fbpx

Volkswagen je uradio nešto što nije uobičajena praksa – objavio je fotografije druge generacije modela Phaeton koja se nije pojavila

Volkswagen je uradio nešto što nije uobičajena praksa. Da bi obeležio 20 godina nastanak modela VW Phaeton, kompanija je pokazala kako je trebao izgledati Phaeton druge generacije, koja se, kao što znamo, nikada nije pojavila. Iako je prema većini razlog zbog čega je Phaeton 2 ostao na nivou gotovog projekta odluka da se okrene elektrifikaciji, ali i neslavni “dieselgate” skandal, činjenica je da ni u prvoj generaciji nje ispunio očekivanja.
Iako nesporno luksuzan, projekat pokojnog šefa VW-a Ferdinanda Piecha, koji je silno želeo reprezentativni premijum model u ponudi VW-a, nije se proslavio. Preteško vozilo nije imalo ni perfomanse i voznu dinamiku kojom bi se suprotstavio kako konkurentu iz kuće modelu Audi A8, tako ni ostalim konkurentima, i ugašen je već nakon prve i jedine generacije. Phaeton 2 je napušten kako bi se Volkswagen posvetio projektu MEB platforme.
A kako je trebao izgledati Phaeton 2? Prema onome što se vidi sa fabričkih fotografija potpuno funkcionalnog prototipa, koje su očigledno već bile spremne za razne promotivne kampanje, Phaeton 2 je trebao uvesti stilske elemente koji su se pojavili na drugim modelima.
Prednji gril i svetla neodoljivo podsećaju na aktuelni Touareg, dok su se zadnja svetla, evoluirana pojavila na modelu Škoda Superb. Ovo drugo i nije iznenađenje obzirom da je Phaeton 2 dizajnirao Jozef Kabaň, koji je takođe “potpisao” Škodu Superb. Pored toga, rešenje udvojenog izduva, na zadnjem delu, koji je najavljivao ozbiljno snažne motore u Phaetonu 2, pojavilo se na modelu VW Arteon.
Naglašeno duga vrata trebala su obezbediti komforan pristup zadnjem delu koji nije imao klupu nego dva sedišta odvojena širokom konzolom, na kojoj se nalazio i mobilni tablet i komande za podešavanje sedišta. Kao i u prvom Phaetonu, Volkswagen je u enterijeru bogato koristio drvo i kožu, a za dodatnu udobnost bio je zadužen dvodelni stakleni krov i audio-video sistem za putnike pozadi.
Instrument tabla je dobro poznata, a u gotovo neizmenjenoj formi pojavila se u modelu Touareg pod imenom Innovision Cockpit. Rešenje unutrašnjeg ogledala beu okvira, armatura presvučena kožom, i hromirani detalji trebali su doneti sofisticiranost drugoj generaciji Phaetona.
Praktično, kao i aktuelni Touareg, Phaeton 2 je trebao koristiti MLB platformu, kao i Audi A8, pa i velika VW limuzina Phideon koja se prodaje samo u Kini i duhovni je naslednik Phaetona.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Leclerc nastavio sa pobedama, prvi i u Monzi

Charles Leclerc izrasta u budućnost Ferrarija, ili, još bolje, već je prvi vozač tima, ...

Al-Attiyah – pravila za Dakar Reli nisu bila fer

Dakar Reli je završen, Sainz i njegov tim uživaju u zasluženoj pobedi, ali drugoplasirani ...

Porsche ponovo razmišlja o Formuli 1, ali ako…

Porsche je i zvanično priznao da razmišlja o Formuli 1, ali samo ako bi ...

Novi Nissan Juke, veći sa više tehnologije

Kada se pojavo, Nissan Juke je podelio mišljenja, a nova generacija, devet godina kasnije, ...

Volkswagen sprema svoj prvi crossover kabriolet

Volkswagen je najavio planove za proizvodnju novog crossover kabrioleta, čija osnova će biti nedavno ...