fbpx

Iveco se (samo) nadao da može pokoriti moćnu rusku mašineriju na Dakaru 2019. Na tome je i ostalo

Foto: Marcelo Maragni/Red Bull Content Pool

Ponovo 1-2 za Kamaz na Dakaru. Po 16. put ruski teškaši su nepobedivi, a Nikolaev ipak nije dozvolio iznenađenje od strane timskog kolege Sotnikova, niti od drugih, a posebno ambiciozne ekipe Iveca. Došao je do svoje četvrte pobede na mestu vozača, i koš jedne koju u svojoj vitrini ima kao mehaničar svog današnjeg šefa i sedmostrukog šampiona Dakara Vladimira Chagina.

Foto: Florent Gooden / DPPI / Red Bull Content Pool

Ni za koga Dakar 2019. nije tekao glatko. Iveco je, na čelu sa Gerardom de Rooyem stigao sa tri vozila i velikim ambicijama, koje nisu bile bez osnova. Međutim, još pre kraja prve polovine relija, Ivecove vozače usporili su problemi. Gerard de Rooy je slomio sistem upravljanja na trećem brzincu, Federico Villagra imao problem sa izduvnom granom, a Ton van Genugten nije znao gde će pre od tehničkih problema. Kao rezultat dešavanja na stazi, već na polovini Dakara, Kamaz je imao prve tri pozicije, a jedino je Ayrat Mardeev u svom Kamazu sa novim 13 litarskim motorom zaostajao.

Foto: Marcelo Maragni/Red Bull Content Pool

Na žalost po Mardeeva, upravo pomenuti novi motor ga je izdao sa pukotinama koje su se pojavile na bloku motora. Da Andrey Karginov nije diskvalifikovan zbog sudara sa gledaocem, Kamaz bi najverovatnije popunio celo pobedničko postolje. Ovako je Gerard de Rooy dovezao Iveco do utešne treće stepenice podijuma, a Federico Villagra do četvrte.

Foto: Marcelo Maragni/Red Bull Content Pool

U Kamazu se sve vreme znalo ko je vozač broj jedan. Sotnikov je bio podrška Nkolaevu, sve dok mu na sedmoj etapi nije otkazao servo pojačivač na upravljačkom sistemu. To je značilo da bi Nikolaev mogao ostati bez pomoći na narednoj osmoj etapi, što se i desilo. Potonuo je u pesak sa svojim Kamazom, a Sotnikov, koji je startovao daleko iza Nikolaeva, mu nije mogao pomoći.

Foto: Marcelo Maragni/Red Bull Content Pool

Cena je bila visoka, ali ne previsoka. Nikolaev je izgubio gotovo sat vremena. Ipak, odličnom vožnjom na devetoj deonici, Nikolaev je ponovo stvorio 25 minuta prednosti ispred timskog kolege Sotnikova, i velikih sat i po ispred De Rooya.
Na kraju, ponovo je jasno da za pobedu nad Kamazom treba više od ambicije. Dobar kamion i timska strategija, donose vrhunski rezultat.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Nove Kögelove poluprikolice za Milšped

Kompanija Kögel Trailer GmbH & Co. KG treću godinu za redom nastavlja uspešno poslovanje ...

MotoGP – pobeda Bagnaiji za nastavak sezone

Nakon letnje pauze MotoGP šampionat je nastavljen trkom za Veliku nagradu Velike Britanije na ...

Marquezu pol pozicija po kiši na Sachsenringu

Kvalifikacije za Veliku nagradu Nemačke koja se vozi sutra obeležila je kiša i mokra ...

Ducati predstavio tim i novi Desmosedici GP

Ducati je sa starim ambicijama i novim borcima i oruđem počeo MotoGP sezonu 2021. ...

Quartararo potpisao za Yamaha Moto GP tim

Fabio Quartararo je potpisao za fabrički Moto GP tim Yamaha i dolazi na mesto ...

Krenuli smo od nule – kaže Davide Brivio, šef Suzukija

Joan Mir je senzacionalni osvajač titule MotoGP šampiona sveta 2020, ali putešestvija Suzukija i ...