U opštoj priči o elektrifikaciji automobila konačno neko logično razmišlja. Mazda se ne odriče SUS motora
Električni saobraćaj će biti čist i tih, tu nema diskusije, samo, put do njega je prljav. Kako u smislu proizvodnje električnih automobila, tako i baterija, a pogotovo njihove reciklaže. Sa druge strane manje čistog dela saobraćaja budućnosti je i uslovljenost time kako ko proizvodi električnu energiju. Jedino struja proizvedena iz obnovljivih izvora, a to su voda i vetar, je čista. Termo elektrane koje koriste ugalj, a pogotovo nuklearke, daleko su od čistog. U ovom balansu, zemlje čija većina proizvodnje električne energije spada u čiste mogu da se nadaju i stvarno čistijem saobraćaju. One koje nisu takvih mogućnosti, teško da se mogu radovati elektrifikaciji.
Ichiro Hirose, šef razvoja pogonskih grupa u Mazdi, za CarAdvice je dao zanimljiv intervju, koji ovu marku smešta među one koji javno logično razmišljaju. “Mazda se neće odreći motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Kako benzinaca tako ni dizela, pa ni rotacinog motora”, kaže Hirose, i dodaje da Mazda uveliko radi na dizel motorima, u potrazi za idealnim dizelom. “Sa popularnim SUV-om, koji je velik i težak, dizel pogon ipak ostaje najbolja solucija, ako govorimo o redukciji emisije CO2, zbog toga, nema kod nas nema ni govora o napuštanju SUS motora, koji će biti i bolje rešenje u zemljama koje struju moraju da proizvode “prljavom” energijom”, zaključuje Hirose.
Pored potvrde da će do daljnjeg nastaviti razvoj SUS motora, poznato je da je Mazda udružila snage sa Toyotom u razvoju električnih i hibridnih vozila, kao i sistema autonomne vožnje. U tom kontekstu, zanimljiva je i zvanična potvrda da Mazda radi na razvoju rotacionog motora, koji rad po Wankelovom principu. Međutim, za razliku od nekadašnje ugradnje u RX kupe, novi rotacioni motor će biti zadužen za povećanje autonomije budućih hibridnih vozila, za šta je, zbog izuzetno kompaktnih dimenzija, ovaj motor vrlo dobro rešenje.
Show Comments