fbpx

V8 Ducati u Formuli 1???

Zamislite Ducati V8 Desmo motor u Formuli 1. Ko kaže da je nezamislivo?

Ducati DU 4, foto: Ducati

Ducati je svašta radio tokom svoje istorije. Pored očiglednih motocikla, preko radio prijemnika, do artiljerijskih granata i pokušaja još nečega – automobila. Šta više, Ducati je napravio pogosku jedinicu prema pravilima Formule 1 i ponudio je Maseratiju.
Posleratna vremena su bila teška za Ducati koji je posle bombardovanja 1944. bio sravnjen sa zemljom. Tokom kraja 40-ih i početka 50-ih godina prošlog veka, Ducati je radio svašta samo da bi zaradio neki novac i preživeo.

Već 1946. Ducati je napravio svoj automobil DU4, u pokušaju da „gricne“ koji zalogaj od tržišta automobila. DU4 je završio na nivou prototipa, a fabrici četvorotočkaši nisu pali na pamet narednih 14 godina.
Tačnije, sve do početka 60-ih, kada je nakon brojnih uzastopnih pogibija u Formulu 1 smanjena maksimalna zapremina motora sa 2.5 na 1.5 litara. Ovo je zaintrigiralo Fabia Taglionija, inženjera Ducatija, koji se bacio na projekat motora koji bi se mogao naći u novoj F1.
A konstrukcija je bila fascinantna: 1.5 litara, V8 raspored cilindara i desmodromski razvod ventila. Agregat je imao 170 KS na kolenastom vratilu, što za današnje pojmove zvuči malo, ali tada je bilo vrlo konkurentno. U isto vreme tim OSCA-Maserati bio je u potrazi za F1 agregatom po novim pravilima. Na žalost, Maserati se mučio sa finansijama, i sebi nije mogao priuštiti Ducati agregat.
Šteta, ovaj ceo pokušaj ostao je upisan sitnim slovima u istriju Ducatija, a da je Maserati imao više para, ko zna kako bi istorija automobilizma izgledala…

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Quartararo potpisao za Yamaha Moto GP tim

Fabio Quartararo je potpisao za fabrički Moto GP tim Yamaha i dolazi na mesto ...

Pet od pet za Marqueza

COTA, staza u blizini Ostina u Teksasu iz nekog razloga leži Marquezu i Hondi, ...

MotoGP šok – Espargaro dolazi u Honda HRC tim

Nismo videli ni jednu MotoGP trku ove godine, ali zato gledamo zanimljiv “prelazni rok” ...

MotoGP – Acosta na Tech 3 GasGasu 2024. godine

MotoGP – Acosta na Tech 3 GasGasu 2024. godine a timski kolega će mu ...

Rossi – Yamaha treba da uči od Suzukija

Nakon debakla praktično svih vozača Yamahi na trci u Valensiji, Valentino Rossi poručuje da ...

MotoGP – VN Indije Bezzecchiju

MotoGP – VN Indije pripala je Marcu Bezzecchiju na VR46 Ducatiju, dok je branilac ...