fbpx

Mercedes-Benz Arocs snagator za građevinsku industriju

Mercedes-Benz Arocs je četiri godine nakon premijere obogaćen novim motorima i sistemima, a upravo je predstavljen potencijalnim korisnicima u Srbiji

Kompanija Star Import, generalni distributer za Mercedes-Benz u Srbiji, Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini i Albaniji organizovala je tokom oktobra prezentaciju Arocs teretnog vozila, u jedinstvenom prostoru kamenoloma Iva-Agrar u Lajkovicu.
Merecdes-Benz Arocs je upotrebljiv za svaku namenu, za svako gradilište i za put do njega. Od sandučara, preko beton-miksera do teških kipera. To je individualno vozilo, kao i raznovrsni zadaci koji obavljaju operateri u građevinskom sektoru: Mercedes-Benz Arocs je specijalista koji pokriva čitav repertoar građevinskog transporta. Širok asortiman kabina, motora, varijanti pogona i konfiguracija točkova osigurava da je u stanju da se nosi sa svim vrstama primene. Kiper, transport materijala ili teška tegljača – Arocs se svakog puta uklapa u račun. Nove varijante su ove godine dodate u Arocs, postavljajući nove kriterijume u praktičnosti, efikasnosti i sigurnosti, kao i udobnosti.
I specijalizovan i univerzalan
Za Arocs, koji je četiri godine od premijere dobio brojne novine, može se reći da je i visoko specijalizovani i svestrani teškaš, i ni malo pogrešiti. Uz izrazito široku paletu konfiguracija, broja osovina, pogona i menjača, može se prilagoditi gotovo svakoj nameni i terenu. Sa druge strane, specijalizovan je za sve uloge u građevinskoj industriji. Dostupan je u 4×2 i 4×4 konfiguraciji točkova, sa tri osovine kao 6×2 sa vodećom ili pratećom osovinom, 6×4 ili 6×6. Dostupan je i sa četiri osovine, kao 8×2, 8×4, 8×6 pa i 8×8.

Kupac prema nameni i svojim potrebama može birati između čeličnog i vazdušnog ogbljenja, šasijama za drumski ili terenski transport, ili odabrati brojne među osovinske razmake, kabine, i tri sistema pogona na svim točkovima.
Ekstremna verzija koju nudi Arocs je impresivna. Najsnažnija verzija tegljača dozvoljava ukupnu masu od 250 tona, od tri do čak pet osovina, pogon na samo dve ili svih pet osovina, i motore od čak 625 KS sa 3.000 Nm maksimalnog obrtnog momenta.
Snižene kabine za lakši prilaz gradilištu
U svojoj evoluciji koja je premijeru imala 2017. godine Arocs je, po zahtevu kupaca, dobio i nekoliko verzija kabina, koje omogućavaju prilaz građevinskim lokacijama sa ograničenim prostorom. ClassicSpace LowRoof u M i L verzijama maju za 100 mm snižene kabine širine 2.300 mm, dok se u kombinaciji sa OM 470 motorom ClassicSpace LowRoof vezija može dobiti snižena i za čak 280mm.
Kočiona asistencija sa prepoznavanjem pešaka
Među sistemima bezbednost, Arocs je obogaćen za sistem nadzora prtiska u pneumaticima, sa novim konceptom sistema prikaza, a koji prikazuje potreban pritisak u odnosu na spoljnu temperaturu. Verzije sa dve i tri osovine za korišćenje na drumu, među opcijama imaju “Active Brake Assist 4” novi sistem asistencije pri kočenju, jedini sistem kočone asistencije sa prepoznavanjem pešaka.
Izbor četiri motora sa 18 snaga
Mercedes-Benz Arocs u svojoj pogonskoj ponudi ima četiri redna šestocilndarska motora sa 18 mogućh snaga. Zapremine agregata su 7.7, 10.7, 12.8 i 15.6 litara u rasponu od 238 do 625 KS i od 1.000 do 3.000 Nm maksimalnog obrtnog momenta.
Na primer, poslednja generacija Mercedes-Benz OM 470 ima povećan prtisak ubrizgavanja goriva na 2.700 bara, nove injektore sa sedam otvora, asimetrično ubrizgavanje među cilindrima i oblik komore za sagorevanje. Turbo kompresor sada proizvodi Mercedes-Benz, a motor radi isključivo u pred-kontrolisanom modu, pa više nema rasteretnog ventila, kontrole pritiska punjenja turbine, EGR senzora i kontrole EGR sistema.
Moćne motorne kočnice
Na prezentaciji u kamenolomu, demonstirane su i izuzetno snažne motorne kočnice kojima je opremljen Arocs. Mogu dostići i preko 450 kW sile kočenja, koje bez potrebe za korišćenjem osnovnog kočionog sistema bez ikakvih problema i napora kontrolišu brzinu maksimalno opterećenih kipera (44 tone) na strmim nizbrdicama, kakve su karakteristične pri eksploataciji u ovakvim i sličnim primena.

