MotoGP šampionat ostaje bez Suzukija na kraju sezone, sa je to zvanično saopšteno od strane same marke
MotoGP definitivno ostaje bez jedne marke na startnom gridu. Iako se uveliko znalo, Suzuki se tek sada oglasio kratkim sopštenjem u kojem stoji:
„Suzuki Motor Corporation sa Dornom razmatra mogućnost povlačenja iz MotoGP šampionata na kraju sezone 2022. Na žalost, zbog trenutne ekonomske situacije i neophodnosti da se koncentrišemo na velike promene koje se dešavaju u automotivnom svetu, prinuđeni smo da drastično redukujemo troškove vezane za trkanje, a sredstva i stručne resurse koristimo za razvoj novih tehnologija. Želimo da izrazimo zahvalnost Suzuki Ecstar timu, svima koji su godinama podržava trkačke napore marke Suzuki i svim navijačima koji su nam pružali veliku podršku“.
Iza kratkog saopštenja stoji mnogo toga. Pre svega prevremeni izlazak iz šampionata na čije učešće se obavezuje višegodišnjim ugovorom, košta mnogo, a evidentno Dorna i Suzuki pregovaraju koliko će izlazak da košta. Sa druge strane, oba vozača, Šampiona sveta za 2020. Joan Mir, i trostruki MotoGP pobednik Alex Rins, od trke i Francuskoj koja se vozi 15. maja su i zvanično slobodni agenti za 2023.godinu i umesto potpisanih ugovora sa Suzukijem, njihovi menadžeri su se preko noći dali u poteru za novim angažmanom. Isto važi i za sve članove tima koji moraju brzo da nađu novo radno mesto.
Što se Mira tiče, sve se glasnije spominje mogućnost da će se naći u sedištu Honde RC213V umesto Pola Espargara, kojem na kraju sezone 2022. ističe ugovor. Iako Espargaro tvrdi da su informacije o njegovom odlasku iz Honde lažne, ne beži od mogućnosti da će morati da potraži drugi angažman. Pred menadžerom Alexa Rinsa po svemu sudeći stoji teži zadatak da naže radno mesto za svog vozača. Iako se pojavila priča da bi mogao zameniti Franca Morbidellija fabričkog vozača Yamahe, koji je ove godine potpuno van forme, talijanski vozač tvrdi da je poptuno miran obzirom da ima čvrst ugovor do kraja 2023. Među opcijama je i stvaranje drugog, satelitskog tima koji bi koristio Aprilia motocikle, a pominje se mogućnost da Leopard Racing dođe u kraljevsku klasu.
Činjenica je da vozači traže nova sedišta, inženjeri, mehaničari i svo osoblje koje je činilo Suzuki Ecstar tim traži nova mesta, a Suzukijevi pravnici traže najjeftiniji način da izađu iz takmičenja.
Show Comments