fbpx

Po svemu sudeći, pred današnju trku u Mađarskoj, Formula 1 polako ali neizbežno počinje da dobija neko drugo lice i formu

Formel 1 – Mercedes-AMG Petronas Motorsport

Znalo se da je Ferrari brz u Mađarskoj, a podjednako i Red Bull, na ne preterano omiljenoj stazi Hungaroring. Međutim, kiša, a možda i ne samo kiša, doneli poprilično neočekivan startni poredak. Hamilton i Bottas su zaseli u prvi red, i to ubedljivo, Raikkonen je podsetio da ume dobro da vozi, ali kad ga ne mrzi, a Vettel, ostaje sve dalje od svojih šampionskih ambicija, obzirom da na ovoj stazi sa četvrte startne pozicije teško da može daleko. U Red Bullovi vozači su potonuli po kiši u kvalifikacijama, pa je Verstappen sedmi, a Ricciardo tek 12. Naravno, kišne kvalifikacije su uvek kockanje, ko će kada na stazu i ko će pod svojim pneumaticima imati manje vode, a i ko će brže prepakovati svoj automobil za kišne uslove. A pokazalo se da su među veštijima bili Renault, Toro Rosso, i Haas sa svojim vozačima u Q3.

Foto: Sahara Force India Formula 1 Team

Međutim, ono što je možda važnija vest vikenda od ovih rezultata je situacija u, donedavno, ponajboljem malom timu. Nakon tužbe Segia Pereza zbog neisplaćenih obaveza, a podržane od strane Mercedesa i glavnog sponzora BWT-a, tim Force Indija je dospela pod prinudnu upravu. Dugovima i problemima opterećen vlasnik tima Vijaj Mallya i Orange India Holdings Sarl više nemaju kontrolu nad timom, ne mogu ga prodati ili napraviti ni jedan korak bez saglasnosti nove administracije. Perez tvrdi da njegov potez nema veze sa ogromnim iznosima koje mu tim duguje, nego da je svoj potez povukao da bi spasao tim i preko 400 zaposlenih u njemu.

Foto: Sahara Force India Formula 1 Team

Odavno je poznato da ovaj tim, a pre svega Mallya imaju finansijskih i zakonskih problema i da je pitanje dana kada će nešto morati da se promeni. Očigledno, taj dan je stigao pred letnju pauzu F1 sezone. Međutim, da li će ono što sledi auto trke pretvoriti u zabavni park sinova milijardera. Pema glasinama iz padoka, prvi na spisku za kupovinu Force Indije pojavo se kanadski milioner Lawrence Stroll, koji je svom, ne baš talentovanom sinu Lanceu, kupo sedište u Wlliamsu za, navodno, 80 miliona dolara. Sada se pominje jedno novo ime. Kao mogući spasilac u vidu finansijera ili kupca, pojavio se Dmitry Mazepin, ruski milijarder, i otac Nikite Mazepina, vozača u GP3 seriji.

Foto: Williams Martini Racing

Naravno, bez ikakve želje da osporavamo talent i umeće “pay per drive” vozača, nepopularno “kupovanje” vozačkih mesta postaje sve dominantnije, a plaćanje sedišta, počinje da se pretvara u kupovinu celih timova. Naravno, nije sporno da je F1 pre svega biznis, pa tek potom sport, ali očigledno je da samo mali i nedovoljan broj velikih timova može da opstane dok ostali počinju da tonu, pa čak i oni sa mnogo novca kao što je McLaren. Velik znak pitanja nalazi se i iznad glava celog tima Willams, koji ostao bez velikog sponzora Martinija, ali i sa ne previše prezadovoljnim očevima (i finansijerima) oba vozača Strolla i Syrotkina. I dok se vlasnik Formule 1 Liberty Media vrti oko svog repa u pokušajima da trke učine zabavnije za publiku, ostaje i otvoreni rat među velikim i malim timovma oko uvođenja limitiranih budžeta. Jednostavno, borba golijata sa budžetima od 500 i vše milona dolara, protiv malih sa 110-120 milona postala je besmislena, i pretvorila trke u nešto što liči na objedinjavanje dve klase u jednu. Neko će nešto brzo morati da uradi, inače će se F1 pretvoriti u šampionat tri, možda četiri velika tima, a ostali će funkcionisati po principu: “Tata kupi mi auto, Formule 1, meni se to baš sviđa”… A publici će ostati samo nada da neće gledati šampionat polutaletovanih bogatih klinaca, koj popunjavaju startni grid.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Deljenje platformi se ne isplati baš uvek, kaže Infiniti

Infiniti je priznao da se nije usrećio modelom QX30, odnosno Mercedesom GLA, pod Infiniti ...

Ferrari povećava budžet da bi pobedio!?

Ferrari će povećati budžet da bi nekako i konačno došao do titule. Samo, da ...

Dizajner Audi E-Trona postaje šef dizajna Bentleya

Bentley je imenovao Andreasa Mindta kao svog novog šefa dizajna Andreas Mindt je trenutno ...

KIA EV6 proglašena za evropski automobil godine

59 članova žirija iz 22 zemlje evrope proglasilo je za automobil godine u Evropi ...

Mazda MX 5 Miata u narednoj generaciji dobija hibridni pogon?

Mazda MX5 Miata u narednoj generaciji dobiće hibridni pogon kako bi ispunila Euro 7 ...

Alfa Romeo udvostručuje proizvodnju do 2023.

Alfa Romeo udvostručuje proizvodnju do kraja 2023. godine ali će na putu oporavka marke ...