Motor OM 936:
Snaga
                                         Obrtni moment
175 kW (238 KS) pri 2200 o/min 1000 Nm pri 1200 – 1600 o/min
200 kW (272 KS) pri 2200 o/min 1100 Nm pri 1200 – 1600 o/min
220 kW (299 KS) pri 2200 o/min 1200 Nm pri 1200 – 1600 o/min
235 kW (320 KS) pri 2200 o/min 1300 Nm pri 1200 – 1600 o/min
260 kW (354 KS) pri 2200 o/min 1400 Nm pri 1200 – 1600 o/min

Motor OM 470
Snaga                                         Obrtni moment
240 kW (326 KS) pri 1600 o/min 1700 Nm pri 1100 o/min
265 kW (360 KS) pri 1600 o/min 1800 Nm pri 1100 o/min
290 kW (394 KS) pri 1600 o/min 1900 Nm pri 1100 o/min
315 kW (428 KS) pri 1600 o/min 2100 Nm pri 1100 o/min
335 kW (456 KS) pri 1600 o/min 2200 Nm pri 1100 o/min

Motor OM 471
Snaga                                         Obrtni moment
310 kW (421 KS) pri 1600 o/min 2100 Nm pri 1100 o/min
330 kW (449 KS) pri 1600 o/min 2200 Nm pri 1100 o/min
350 kW (476 KS) pri 1600 o/min 2300 Nm pri 1100 o/min
375 kW (510 KS) pri 1600 o/min 2500 Nm pri 1100 o/min
390 kW (530 KS) pri 1600 o/min 2600 Nm pri 1100 o/min

Motor OM 473:
Snaga                                         Obrtni moment
380 kW (517 KS) pri 1600 o/min 2600 Nm pri 1100 o/min
425 kW (578 KS) pri 1600 o/min 2800 Nm pri 1100 o/min
460 kW (625 KS) pri 1600 o/min 3000 Nm pri 1100 o/min

Menjači sa 8, 12 16 brzina
Motor, menjač i osovine pažljivo s usaglašeni u novoj evoluciji Arocsa. Standardni je potpuno automatizovani Mercedes PowerShift 3 menjač sa 8, 12, a po posebnoj želji i 16 stepeni prenosa. Mehanizam direktne promene prenosa iz prvog stepena u hod unazad omogućava efikasno manevrisanje. Različiti programi vožnje kao što su “Offroad” ili “Power” sadrže različite modove kako bi se vozilo prilagodilo specifičnoj primeni. Dodatne funkcije pomažu vozaču, kao što je uključivi mod ljuljanja, koji pomaže u trakciji pri vožnj van asfalta.

Takođe, za upotrebu van asfalta Arocs se nudi i sa različitim sistemima pogona na svim točkovima, uključujući verziju sa selektorom pogona, ali i permanentan pogon na svim točkovima na koji se može dodati i redukcija prenosa. Treća verzija pogona na svim točkovima izazvala je senzaciju. HAD (“Hydraulic Auxiliary Drive”) se koristi kada je vozilu samo povremeno potreban pogon na svim točkovima. Uključuje se prtiskom na dugme, a sastoji se od hidrauličnih motora u glavčinama prednjih točkova.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Kuda ide drumski transport?

Stalni ekonomski pritisci, ekološke regulative, nepredvidive cene goriva i rastuća konkurencija samo su neki ...

Kakva uvreda – Ford umesto VW-a

Deutsche Post DHL Group nemačka logistička grupa potpisala je ugovor sa Ford Motor Co ...

Predstavljeni Setra ComfortClass i TopClass autobusi

Nova generacija ComfortClass i TopClass autobusa marke Setra je spremna – moderan izgled je ...

Thor ET-One: još jedan električni kamion iz Kalifornije

Nedugo nakon što je Elon Musk predstavio svetu Tesla kamion, iz Kalifornije stiže još ...

Iz Stellantisa stižu novi van i kombi

Stellantis je najavio izlazak na tržište nove generacije vozila – mini vana i srednjeg ...

Posle Volvo Cars i Volvo Trucks ide pod Geely

Deset godina nakon što je kupio Volvo automobile, kineski milijarder Li Shufu kupuje i ...