fbpx

Kad se Renault Scenic razgoropadi

U ponudi automobila u toku je stvaranje novog svetskog poretka, samo, pitanje je gde će nas odvesti. A do tada, da li smo zaboravili na MPV?

Stvara se novi svetski poredak u ponudi automobila. U osnovi, na srpskom tržištu sa ovako malom prodajom novih automobila, možda to kupac, za sada, i ne oseti, ali pojedine činjenice stoje. SUV/Crossover manija zahvatila je i naše auto salone, definitivna kriza identiteta tradicionalnih segmenta je evidentna, a trebalo bi se početi pripremati i na ono što će nam uskoro pristići – elektrifikovana i električna vozila, na koja, ruku na srce, baš i nismo spremni. Godina 2019. doneće, barem na papiru, brojne novitete i osvežene modele koji će pored novih farova i lajsni najčešće imati nove, ili barem unapređene motore, spremne na WLTP izazove.
U međuvremenu, a dok ne upoznamo “novi svetski automobilski poredak”, stiče se utisak da smo zaboravili na neke modele, tačnije segmente, i ono što bi se mogo nazvati “tradicionalnim vrednostima”. Doduše, da li smo mi zaboravili, ili su nas proizvođači svojom ponudom usmerili na drugu stranu, drugo je pitanje. Pod najezdom SUV-a, polako je počeo, potpuno nezasluženo, da se topi MPV segment. Svoj procvat je počeo još polovinom devedesetih godina prošlog veka, kada su se dizajneri ozbiljno pozabavili radom na temu izgleda i funkcionalnosti porodičnog monovlumena. Kao što se danas od A do S segmenta stvaraju crossoveri, sa jednostavnim receptom podizanja od tla i dodavanjem SUV šminke u vidu štitnika podvozja i još ponekog ukrasa u offroad stilu, kompaktni MPV je nastao rastom hatchbacka C segmenta u visinu, ali ne i u dužinu. Time je obezbeđena veća ponuda prostora i veća svakodnevna funkcionalnost, a sama MPV oznaka segmenta postala je deplasirana. Ova, malo banalno nazvana, višenamenska vozila, postala su dopadljivi porodični automobil.
Renault je svojim Scenicom ovde bio jedan od rodonačelnika. Možda ne toliko rodonačelnik, koliko jedan od prvih koji su uspešno artikulisali ovu evoluciju postojećeg modela i napravio bestseller. Šta više, Renault je prvi na Megane platformu 1995. postavio čak pet modela. I da ne budemo u zabludi, od tada je prošlo skoro četvrt veka, a za to vreme su princip i benefite deljenja platformi svi preuzeli. Sa svoje strane, Renault je bio dosledan i u svakoj generaciji Scenica kupcima ponudio funkcionalno i vizuelno dovoljno atraktivno vozilo.
Godinu i po dana kasnije
Aktuelna četvrta generacija Renault Scenica bila je na Dmotion testu 2017. u tada upravo osveženom izdanju. Nešto više od godinu dana kasnije, što u automobilskom životu nije malo, Scenic i dalje deluje sveže. Karoserijom dugom 4.4 metra zapravo dominira ogromno vetrobransko staklo koje duboko zalazi u krov automobila.
Funkcionalnosti i upotrebljivosti se malo toga može osporiti. Od pomične konzole/naslona za ruke između prednjih sedišta, preko dovoljno prostora za sitnice i sklopivih stočića u naslonima prednjih sedišta, sve je, uspešno, podređeno upotrebljivosti.
Pohvalili smo na prvom testu, a sada samo možemo da potvrdimo utiske da su prednja sedišta odlična, barem kada je u pitanju kožna elektro pomična opcija iz Initiale Paris paketa opreme, koja uključuje i masažere. Zadnju klupu čine tri zasebno profilisana sedišta sa očiglednim fokusom na bezbednost putnika. Prtljažnik pravilnog oblika sa 572 litre i velikim pristupnim otvorom je više nego upotrebljiv, a preklapanje naslona polugama iz samog prtljažnika je više nego dobrodošla mogućnost.
Dobro poznata digitala
Identičnu digitalnu instrument tablu i infotejment sistem Renault ugrađuje u nekoliko modela, pa smo svakako izgubili osećaj iznenađenja, ali je ovo definitivno dobar sistem. Grafika je jednostavna i čitljiva, podataka je izobilje, a uspravni “tablet” od 8.7” je brz sa intuitivnim ikonama. Primedba se može uputiti samo na preveliku osetljivost ekrana, pogotovo na neravnom putu, kada se slučajnim dodirom može aktivirati funkcija iz menija, koja se u tom trenutku ne traži.
