanda Piecha, koji je silno želeo reprezentativni premijum model u ponudi VW-a, nije se proslavio. Preteško vozilo nije imalo ni perfomanse i voznu dinamiku kojom bi se suprotstavio kako konkurentu iz kuće modelu Audi A8, tako ni ostalim konkurentima, i ugašen je već nakon prve i jedine generacije. Phaeton 2 je napušten kako bi se Volkswagen posvetio projektu MEB platforme.
A kako je trebao izgledati Phaeton 2? Prema onome što se vidi sa fabričkih fotografija potpuno funkcionalnog prototipa, koje su očigledno već bile spremne za razne promotivne kampanje, Phaeton 2 je trebao uvesti stilske elemente koji su se pojavili na drugim modelima.
Prednji gril i svetla neodoljivo podsećaju na aktuelni Touareg, dok su se zadnja svetla, evoluirana pojavila na modelu Škoda Superb. Ovo drugo i nije iznenađenje obzirom da je Phaeton 2 dizajnirao Jozef Kabaň, koji je takođe “potpisao” Škodu Superb. Pored toga, rešenje udvojenog izduva, na zadnjem delu, koji je najavljivao ozbiljno snažne motore u Phaetonu 2, pojavilo se na modelu VW Arteon.
Naglašeno duga vrata trebala su obezbediti komforan pristup zadnjem delu koji nije imao klupu nego dva sedišta odvojena širokom konzolom, na kojoj se nalazio i mobilni tablet i komande za podešavanje sedišta. Kao i u prvom Phaetonu, Volkswagen je u enterijeru bogato koristio drvo i kožu, a za dodatnu udobnost bio je zadužen dvodelni stakleni krov i audio-video sistem za putnike pozadi.
Instrument tabla je dobro poznata, a u gotovo neizmenjenoj formi pojavila se u modelu Touareg pod imenom Innovision Cockpit. Rešenje unutrašnjeg ogledala beu okvira, armatura presvučena kožom, i hromirani detalji trebali su doneti sofisticiranost drugoj generaciji Phaetona.
Praktično, kao i aktuelni Touareg, Phaeton 2 je trebao koristiti MLB platformu, kao i Audi A8, pa i velika VW limuzina Phideon koja se prodaje samo u Kini i duhovni je naslednik Phaetona.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Električni Renault 5 stiže ranije

Renault dodaje gas u elektrifikaciji svojih modela a novi električni Renault 5 stiže 2024. ...

Porsche se (stvarno) vraća na Leman

Ako je neko i posumnjao, sada je potvrđeno i u slikama – Porsche se ...

Novi Abarth 500e naelektrisao Evropu

Nakon debitovanja u novembru, potpuno električni New Abarth 500e sada elektrifikuje Evropu turnejom Nakon ...

IIHS objavio listu 15 najsigurnijih automobila

Američki IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) je objavio listu najsigurnijih automobila za 2018. ...

Napravi odmah – popravljaj kasnije

Bivši i sadašnji radnici tvrde da svaki Tesla model, kada siđe sa proizvodne trake, ...

Stiže i još snažniji BMW M5

Samo što je predstavio novi M5, je dodao još snažniju verziju M5 Competition Ova ...