Poslovni plan FCA koji je predstavio Marchionne je ambiciozan, ali i racionalan. Najbrži put do štednje i zarade je deljenje platformi
Prema poslovnom planu FCA grupe mnogo što šta će se dešavati u narednih 4-5 godina, a broj najavljenih noviteta je prilično velik, pa i maštovit. Od mogućeg Rama TRX sa Hellcatovim motorom, preko Alfe GTV, pa do novina u Maseratiju topa malog SUV-a. Iako je poznato da FCA često ne ispunjava zacrtane planove, u slučaju da sve planirano bude i proizvedeno, najveći troškovi odnose se na razvoj novih modela. A kako ih smanjiti? Relativno jednostavno i sa malim ulaganjima – deljenjem platformi.
Na “to do” listama nalazi se, između ostalog, i osvežavanje Jeepa Grand Cherokee, koji je, iako popularan i dobro prodavan, tehnološki zastareo. Zaboravlja se da Grand Cherokee počiva na Daimlerovoj platformi iz 2009., iz vremena pre bankrota Daimler-Chrysler grupe. Novi Grand Cherokee će biti postavljen na novu platformu, u razvoj koje je FCA već uložio oko dve milijarde evra. Reč je o platformi Alfe Stelvio, a ujedno i platformi na kojoj se nalazi i Alfa Giulia.
Za potrebe sledeće generacije Grand Cherokeea biće modifikovana i prilagođena potrebama Jeepa, uključujući i verziju sa povećanim međuosovinskim rastojanjem za najavljeni Grand Cherokee sa tri reda sedišta. Pored nove platforme, u Grand Cherokee će se useliti i mnogo naprednih tehnologija uključujući i sisteme autonomne vožnje prvo Nivoa 2, a od 2022. i Nivoa 3.
Novi “Grand” je samo manji deo plana za Jeep, koji je po svojoj vokaciji upravo ono što sve traži – SUV. Do 2022. stižu novi Renegade i Cherokee, osvežen Compass, pick up kao potpuno novi model, i povratak Wagoneera i Grand Wagoneera. A u svetlu ovoga, teba biti svestan da će biti mnogo toga pomenutog a početku – deljnja platformi, motora, menjača, prenosa, elektronskih asistencija…
Show Comments