fbpx

Opel uneo sasvim novi život u Zafiru

Atraktivni, fleksibilni i praktični vanovi se zovu Zafira. Dvadeset godina nakon što je uspeh započeo sa prvom generacijom, priča se sada nastavlja sa novim modelom četvrte generacije

Opel Zafira Life je udoban MPV koju će nemački proizvođač ponuditi u tri dužine, skrojene za potrebe kupca: ,,Mala (S)’’ dužina 4,60 metara, ,,Srednja (M)’’ sa 4,95 metara i ,,Velika (L)’’ sa 5,30 metara – svaka od njih dolazi sa do devet sedišta. ,,S’’ verzija Zafire Life je oko deset centimetara kraća od sadašnjeg modela Zafira, dok je ,,L’’ verzija oko 65 centimetara duža i na taj način skoro velika kao Vivaro Combi. Zafira Life tako pokriva do tri segmenta automobila i predstavlja novi model koji postavlja standarde među MPV modelima sa većim brojem sedišta.

Zafira Life ispunjava sve zahteve – od svestranog enterijera, visoke udobnosti i sofisticiranih sistema asistencije vozaču, do najsavremenijeg infotainmenta, head-up displeja i adaptivnog tempomata koji radi uz pomoć kamere i radara. Koncept za bezbednost je dobio maksimalnih pet zvezdica od Euro NCAP-a. Napredna tehnologija je uparena sa tipičnim Opelovim dizajnom, uravnoteženim proporcijama i kratkim prepustima. Vozač i putnici uživaju u panoramskom krovu iz dva dela i prozorom koji se otvara na vratima prtljažnika. Opel Zafira Life će imati svoju svetsku premijeru na Salonu automobila u Briselu 18. januara 2019. (sajam za posetioce otvoren od 19. do 27. januara). Knjiga narudžbina će biti otvorena u februaru. Za najbolje prijanjanje na klizavim površinama, Zafira Life je opremljena sa naprednim IntelliGrip sistemom kontrole proklizavanja. Verzija sa 4×4 pogonom će takođe moći da se naruči od samog početka prodaje. Sistem pogona na sve točkove je delo off-road specijalista iz Dangela. Opel će ponuditi u potpunosti električnu verziju tokom početka 2021. godine, kao još jedan značajan korak na putu elektrifikacije brenda.

Sa novim modelom Zafira Life, Opel nastavlja da ispunjava svoj PACE! strateški plan. Do kraja 2020. nemački proizvođač će predstaviti ukupno osam novih ili obnovljenih modela, uključujući i novu generaciju bestselera Corsa. Kompanija investira pre svega u profitabilne, rastuće segmente tržišta sa velikim količinama. Opel će uskoro imati jedan od najmlađih proizvodnih portfolija od svih masovnih proizvođača.
,,Mala’’ verzija modela Zafira Life se takmiči sa kompaktnim vanovima ali nudi značajno više prostora i mesta za do devet putnika – što je bez premca u ovoj klasi. Takođe ima i mali krug okretanja (11,3 m), dobro upravljanje i dvoje kliznih vrata sa senzorima koja se otvaraju elektronski putem pokreta stopala, slično kao i vrata prtljažnika modela Astra Sports Tourer i Insignia Sports Tourer – što je takođe jedinstvena karakteristika u ovom tržišnom segmentu. ,,Srednja’’ Zafira Life (kao i Zafira Life ,,L’’) ima 35 cm duže,odnosno 3,28 metara dugo međuosovinsko rastojanje i tako više prostora za noge putnika na zadnjim sedištima, što ovaj model čini konkurentom vanova srednje veličine u D segmentu tržišta. Kada se uporedi sa konkurentima, Opel takođe nudi veći otvor prtljažnika i jednostavniji pristup utovaru i istovaru, kao i veću nosivost koja je viša od jedne tone. ,,Velika’’ Zafira Life je rival za još veće vanove. Postoji ogromna tražnja za privlačne, visoko opremljene šatlove u ovom segmentu tržišta.
Opel tako nudi kožna sedišta na aluminijumskim šinama koja omogućavaju lako podešavanje za sve verzije Zafire Life. Moguće su konfiguracije sa pet, šest, sedam ili osam kožnih sedišta. Preklapanjem suvozačkog sedišta moguće je transportovati stvari do 3,50 metara dužine. Preklapanje trećeg reda sedišta uvećava zapreminu prtljažnika Zafire Life ,,S’’ na 1500 litara (do linije krova). Uklanjanjem sedišta (koje je jednako lako ponovo vratiti) uvećava se prostor do čitavih 3397 litara. Luksuzni ,,Lounge’’ paket opreme je dostupan za verzije sa dužim međuosovinskim rastojanjem – napred, sedišta sa masažom i grejanjem, četiri kožna sedišta pozadi koja se mogu pomerati, svako sa jastučetom širine 48 cm. VIP putnici mogu da sede okrenuti jedni drugima i da uživaju u većem prostoru za noge. Sto na izvlačenje takođe svojim rasklapanjem obezbeđuje dodatni prostor za male predmete. Putnici mogu da pune svoje mobilne uređaje putem utičnice od 230 V.

