Počelo je saradnjom u komercijalnim vozilima, pa je preraslo u spekuacije o nečem mnogo većem, a sada polako prelazimo na konkretno
U junu mesecu ove godine, VW i Ford službeno su priznali da diskutuju moguću alijansu oko razvoja i proizvodnje lakih komercijalnih vozila, kako bi ojačali pozicije obe kompanije u ovom segmentu. U utorak šef finansija Volkswagena Frank Witter, izjavio je da strategija VW-a predviđa veću otvorenost ka partnerskim odnosima. Na pitanje da li bi ovakvo partnerstvo moglo uključiti mogućnost da Ford proizvodi svoje automobile na novoj fleksibilnoj MEB platformi, Witter, diplomatski, nije isključio ovakvu mogućnost. Doduše, dodao je da postoji teoretska mogućnost da druga marka koristi ovu platformu, ali da odluka o tome još nije doneta. Witter kaže da je VW trenutno fokusiran na početak proizvodnje prvog vozila na MEB platformi u novembru sledeće godine u pogonu Zwickau, koji je konvertovan u pogon za proizvodnju električnih vozila.
A ako se vratimo na moguće ujedinjavanje, u određenom formatu, VW-a i Forda, stvari postaju veoma logične. Ford je u zaostatku sa proizvodnjom sopstvenih električnih vozila, pa bi VW mogao biti „prečica“ u sustizanju drugih. Sa druge strane, VW je u nemilosti u SAD, pa bi se uz Ford lakše vratio u „srca“ i garaže Amerikanaca. Na kraju, zajedničkim snagama bi sa obe strane okeana lakše razvijali sisteme autonomne vožnje.
Za sada, oba giganta skrivaju prave planove, a čini se i nivo razgovora i pregovora do kojih su stigli, ali, očigledno, gde ima dima, ima i vatre.
Show Comments