Temperamentni benzinac
Za razliku od prvog testa, Scenic je na drugu Dmotion proveru stigao sa najsnažnijom verzijom benzinskog 1.3 TCe agregata. Uz 160 KS iz malog i laganog agregata i 260 Nm obećanih već od 1.750 o/min, sa punim pravom se od ovog porodičnog monovolumena može mnogo očekivati. Donji postroj je proverena kombinacija prednjih MacPherson opružnih nogu, dok je pozadi polukruta torziona osovina, rešenje koje oduzima najmanje prostora zadnjem delu kabine i prtljažniku.
Zapravo, u vožnji Renault Scenic podseća da je nepravedno potisnut od strane crossovera, pa čak i da ima svoje prednosti. Iako definitivno formatiran kao porodično i pre svega funkcionalno vozilo, Scenic ima vrlo dobar balans i prijatnu voznu dinamiku. Progresivni elektro servo pojačani upravljač je pri malim brzinama i manevrima na parkingu je lagan, dok pri porastu brzina, dobro odmereno, postaje sve tvrđi. Rekcije na otklone upravljača nisu preterano nagle i nervozne, ali i dalje su vrlo precizne. Iako relativno visok, Scenic u krivinama nema izraženog naginjanja niti ljuljanja, što mu je definitivno vrlina u odnosu na pomodne crossovere. Iako kao standardne ima izrazito velike točkove od 20” cola, u odnosu na preciznost i dinamičnost, Scenic je i dalje dovoljno udoban, i efikasno upija neravnine na putu.
Mali i snažni benzinac jeste najskuplji, ali definitivno odličan izbor uz ovaj monovolumen. Tih i dobre kulture rada, ne stidi se da pokaže zube i razgoropadi se kada se to od njega zatraži. Sa 10 sekundi dovoljnih za ubrzanje do 100 km/h za čitavih dve sekunde je bolji na ovu temu od pandana sa dizel motorom. Manuelni šestostepeni menjač je jeftinija opcija prenosa, ali bi za dodatni komfor svakako preporučili EDC, šetostepeni automatik sa dvostrukom spojnicom, tim pre što manuelni menjač ume da pokaže nepreciznost pri brzim promena stepena prenosa. Nova generacija benzinaca je svakako unapredila efikasnost. Scenic Energy TCe 160, kako je službena oznaka, bez problema se na otvorenom puti vozi sa prosečnih 6.5 l/100 km, dok će se u gradu ipak morati računati sa blizu, ili oko 8 l/100 km, naravno u zavisnosti od stila i temperamenta vožnje.
MPV ne treba zaboraviti kao izbor
I na kraju, zaista se pri izboru automobila treba prisetiti MPV segmenta i svih njegovih vrlina. Ako se odabere i ovaj motor, porodični monovolumen ume da se razgoropadi dozvoli vrlo dinamičan stil vožnje, koji ne znači i neprimerno veliku potrošnju. U osnovi, čak ga treba manje platiti u poređenju sa crossover pandanom. Sa najsnažnijim motorom, u najvišem paketu opreme, koji podrazumeva i brojne bezbednosne asistencije, Renault Scenic košta 27.090 evra, što je sasvim adekvatno onome što za uzvrat donosi kupcu.

[table id=57 /]

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Renault Zoe najprodavanije električno vozilo u Evropi

Renault Zoe je prestigao Model 3 iz Tesle i postao najprodavanije električno vozilo u ...

Hot Wheels počeo da prodaje Cybertruck pre samog Tesle

Proizvodnja Tesla Cybertrucka počinje tek 2021. godine, ali će međuvremenu Hot Wheels prodavati smanjene ...

Imola da se pripremi za Formulu 1

Staza Enzo e Dino Ferrari je dobila informaciju da se pripremi za održavanje trke ...

Škodom 633 do Sahare pre 90 godina

Škodom 633 je sa dvadeset sedam godina, Jiří Hanuš sam krenuo na 8.050 km ...

Porsche sprema hiper automobil uz pomoć Rimca

Porsche je povećao svoj udeo u kompaniji Rimac, a rezultat bi mogao biti i ...

Volkswagen odlučuje gde će graditi novi pogon

Volkswagen će do kraja oktobra odlučiti gde će graditi novi multibrend pogon Volkswagen Grupa ...