Novi Opelov MPV nudi brojne sisteme asistencije vozaču. Kamera i radar nadgledaju prostor ispred vozila. Sistem takođe prepoznaje pešake koji prelaze ulicu i može da pokrene manevar kočenja u slučaju opasnosti pri brzinama do 30 km/h. Inteligentni adaptivni tempomat prilagođava brzinu vozilu ispred, automatski koči i može da smanji brzinu na 20 km/h ako je to potrebno. Asistencija održavanja vozila unutar trake i upozorenje na pospanost upozoravaju vozača ako je proveo previše vremena za volanom i ima potrebu za odmorom. Asistencija za duga svetla, koja automatski prebacuje na kratka ili duga svetla, aktivna je pri brzini većoj od 25 km/h. Još jedna novina u ovom segmentu tržišta je head-up displej u boji koji pokazuje brzinu, distancu od vozila ispred i navigaciju. Dobra preglednost je posebno bitna za velika vozila, na primer u uskim ulicama ili prilikom okretanja u gradskim zonama. Radarski senzori na prednjem i zadnjem braniku upozoravaju vozača na sve prepreke prilikom parkiranja. Slika sa kamere za pogled unazad se projektuje na unutrašnjem retrovizoru ili na ekranu dijagonale 7 inča – na kom se može videti preglednost od 180 stepeni iz ptičije perspektive. Veliki ekran osetljiv na dodir od 7 inča dolazi sa Multimedia i Multimedia Navi infotainment sistemima. Oba sistema omogućavaju povezivanje sa telefonom putem Apple CarPlay i Android Auto aplikacija. Multimedia Navi takođe nudi evropsku navigaciju sa 3D pogledom. Mesta od značaja u velikim gradovima su prikazana u Full HD-u. Kao opcija, geografija uz put na dugim putovanjima izgleda vrlo realistično. Zahvaljujući Opel Connect sistemu, navigacija uključuje informacije o saobraćaju u realnom vremenu koje pokazuju trenutno stanje na putevima. Moćno ozvučenje je dostupno u svim paketima opreme. U najopremljenijoj verziji, putnici uživaju u prvoklasnoj akustici putem 10 zvučnika.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Ferrari sprema svoj najjači model ikada sa SUS motorom

Novo specijalno izdanje modela Ferrari 812 Superfast biće najjači drumski Ferrari ikada sa motorom ...

Aston Martin DBX je osvežen za 2025. godinu

Aston Martin DBX je osvežen za 2025. godinu, a najveće unapređenje nalazi se u ...

Mercedes AMG predstavio novi hot hatch – A35 4Matic

Mercedes AMG je predstavio svoju prvu verziju poslednje generacije A-Klase hatchback, pod oznakom A35 ...

Toyota priprema gradskog mališana A segmenta

Toyotin predstavnik u najmanjem A segmentu bio je Aygo, a fabrika najavljuje da će ...

Novi Dodge Challenger dobija elektrifikaciju, gubi V8 sa 700 KS

Ljubitelji američkog “muscle car”-a, grabite dok još ima – sledeća generacija Dodge Challengera biće ...

Iznenađujući podaci sa tržišta polovnih automobila u 2023.

Iznenađujući podaci sa tržišta polovnih automobila u 2023. godini: od popularnih boja vozila do ...