fbpx

Najbrži cirkus na svetu, Formula 1, doselio se u Monte Karlo, gde Mercedes poslednjih par godina ima problema. Zbog čega?

Foto Mercedes-AMG Petronas Motorsport

Poslednjih nekoliko trka u Monte Karlu Mercedesovi vozači se nisu najbolje snalazili, između ostalog zbog činjenice da su u svojim rukama imali najduži automobil, sa najvećim međuosovinskim razmakom. Već sutra počinju slobodni treninzi na legendarnoj uličnoj stazi u maloj Kneževini, a mnogi vozači najavljuju spektakl, pre svega zbog novih hiper mekanih pneumatika, za kojim je prava navala timova, nakon nedavnih testova.

Foto – Mercedes-AMG Petronas Motorsport

Međutim, iako se Mercedes vratio na staru stazu dominantnih pobeda, koje raduju navijače tima, ali razočaravaju ljubitelje pravog trkanja, pretpostavka je da u nedelju veće šanse imaju Ferrari, i Red Bull, nego Mercedes. O čemu se radi? Mercedes ima najduži automobil sa najdužim međuosovinskim razmakom. Ova formula je očigledno odlična obzirom na uzastopne titule vozača i tima. Računica je jednostavna – duži automobil donosi više aerodinamičke sile koja potiskuje automobil nadole i lepi automobil za podlogu. Kod dužeg automobila se ispod vozila generiše veći podpritisak zbog veće površine poda vozila koji usmerava vazduh ka difuzorima na zadnjem delu. Što je staza brža, benefiti dužeg vozila su veći.

Foto – Mercedes-AMG Petronas Motorsport

U brojkama, ako „normalan“ bolid ima međuosovinski razmak od 3.200 mm, a Mercedes 3.400 mm, a kao referenca se uzme da je oko 50% međuosovinskog razmaka površina poda, dolazimo do oko 100 mm veće dužine poda, odnosno oko 6% veće površine koja usmerava vazduh. Ako se računa da oko 20% ukupnog „downforcea“ stvara pod vozila, Mercedes, svojim dugim bolidom, ima dobit od 1,2%. Jednostavnije, ako pri 240 km/h F1 bolid generiše ukupno oko 1.600 kg aerodinamičkog potiska, mercedes ima oko 20 kg više, u odnosu na kraća vozila. Što je staza brža, prednost je još veća.

Footo – Mercedes-AMG Petronas Motorsport

Očigledno, Mercedes je žrtvovao performanse svog automobila na jednoj stazi, na kojoj će biti manje pokretljiv zbog dužine i međuosovinskog razmaka, a prednosti koje inače ima, istopiće se zbog malih brzina na uličnoj stazi, gde je prosečna brzina oko 166 km/h.
Šta više, upravo zbog pomenute dužine i međuosovinskog razmaka, Mercedes mora da pravi i najveće prepravke na prednjem trapu i sistemu upravljanja zbog čuvene Loews ukosnice koja se vozi brzinom od samo 50 km/h, ali zahteva veliko ugaono skretanje. Samo za ovu stazu Mercedes koristi prednje oslanjanje koje dozvoljava čak 40% veći ugao zakretanja prednjih točkova nego inače.
Ipak, već sutra ćemo videti ko se kako pripremio za ovu jedinstvenu stazu u kalendaru, koja, zapravo, zbog male brzine, neravnina i sporih krivina ne odgovara nikome, ali, ako je verovati najavama vozača, pneumatici će odigrati veću ulogu nego ikada do sada.
Još samo da podsetimo, 1. i 2. slobodni trening se vozi četvrtkom, a 3. slobodni trening i kvalifikacije u subotu. Trka je u nedelju u novom terminu od 15:10 časova.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

G-Drive Racingu oduzeta pobeda na LeManu

G-Drive Racing koji je dominantno pobedio na 24 časa LeMana diskvalifikovan je i pobeda ...

Osetite tajnu vrhunskog prianjanja – Continental Black Chili

Da li želite da ostvarite svoje automobilističke snove? Continental Black Chili Driving Experience vam ...

Hyundai Connected Mobility – vožnja budućnosti

Hyundai Connected Mobility – vožnja je budućnosti i zadatak novog odeljenja Hyundai Motor Europe ...

Ferrari Purosange se neće previše prodavati

Ferrari Purosange neće ići stopama Lamborghinija i Porsche koji su uvođenjem SUV modela udvostručili ...

Škoda je više od partnera za Tour de France

Škoda nije samo tradicionalni partner Tour de Francea vozilima, nego je zadužena i za ...

Top Gear najavio 26. sezonu popularnog serijala

Top Gear je najavio, novu, 26. sezonu serijala, koja će ujedno biti i poslednja ...