fbpx

Ford ulaže milijarde ali i otpušta radnike

Ford će u naredne tri godine uložiti 11 milijardi dolara u reorganizaciju, ali i otpustiti 25.000 radnika

Foto: Ford

Ford Motor Co. je počeo veliko spremanje u svom dvorištu, koje je, kako se ispostavilo, postalo prepuno nepotrebnih stvari. Marka sa plavim ovalom je zahvaljujući bivšim (a verovatno i sadašnjim) rukovodiocima potpuno promašila strategije razvoja. Zadržala je sve nepopularnije limuzine, zakasnila sa ulaskom u razvoje električnih platformi, a pogotovo ponudom SUV-a. Sada Ford gasi model po model, obustavlja razvoj novih, a sa VW-om pokušava da napravi dogovor i kompenzuje odsustvo sopstvene MEB platforme.
Iako je Ford najavio ogromnu reorganizaciju i restrukturiranje proizvodnje, uz ulaganje od 11 milijardi dolara, prema procenama agencije Morgan Stanley, reorganizacija na globalnom nivou bi mogla da ugasi čak 25.000 radnih mesta. Globalna samo teoretski, obzirom da će, prema procenama, najveći teret otpuštanja istrpeti Ford Europe, koji se trenutno vrednuje sa negativnih 7 milijardi dolara.

Foto Ford

U septembru, Ford je negirao gašenje modela Mondeo, Galaxy i S-Max, kako bi na njihovo mesto došli mnogo traženiji i profitabilniji crossoveri i SUV-modeli. Isto tako, krajem leta se mogla čuti i informacija da će Ford smanjiti svoju dilersku mrežu u Evropi, što je takođe negirano. Od od ovih silnih negacija, 70.000 zaposlenih u Fordu službeno je obavešteno da je pred njima mogućnost gubljenja radnih mesta do leta 2019., za sada nedefinisana po kriterijumu. Karen Hampton, glasnogovornica Forda, izjavila je da će otpuštanja biti većinom van SAD, kao i da je cilj reorganizacije:…“Stvaranje brže radne snage sa belim okovratnicima, a da je trenutno navođenje broja otkaza čista spekulacija“.
Sve ovo samo potvrđuje da je veliko spremanje auto industrije uveliko u toku, i da će gotovo svi morati proći kroz skup i bolan proces reorganizacije proizvodnje, koja se mora okretati ka električnim, autonomnim i SUV vozilima. Ko je ovo kasno shvatio, platiće skuplje, a boleće još više.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Da li će C1, 108 i Aygo na struju?

Od 2014. druga generacija “trilinga” na istoj platformi se proizvodi u Češkoj. Da li ...

imageimage

GM investira 2.2 milijarde dolara u svoju fabriku u Detroitu

General Motors će uložiti 2.2 milijarde dolara u svoju Hamtramck fabriku u Detroitu General ...

Toyota predstavila bZ4X prvi u seriji Beyond Zero

Toyota danas predstavlja svetsku premijeru potpuno novog automobila bZ4X, prvog modela u novoj seriji ...

Toyota predstavila novi Hilux

Toyota je konačno predstavila dugo najavljivani i očekivani Hilux sa brojnim tehnološkim unapređenjima i ...

G Klasa – malo po malo

G Klasa se otkriva malo po malo, kako se približava zvanična premijera u Detroitu ...

Kia na salonu IAA Mobility u znaku elektrifikacije

Kia će na salonu IAA u Minhenu predstaviti novosti na području elektrifikacije Na ovom ...