fbpx

Šefa Koenigsegga uplašile performanse Tesla Roadstera

Christian von Koenigsegg je priznao da su ga zaprepastile performanse Tesle Roadster koji se priprema za 2020.

Foto: Koenigsegg

Christian von Koenigsegg osnivač i vlasnik kompanije Koenigsegg, koja pravi super i hiper automobile, priznao je javno da je zaprepašćen performansama koje je Tesla uspeo da dostigne novim Roadsterom, koji na tržište stiže 2020. Nakon što su definitivno razbijen svi skepticizmi i otklonjene sumnje u sposobnost električnog Roadsetera da dohvati 100 km/h za 1.9 sekundi, rešenje sa mlaznicama hladnog komprimovanog vazduha uz “SpaceX option package”, Koenigsegg je priznao da je zaprepašćen. Šta više, dostignuće Tesle je pomerilo planove Koenigsegga, i priznaje da je svoju ekipu i projekte vratio za crtaće table. Koenigsegg kaže: “Brojke ubrzanja su sulude. Zapitali smo se da li su moguće i ispostavilo se da su moguće, i da se moramo više potruditi. Tesla nas je osramotio”… Koenigsegg trenutno ima automobil sa najboljim ubrzanjem na svetu, a legalan za drum, međutim, to neće biti još dugo.

Foto: Tesla

Umesto da kuka, bude ljut ili bespomoćan, Koenigsegg već smišlja kako napraviti korak unapred i pobediti Teslu i dodaje: “ U dva dana došli smo do nekoliko ideja. Najlakše kombinovati direktan pogon sa specifičnim hibridom koji već imamo”. A cilj je ubrzanje od 0-400 km/h za 14 sekundi. Samo, Koenigsegg voli zvuk SUS motora, i rezultate želi da postigne uz dosta buke i daje primer: “Shvatil smo da smo tek zagrebali mogućnosti naših SUS motora, a evo i primera. Ako zanemarimo potrošnju goriva, naš turbo V8 ima kompresioni odnos 9.5:1 sa natpritiskom punjenja turba od 1.6 bara. Ako kompresioni odnos spustimo na 8.8:1, možemo podići pritisak turba na 2.2 bara i dobiti dodatnih 600KS, i to bez uticaja na trajnost motora, obzirom da maksimalni pritisci u motoru ne rastu”. U prevodu, Christian von Koenigsegg priča o nekoj verziji Ageri sa oko 2.000 KS. Jedino, deo koji ne objašnjava, a naravno da i neće otkrivati tajne, kako preneti toliku snagu na podlogu. Jednostavno, sva postojeća rešenja za poboljšanje trakcije i sprečavanje proklizavanja ili smanjuju snagu motoru ili koče točkove, što nikako ne odgovara rekordnim rezultatima. Sa druge strane, po ovom pitanju, elektro motor sa dobrom ECU može mnogo efikasnije da bude “ukroćen”, a bez žrtvovanja performansi, odnosno ubrzanja.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

SSC Tuatara je novi vladar brzine

SSC Tuatara je novi vladar na tronu najveće postignute brzine za serijski automobil – ...

Da li će C1, 108 i Aygo na struju?

Od 2014. druga generacija “trilinga” na istoj platformi se proizvodi u Češkoj. Da li ...

F1 replika sa Ferrarijevim V12 ide u proizvodnju, a može i na put

Voziti pravi Formula 1 automobil na javnim putevima nije moguće, pa je jedan Australijanac ...

Porsche radi na svom 911 “restomod-u” u čast 70. rođendana

Porsche ove godine slavi 70. godišnjicu, pa je tim povodom napravio repliku svog prvog ...

Otkriveno kako je Maybach stigao u Severnu Koreju

Otkriveno je kako je skupoceni blindirani Maybach S600 stigao u Severnu Koreju uprkos sankcijama ...

Sebastien Loeb vozi za Hamiltona u Extreme E

U vozaču i vlasniku samo jednog tima u Extreme E šampionatu imaćemo 16 titula ...