Kineski proizvođači automobila odavno kopiraju druge, sa manjim ili još manjim uspehom. Najnoviji primer je Lamborghini Urus
Huansu X-Serija kreće u prodaju na kineskom tržištu za par dana. Ovo je SUV postavljen na staru BAIC platformu, sa međuosovinskim razmakom od 2.815 m, a kupci će moći da biraju između verzije sa pet i sedam sedišta. Svo ovo je manje-više normalno, da karoserija nije većim delom kopirani, niko drugi do, Lamborghini Urus. Realno, može se još dosta toga tu prepoznati, ali ponajviše ima Urusovih linja. Naravno, ova X-Serija, osim pokušaja kopiranja izgleda, neće ničim drugim ni blizu prići Urusu, što je sasvim očekivano. Za razliku od GT SUV-a iz Italije, kineska verzija ima 455 KS manje. Tačnije, pogon je dvolitarski turbo benzinac sa 195 KS. U skladu sa tim, iako ima pogon na svim točkovima, neće ni blizu prići performansama Urusa. A ni cenom. Dok u Kini Urus košta 488.000 dolara, Huansu X-Klasa košta će, kud i kamo, prihvatljivijih 15 – 23.400 dolara.
U celoj ovoj priči, zanimljivo je kojom brzinom su Kinezi uspeli da iskopiraju Urus. Poznato je koliko je dugotrajan proces pripreme alata za oblikovanje panela karoserije, i svega ostalog neophodnog za izradu celog vozila. Gotovo da pada na pamet mogućnost da su Kinezi imali “insajdera” u Lamborghniju, koji im je prosleđivao skice pa i nacrte Lamba. Skoro pa kao što se dešavalo krajem pedesetih godina prošlog veka, tokom maratonskog razvoja Concordea i njegove veće i neuspešnije kopije TU 144.
Show Comments