fbpx

Pre 90. godina, Fritz von Opel je postigao 238 km/h sa Rak 2

Opel danas slavi 90. godišnjicu modela Rak 2 „futurističkog trkačkog automobila“, jednog od najluđih poduhvata automobilske industrije

Ne pokušavajte kod kuće: Fritz von Opel nije nosio kacigu tokom rekordnog pokušaja sa RAK 2. foto: Opel

Opel danas slavi 90. godišnjicu modela Rak 2 „futurističkog trkačkog automobila“, jednog od najluđih poduhvata automobilske industrije. Sve je počelo 1927. godine kada je Fritz von Opel, unuk osnivača kompanije, Adama Opela, odlučio da napravi “automobil” na raketni pogon. Von Opel je započeo projekat zajedno sa austrijskim publicistom i astronom Maksom Valierom i Fridrihom Sanderom, osnivačem i vlasnikom kompanije koja pravi signalne rakete. Marta 1928., iza zatvorenih vrata, prvi prototipi koje pogoni 12 raketa su lansirani na Opelovoj test stazi u Russelsheimu. Tokom prvih testiranja, jedan od automobila je dostigao 100 km/h u roku od osam sekundi, međutim tim nije bio zadovoljan rezultatima, što ih je navelo da se premeste na dužu stazu u Berlinu i pokušaju da ostvare veću maksimalnu brzinu.

foto: Opel

Ovo je generalno trenutak kada je Rak 2 zapravo rođen. Baziran je na šasiji Opela 10/40, i bio je dugačak je 4.99 metara. Snaga je dolazila iz 24 raketa na čvrsto gorivo, koje su proizvodile šest tona potiska. Automobil je težio samo 560 kilograma i nije imao agregat niti menjač. 23. maja 1928. godine, vozeći Rak 2, von Opel je lično postavio novi rekord za brzinu kada je postigao 238 km/h (i to bez kacige na glavi). Ovom događaju je prisustvovalo 3.000 ljudi, uključujući i novinare, poznate ljude, i sportiste.

foto: Opel

„Nagazio sam pedalu za paljenje i rakete su počele da grme iza mene, gurajući me unapred. Nagazio sam pedalu opet, onda opet i – ščepalo me je kao bes – četvrti put. Sa strane, sve je nestalo. Ubrzanje mi daje navalu. Prestao sam da razmišljam. Reagujem samo na instinkt, dok nekontrolisane sile divljaju iza mene,“ von Opel se prisećao pokušaja.

Prvi let ikada na raketni pogon: Fritz von Opel poleće sa aerodroma u Frankfurt Rebstock u Opel-Sander RAK 1 jeseni 1929. foto: Opel

Inspirisani uspehom modela Rak 2, von Opel i Sander su nastavili međusobnu saradnju, a kasnije 1928. i postavili novi rekord za vozila na šinama, kada su dostigli 256 km/h sa Rak 3 raketnim ručnim kolicima. Nakon drugog pionirskog podviga, prvog ikada javnog leta na raketni pogon u septembru 1929. godine, Opelovi raketni eksperimenti su stigli do kraja zbog Velike krize.

Na šinama, na putu, i u vazduhu: Maksimalne brzine Opel RAK eksperimenata.
  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Mini Yours po svom ukusu

Mini je lansirao do sada neviđenu mogućnost vizuelnog prilagođavanja automobila po sopstvenoj želji vlasnika ...

Februarska prodajna akcija u salonima Kia Motors

U svim salonima Kia Motorsa u Srbiji od 2.februara važe izmenjeni akcijski uslovi prodaje ...

OMR Group novi je distributer marki Stellantis Grupe

OMR Group novi je distributer marki Stellantis Grupe Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Fiat Professional ...

Volkswagen Grupa prodaje četvrtinu Porschea?

Oko gigantske Volkswagen Grupe često kolaju glasine o mogućim prodajama marki, a najnovija se ...

Istraživanje: Da li je kupovina starijih polovnjaka rizičnija?

Istraživanje: Da li je kupovina starijih automobila rizičnija zbog mogućeg povećanja pređene kilometraže i ...