Stupanje na snagu WLTP standarda merenja emisije izduvnih gasova, donelo je probleme proizvođačma
Volkswagen, BMW, Mercedes-Benz i Porsche su među prozvođačma koji su povukli iz prodaje svoje plug in hibride, a većina njih će zamene ponuditi tek naredne godine. Ove prestanke prodaje prouzrokovalo je stupanje na snagu WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure) regulative, a prema kojoj brojni aktuelni plug in hibrdi više ne zadovoljavaju. Tačnije, problem je u tome što se plug-in hbridi, kao i ostala vozila, sada testiraju drugačijim metodama u odnosu na dosadašnji NEDC. Prema novim metodama, efekti potpuno napunjene baterije su redukovani, a vozila više ne zadovoljavaju emisiju ispod 50 g CO2/km. Zbog toga, ova vozila automatski gube pravo na poreske olakšice, odnosno subvencije u većini zemalja EU. Na primer, u Nemačkoj, modeli koji su prešli pomenuti maksimum izgubili su pravo na subvenciju u iznosu od 3.000 evra. A vraćanje ovih modela u zonu 50 g CO2/km nije jednostavno, a ni jeftino, obzirom da vozilima u glavnom trebaju baterije većeg kapaciteta.
Volkswagen je obustavio prodaju Passata GTE, drugog najprodavanijeg plug-in hibrida, kao i Golfa GTE. Nova evolucija Passata GTE teško da će se u prodaji pojaviti pre jula naredne godine. Porsche je iz prodaje povukao plug-in verzije Panamere i Cayennea, što nije dobra vest po fabriku, obzirom da je prodavala 69% upravo ovih verzija Panamere.
Mercedes trenutno nema u prodaju plug-in verzije, al najavljuje da će u naredna dva meseca početi prodaju S i E Klase, koji zadovoljavaju nove standarde. Zanimljivo je da je Mitsubshi na vreme unapredio svoj Outlander, koji zadovoljava 50 g CO2/km, i najprodavaniji je SUV u Evropi koji se može dopuniti na kućnoj utičnici. Povećana je zapremina benzinskog motora na 2.4 litre, a kapacitet baterije na 13.8 kWh. I BMW bije svoje bitke da ponudi adekvatne modele koji će imati pravo na subvencije u EU. Za sada se može poručiti 530e, a novi X5 će od naredne godine takođe imati xDrive 45e verziju sa emisijom ispod 50 g CO2/km i autonomijom od 80 kilometra na struju.
Show Comments