fbpx

VW Gen.Travel nema čak ni volan

VW Gen.Travel dizajn studija nema volan i vizija je autonomnog prevoznog sredstva na duže staze bliske budućnosti

VW Gen.Travel je dizajn studija. To znači da su dizajneri i pomalo inženjeri, imali zadatak da puste mašti na volju na temu prevoza u relativno bliskoj budućnost. Zbog toga,VW Gen.Travel, jeste da ima četiri točka i elektro pogon, što se može definisati kao uobičajeno, ima vrata koja se otvaraju nagore kao galebova krila, što se može definisati kao egzotično i atraktivno, ali nema upravljač!
Nema ga uopšte, ne postoji u vozilu i nije neko od rešenja u kojima se volan negde uvlači i skriva. Oblik karoserije je (recimo) kombinacija MPV-a i hatchbacka. Zapravo VW Gen.Travel i nije zamišljen kao vozilo koje bi neko kupo i posedovao, nego sredstvo za prevoz koje se iznajmljuje.
VW Gen.Travel Volkswagen naziva “Innovation Experience Vehicle (IEV)”, aludirajući na inovativni koncept drumskog prevoza bez vozača, kakav bi mogao da zažvi relativno brzo, možda već u sledećoj deceniji. VW Gen.Travel je zamišljen kao alternativa avionu za kraće distance, što znači da u Wolfsburgu na umu imaju veću autonomiju od trenutno raspoložive u električnim automobilima.
Ipak, u VW Gen.Travel se nalazi i poneki elemenat koji nam je poznat. Da bi putovanje bilo što udobnije, vozilo ima aktivno ogibljenje koje je nazvano electric Active Body Control (eABC), sa zadatkom da preračunava vertikalne i horizontalne oscilacije vozila pri ubrzavanju, kočenju i prolasku kroz krivine i u deliću sekunde optimizuje tvrdoću ogibljenja za datu situaciju. Uz pomoć veštačke inteligencije Volkswagen vidi i automatsku, odnosno autonomnu vožnju u grupi od više vozila, čime se dodatno povećava autonomija zahvaljujući manjim vazdušnim otporima.
„Gullwing“ vrata na VW Gen.Travel nisu slučajno odabrana. Vozilo nema B stub i prilaz udobnoj kabini je nesputan. Da putnici u vozilu nemaju nikakve veze sa vožnjom i upravljanjem potvrđuju i sedišta koja se mogu pretvoriti praktično u ležaj. Alternativno, VW Gen.Travel predviđa i poslovnu konfiguraciju sedišta, što znači da može biti i mobilna sala za sastanke.
Na kraju, zanimljivo je da je VW Gen.Travel pod oznakom Volkswagen Group, pa nema niti jednog VW amblema. VW Gen.Travel, vozilo sa Level 5 sistemom autonomne vožnje će javno predstavljanje imati u okviru salona u Parizu 24. septembra, i to na posebnom događaju. Jasno je da serijska proizvodnja VW Gen.Travel nije ni na vidiku, ali iz Wolfsburga poručuju da će se neka od rešenja sa ove studije definitivno pojaviti na serijskim modelima.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Besplatno do Renaulta Zoe na dve godine

Kakva neverovatna ponuda za kupce električnih vozila – mogu dve godine voziti Renault Zoe ...

Predstavljen novi Renault Captur, uskoro i kao plug-in hibrid

Nakon šest godina proizvodnje i 1.2 miliona proizvedenih primeraka, Renault je prestavio novu generaciju ...

Svetska premijera koncepta Cupra UrbanRebel Concepta

Španska marka Cupra, pod okriljem nemačkog giganta Volkswagen Grupe na IAA u Minhenu otkriva ...

Dakar Reli 2022 – taktika je pun gas

Treći dan Dakar relija pokazao je da je najbolja taktika pun gas – Sebastien ...

Zbog sendviča van trke Formule 1

Dan posle prve trke Formule 1 sezone 2018. stižu zanimljiva pa i bizarna objašnjenja ...

Test: Hyundai Ioniq Electric – duboko osvežavanje

U eri totalne elektifikacije Hyundai ide svojim putem – model Ioniq nudi sa čak ...