fbpx

Novi Kia ProCeed je atraktivan, prostran i svestran turer

Novi Kia ProCeed, kombnuje atraktivan dizajn s prostranošću i svestranošću turera u 5-vratnoj varijanti karoserije shooting brake

Novi ProCeed, koji nosi ime 3-vratnog kupea pro_cee’d 2. generacije, dizajniran je, razvijen i konstruisan u Evropi. Radi se o proizvodu Kijinih dizajnerskih, tehničkih i R&D odeljenja u Frankfurtu, a proizvoditi će ga u fabrici u Slovačkoj. Tamo će ga proizvoditi pored Ceeda i Ceeda Sportswagon, koje su nedavno predstavili i uskoro ih očekujemo u prodaji.
Kia ProCeed kao kombinacija odvažnog dizajna i tehnologije predstavlja najsportskijeg člana porodice Ceed, a biće raspoloživ samo u varijantama GT Line i GT.
Novi Kia ProCeed pobuđuje sportski duh druge generacije 3-vratnog pro_cee’da. ProCeed, dizajnerski stvoren kao shooting brake, predstavlja alternativu tradicionalnim 3-vratnim varijantama, a svoje impozantne dimenzije spaja s kompaktnim izgledom koji najavljuje njegovu živahnost. ProCeed s kupeovskim poreklom je niži i duži od 5-vratnog hečbeka Ceed i karavanske varijante Sportswagon. Novajlija svoj atraktivan izgled uspešno kombinuje sa svestranošću, čime donosi jedinstvenu nazad pomaknutu siluetu kakvu još nismo videli u razredu porodičnih vozila.
ProCeed je dizajniran u Kijinom dizajnerskom centru Frankfurtu, pod vodstvom Gregorija Gijoma , vođe Kijinog evropskog dizajna, i Petera Šrejera (Schreyer), predsednika korporacije i glavnog dizajnera u Kiji.
ProCeed će biti raspoloživ u varijantama GT Line i GT, što je bio dovoljan povod za Kijino dizajnersko odeljenje da kreira samopouzdan i sportski dizajn za “halo” varijantu porodice Ceed. Sa 5-vratnim Ceedom deli identičan izgled prednjeg dela, dok su zbog niže visine i nazad pomaknutog oblika njegov izgled i proporcije drugačiji. Sve ostalo je novo, jer ProCeed ima svoj stil i karakter. odudarajući element kupeovskog oblika, u odnosu na to je horizontalniji i postavljen je pod uglom 64,2° (gledajući vertikalno).
S ukupnom dužinom od 4.605 mm ProCeed je 5 mm duži od karavanskog Sportswagena, s dužim prednjim prepustom (885 mm). Visinom od 1.422 mm je njegova krovna linija za 43 mm niža u odnosu na karavan, dok je udaljenost od poda snižena za 5 mm (135 mm). Sve tri varijante Ceeda imaju istu platformu K2, koja sa 2650 mm ostaje nepromenjena u odnosu na prethodnika.
Ono po čemu se ProCeed razlikuje od ostala dva modela Ceed je zadnji kraj koji je uzet od koncepta Proceed iz 2017. godine.
U unutrašnjosti ProCeed nudi istu kabinu kao i ostali članovi porodice Ceed. Karakterišu je materijali visokog kvaliteta mekani na dodir, metalni umeci i horizontalan izgled armaturne table.
Kijin infotainment sistem sa 7-inčnim ‘plutajućim’ ekranom na dodir nalazi se na sredini armaturne ploče, s komandama za upravljanje s audio i klima uređajem, koji su postavljeni ispod toga. Sama armaturna ploča je blago okrenuta prema vozaču za lakšu upotrebu u vožnji.
ProCeed GT Line je raspoloživ s tri motora. Benzinsku ponudu predstavljaju Kijin popularni 1,0-litarski T-GDi motor snage 120 KS s obrtnim momentom od 172 Nm i Kijin novi ‘Kappa’ 1.4 T-GDi agregat, koji proizvodi 140 KS i najsnažniji je motor u GT Line ponudi. Turbo punjač omogućava obrtni moment od 242 Nm, raspoloživ u rasponu od 1.500 do 3.200 obrtaja u minutu, zbog čega se vrlo dobro snalazi u različitim uslovima vožnje.  Sa 136 KS je novi 1,6-litarski motor Smartstream raspoloživ sa 6-stepenim ručnim ili 7-stepenim automatskim menjačem s dvostrukim kvačilom. U kombinaciji s ručnim menjačem njegov obrtni moment iznosi 280 Nm odn. 320 Nm u slučaju da se kupac odluči za 7-stepeni automatik s dvostrukim kvačilom.
Najsnažniji ProCeed GT pokreće 1,6-litarski T-GDi motor, identičan onom iz novog Ceeda GT. Sa 204 konjske snage i obrtnim momentom od 265 Nm to je najsnažniji motor u ponudi ovog modela. ProCeed GT i Ceed GT su po prvi put dobili i Kijin 7-stepeni menjač s dvostrukim kvačilom.
ProCeed će premjerno biti predstavljen na salonu u Parizu, a u salone stiže početkom 2019.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Karbonski Polestar 1 na kreš testovima

Polestar se uveliko priprema za početak prodaje svog prvog modela, a kreš testovi su ...

Mazda CX60 je potpuno novi SUV na novoj platformi

Mazda CX60 je potpuno novi suv koji ne izgleda radikalno novo, ali je na ...

CUPRA proširuje ponudu potpuno električnih vozila

Cupra nastavlja da širi svoju ponudu i već najavljuje novi model za 2024. koji ...

Novi paket preme za Alfu Giuliettu

Alfa Romeo je predstavio novi paket opreme za Giuliettu Sport Alfa Romeo je predstavio ...

Test Hyundai Ioniq 5 Ultimate

Test Hyundai Ioniq 5 Ultimate stiže kasno, pred restilizaciju modela, ali ovaj model zaslužuje ...

Mercedes-Benz penzioniše manuelne menjače

Mercedes se sve više orijentiše ka elektrifikaciji i hibridima, a za takvo preusmeravanje potrebno ...