fbpx

Mercedes-AMG šalje V12 u penziju zarad manjeg V8

U vreme kada proizvođači “downsize”-uju sa osam i šest cilindara na samo četiri, nije čudno što mnogi razmišljaju o budućnost svojih V12 motora

Foto: Daimler

U vremenu kada proizvođači “downsize”-uju sa osam i šest cilindara, a neki čak i sa četiri, nije čudno da mnogi razmišljaju o opravdanosti V12 motora. Kako australijski GoAuto prenosi, Mercedes-AMG se sprema da penzioniše svoj V12 zarad manjih motora. Poznati brend iz Affalterbacha je nedavno izbacio V12 motor iz AMG G Klase, kada je lansirana druga generacija SUV-a. Šef Mercedes-AMG-a, Tobias Moers, je za GoAuto rekao da će upotreba 6.0 litarskog V12 prestati sa aktuelnom generacijom S65. “Dakle, mi ćemo izbaciti S65 iz našeg portfolija”, rekao je Tobias.

Foto: Daimler

Mercedes-AMG S65 pokreće biturbo V12 sa 621 KS i 1,000 Nm obrtnog momenta, što nije drastično više od 603 KS i 900 Nm koje proizvodi 4.0 litarski V8 iz S63. “Još uvek ima potražnje za V12, ali ako želite da V12 napreduje u budućnosti, investicije će biti previsoke, iz moje perspoktive,” Moers je rekao za Automotive News. Međutim, iako V12 možda nema smisla za AMG, očekuje se da će Maybach nastaviti da koristi ove motore. AMG nema planove da ugasi 4.0 litarski V8 koji se nalazi u više AMG modela, sa različitim snagama. “V8 je prilično efikasan motor,” naveo je Moers za GoAuto. “U kombinaciji sa elektrifikovanim pogonom, mogao bi imati duži životni vek nego što to ljudi misle.” Mercedes-AMG već planira GT sa četvora vrata koji će koristiti 4.0 litarski V8 i plug in hibridnu tehnologiju. Takva postavka bi mogla ukupno proizvoditi oko 800 KS. Moers je takođe otkrio da će AMG kad-tad proizvoditi potpuno električne modele. “Inače neće više biti AMG-a”, dodao je on.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Koenigsegg protiv bankine i čekića… i još ponečega

Bezbednost koju automobil pruža svojim putnicima je bitna. Zvezdice koje je ocenjuju, po nekima, ...

BMW 3.0 CSL predstavljen i ima šta da poruči

BMW 3.0 CSL je upravo predstavljen i uz najsnažniji redni “šestak” ima što da ...

Toyota ulaže 14 milijardi dolara u elektrifikaciju

Toyota će do 2030. godine uložiti 14 milijardi dolara u razvoj baterija nove generacije ...

Audi i Porsche sve bliži ulasku u Formulu 1

Audi i Porsche su sve bliži ulasku u Formulu 1 nakon što je praktično ...

Novi BMW M5 – 610KS i pogon na svim točkovima

Za salon u Frakfurtu već je praktično spremna šesta generacija BMW-a M5. Pogon je ...

Predstavljena potpuno nova Hyundai Kona

Kompanija Hyundai Motor danas je predstavila EV baziran futuristički dizajn nove generacije subkompaktnog SUV ...