fbpx

Sve se menja Kimi Raikkonen se ne menja, zna šta radi

Kimi Raikkonen, umesto da ode u penziju, voziće još dve godine u realno, za njega, drugorazrednom timu. Kako je Finac uopšte došao u F1?

Foto: Twitter

Zbog čega je Kimi Raikkonen odlučio da umesto u zasluženu penziju, još dve godine vozi u timu Sauber, sasvim realno, drugorazrednom timu za šampiona sveta iz 2007. Priča se, mada ne službeno, da je kao otpremninu od Ferrarija dobio deo vlasništva u timu Sauber. Samo, kako se uopšte Iceman našao u Formuli 1, u timu Sauber, u koji se vraća sledeće godine?

Foto: Twitter

Te 2000. godine, Peter Sauber, vlasnk švajcarskog F1 tima nje znao ništa o Kimiju, a po običaju nije imao ni dovoljno novca da angažuje proverenu zvezdu. Tražio je novog vozača, ali je praksa bila da svi koji žele da dobitu test vožnju u Sauber F1 bolidu, moraju za to i da plate. U toku su bile pripreme za takvu test vožnju na stazi Mugello, a Raikkonen je imao sposobnog menadžera i dobrog trgovca, danas pokojnog Davida Robertsona, koji je Petera Saubera uspeo da ubedi da je mladom fincu mesto na trodnevnom testu, i to bez para. U tom trenutku Kimi je imamo 21 godinu, samo 23 trke iza sebe i nekoliko fantastičnih vožnji kartinga po kiši ali na slik gumama.
Peter Sauber i danas kaže da nije bio impresioniran klincem koji nije mnogo, tačnije uopšte govorio, ali da je u njegovom govoru tela bilo “nešto”. Sauber kaže: “Kada je Kimi išao prema meni imao sam osećaj da će proći kroz mene, a ne pored mene”…
Kimi je prvo izvezao četiri kruga na Mugellu, a kada mu je u drugom stintu rečeno da napravi 10 krugova, nakon samo četiri kruga vratio se u boks. Njegov vrat nije mogao da izdrži opterećenja u krivinama. Danas tu epizodu Raikkonen ne spominje, a Sauber je bio dovoljno mudar da ga ne udalji sa testa.

Foto: Ferrari

Peter Sauber nastavlja svoju prču: “Istog poslepodneva, Kimi je znao da ga pažljivo pratim. Na njegov automobil stavili smo nove gume smanjili količinu goriva. Znali smo da bolid treba da bude brži dve sekunde po krugu, ali Kimiju to nismo rekli. Prvi krug izvezao je sekundu brže, drugi krug dve sekunde. Willy Rampf, tehnički direktor tima i ja leteli smo kući, kada smo odlučili da angažujemo Finca”.
Samo, to je bilo tek pola posla. Tada je sponzor tima bio Red Bull, a Helmut Marko bo je uporan da se angažuje brazilac Enrique Bernoldi, koji je takođe bio na testu. Šta više, Marko je ubedio vlasnika Red Bulla Dietricha Mateschitza da je tim varao i da je Bernoldi imao više goriva i sporije pneumatke. Srećom, Sauber je bio u dobrim odnosima sa Mateschitzem, dovoljno dobrim da Kimi 2001. startuje na Velikoj nagradi Australije, kvalifikuje se kao 13. a trku završi šesti. Srećom, uspeli su da ga probude iz dremeža pola sata pre trke. Šest godina kasnije postao je šampion sveta u Ferrariju, doduše uz svesrdnu pomoć haosa između Alonsa i Hamiltona u McLarenu, koji su međusobnim trkanjem i podeljenim bodovima otvorili vrata Kimiju do titule. Ostalo je Kimijevo …”Leave me alone, I know what I’am doing”… Verovatno zna i šta će raditi naredne dve godine u Sauberu.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Hyundai SANTA FE osvojio Red Dot nagradu za dizajn

Hyundai SANTA FE osvojio Red Dot prestižnu nagradu za dizajn u kategorijji automobili i ...

Za sada, pobeda za Verstappenu i Red Bull Hondi

Max Verstappen je danas definitivno bio vozač dana. Nakon velike greške na startu, stigao ...

Nova marka MG Motor stiže u Srbiju

MG Motor, nova marka u Srbiji, premijerno je predstavljena na DDOR BG Car Show ...

Pogledajte priču prvog Ford Focus RS taksija

Ako pozovete taxi u gradu Odda u Norveškoj, velika je mogućnost da će po ...

Dacia, dizajnirana da traje!

Automobili Dacia ne važe samo za pristupačne i pouzdane, već su i nadaleko poznati ...

Renault misli na zabavu u vožnji

Treba se zabaviti dok automobil vozi, pa je zbog toga Renault kupio 40% deonica ...