fbpx

Nešto se mrda u Hondi

Da li je Honda odlučila da se ozbiljno pozabavi Formulom 1? Iako su odgovori još uvek zagonetni, ponešto se može nazreti

Foto: Red Bull content pool/Getty Images

Hondine pogonske grupe će u narednoj sezoni Formule 1 pokretati bolide dva tima. Tačnije, dva tima iz iste kuće. Za Toro Rosso, koji je u poslednje tri godine imao tri različita dobavljača pogonskih grupa, znamo da je “obdanište” za veliki Red Bull. A veliki Red Bull, kuka i kad treba i kad ne treba na TAG, odnosno Renault pogonske grupe već godinama. A onda Max Verstappen da gas, i u Brazilu odmagli konkurenciji. Ruku na srce, bili smo svedoci Renaultovih kvarova tokom sezone, pa i manjka snage u odnosu ma Mercedes ili Ferrari, pa je “kuknjava” donekle i bila opravdana. Samo, sledeće godine sve se menja.

Foto: Red Bull Content Pool/Getty Images

Loši “Renault” u Red Bullu zameniće “kakva” Honda? Japanska marka, koja je nekada bila dominantnija nego što je danas Mercedes, uz McLaren je provela tri tužne F1 godine. Alonso je uporno (verovatno i opravdano) kukao i vređao hondine pogonske jedinice, dok je tadašnji, a sada bivši, šef McLarena Eric Boullier u nebesa uzdizao šasiju, sve dok se konačno nisu otresli Honde, a na njeno mesto “ušrafili” Renaultovu pogonsku grupu. Kad ono, ispostavilo se da nije samo Honda bila problem. Sa istim agregatom Red Bull pobedi, a McLaren pobedi, ali u borbi za poslednja tri mesta.

Foto: Red Bull content pool/Getty Images

Za to vreme, Honda je u aerodinamički i vozački osrednjem timu Toro Rosso počela da bude sasvim solidna, iako nije tajna da je ova sezona žrtvovana za razvoj motora. A u Red Bullu su počeli da se smeškaju i daju vrlo zakamuflirane izjave sa dozom optimizma. U tehnološkom sportu kao što je Formula 1 optimizam se bazira na faktima, a ne na osećaju. Nema sumnje da je Red Bull bolid za narednu godinu već uveliko gotov, a tu dolazi zanimljiv deo. Sasvim je jasno i logično da se ceo Red Bull, na čelu sa Adrianom Neweyjem mobilisao, uz dodatni motiv koji donosi izazov partnerstva sa novim dobavljačem motora. “Hollywood or bust” izjavio je vlasnik Red Bulla, Dietrich Mateschitz, ili ćemo pobeđivati sa Hondom ili završavamo sa F1. Ni jedni ni drugi ne žele drugi scenario.

Foto: Red Bull content pool/Getty Images

U međuvremenu, oko Honde je tišina. Tačnije, danas su obnarodovali da su produžili saradnju sa kompanijom IHI, koja još od, nesretne, 2015. proizvodi turbo kompresore za Honda F1. U službenom saopštenju još se nalazi, zakamuflirano, da je dodat gas u ovoj saradnji, i da je samo na dve godine, odnosno, onoliko na koliko je ugovor sa Red Bullom. Ovde se da pročitati da je počela igra na sve ili ništa od strane i Honde i Red Bulla, a tu je negde, samo u tišini, i ExxonMobil koji tvrdi da konačno na vreme i u miru pripremio gorivo i maziva za Hondu.
U svakom slučaju, vredi sa nestrpljenjem očekivati već prve predsezonske zimske testove u februaru, koji ne otkrivaju mnogo, ali i nagoveštavaju dosta – da i će Red Bull Honda biti “Dream team” ili oproštaj od F1 i za jedne i za druge.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Zbog čega je Alonso uspešniji F1 veteran od Schumachera?

Zbog čega je Alonso uspešniji F1 veteran i povratnik od Schumachera analizirao je David ...

Mercedes predstavio Maybach S Klasu

Nova Mercedes-Maybach S-Klasa kombinuje savršenstvo i visokotehnološka rešenja nedavno predstavljenog  modela Mercedes-Benz sa tradicijom ...

Porsche pravi veliki električni SUV

Porsche priprema veliki električni SUV – saopštili su zvaničnici kompanije i dodali da projekat ...

Novi V6 motori za Audi Q8

Audi će u Q8 ugrađivati dva nova motora, oba sa po 3 litre i ...

Volvo otpušta “bele kragne”

Prvi čovek Volvoa najavio je otpuštanje velikog broja radnika u Švedskoj koji spada u ...