fbpx

Kako se Mercedes C 220d 4Matic snalazi u mećavi?

Mercedes-Benz je kroz osvežavanje C Klase morao da uradi mnogo više od uvođenja novih farova i lajsni, obzirom na konkurenciju koja je stigla

Svaki peti prodati Mercedes je C Klasa. U svoje dosadašnje četiri generacije, prodat je u više od 10 miliona komada. Čak i ako bi se neko usudio da kaže da to nije previše za 25 godina postojanja, zaboravio bi nekoliko bitnih stvari. C Klasa je limuzina premijum, znači skupog, segmenta. Za ljutu konkurenciju ima svoje zemljake Seriju 3 i A4, kojoj se priključila i Alfa sa svojom Giuliom. Uz to, sve čega se u spisku opreme kupac dotakne, košta kao otrov. Na kraju, govorimo o nečemu što se definiše i kao kompaktna limuzina – limuzina koja nudi manje prostora od daleko jeftinijih, a realno funkcionalnijih trozapreminskih automobila. Kada se sve ovo uzme u obzir, C Klasa se prodaje jako dobro. A ko ne želi da se trend dobre prodaje nastavi? Pa naravno niko, pogotovo kada na pola života stiže ljuti konkurent.
Pola C Klase je novo
Od kraja prošle godine na tržištu je „osvežena“ C Klasa. Mercedes-Benz tvrdi da je izraz „osvežena“ (formalno „Facelift“) u ovom slučaju poprilično diskutabilan, obzirom da je, kako navodi fabrika, zamenjeno oko 6.500 delova, što je gotovo polovina jednog automobila. Drugim rečima, u ovom „faceliftu“ teško da prolazi uobičajeno menjanje farova, dodavanje hromiranih lajsni i uvođenje kvalitetnijih materijala u enterijeru (koje niko ne može da proveri). Zapravo, deluje da je Mercedes, uz saznanje da na teren 2019. izlazi potpuno nova Serija 3 iz Minhena, u C Klasi ostavio malo „neizvrnutih kamenčića“, i nije menjao ono što je dobro prošlo kod kupaca – izgled karoserije.

Provereni recept smanjivanja skupljeg modela, kod C Klase je upalio. Mala S Klasa se dopala i još uvek dopada kupcima, pa je spolja malo toga menjano, osim u zoni opcija prednjih farova, među koje je stigao i LED Multibeam. A možda je i bolje što je tako. C Klasa ima svoje lepo složene proporcije i jednostavne i čiste linije, a uz AMG Line eksterijer, čak se i efikasno dodaje sportska nota modelu kojem „sport“ nije u prvom planu.
Prst na čelo pri kupovini
U enterijer je, za početak, stigao veći ekran dijagonale 10.3 inča odlične rezolucije, pa je C Klasa u ovom domenu, koji se jako vrednuje, na nivou trenutka. Među opcije je uključena i digitalna instrument tabala, kakva se našla u test vozilu, sa brojnim mogućnostima biranja grafike i prikaza, uključujući i akcelerometar, koji je ranije bio rezervisan za AMG modele. Nov je i upravljač. Tačnije nov za C Klasu, iako smo ga upoznali u A Klasi, ali mu to ne umanjuje kvalitete.

Potrebno je samo malo navikavanja i prakse, da se dođe do toga da su komande na upravljaču odlične i mnogo manje komplikovane nego što na prvi pogled deluju, uključujući i dva minijaturna „touch pada“. U osnovi, jedino što je u C Klasi komplikovano je odluka o paketu opreme.

Mercedes nudi toga mnogo, pa se mogu birati kombinacije analogne instrument table i skupljeg infotejementa, ili digitalne table i jeftinijeg infotejmenta, uz potpuno različite komande na centralnoj konzoli. Ovo znači da je najbolje kod kuće se informisati o opcijama, pa tek nakon toga, sesti pred nasmejanog prodavca u salonu.
Pozadi nije za visoke
C Klasa nije S Klasa, samo liče. Od nje ni ne treba očekivati ponudu prostora kao u velikoj krstarici. U prednjem delu C Kasa je prostrana u zoni ramena i uz odlična sedišta nema „teskobnog“ osećaja. Pozadi, za svoju dužinu, nudi iznenađujuće mnogo prostora za noge, pa deluje da se komotno mogu voziti i putnici preko 180 cm. Međutim nije baš tako. Kada je vozilo opremljeno staklenim krovom, ova kupe-limuzina gubi svojih 4-5 cm visine u prostoru za glave pozadi, pa osobe preko 180 cm glavom dodiruju krov. Zadnja klupa je odlično profilisana i udobna, ali, pitanje je zbog čega nema naslon za ruke kada ga imaju mnogo jeftiniji i manje ambiciozni modeli. A to znači da nema mogućnosti ni da, eventualno, proturite skije kroz otvor koji se obično nalazi u naslonu za ruke.

A nećete ni preklopiti naslon zadnje klupe pa proturiti skije, ako na spisku opreme niste zaokružili opciono preklapanje naslona. A na kraju, ostaje i pitanje zbog čega vas u prtljažniku, koji sa 460 litara nije previše impresvan, čeka crni lim umesto presvučenog naslona zadnje klupe. Na spojevima limova na vratima, pa i na uklpanju plastičnih pragova mogu se naći neprciznosti koje ne dolikuju ni Mercedesu ni cenovnom razredu. C Klasi se zaista malo toga, ako se uopšte išta može prigovoriti na temu završne obrade, preciznosti i kvaliteta materijala, pa se ovakvi detalji zaista ne uklapaju u generalno odličnu sliku enterijera.
Veliko spremanje u pogonskoj ponudi
Možda C Klasa nije dozivela pravi „facelift“ što u žargonu plastičnih hirurga znači zatezanje bora, zato što nije ni bilo šta da se zateže. Međutim, zategnut je ozbiljan segment, a to je pogonska ponuda, i to pogotovo tamo gde je trenutno „gusto“ – kod dizela. 2.2 litarski dizel je penzionisan. Oznaka 220d ne treba da zavede na pogrešan put. U modelu C 220d kuca dvolitarsko srce sa „veštačkim disanjem“ od 143 kW, odnosno 194 KS. U svim modelima nov je i menjač, koji je sada devetostepeni. Ono što je ostalo je mogućnost izbora zadnjeg ili 4Matic pogona na svim točkovima.
Dobro ukomponovana limuzina
U onoj dobro poznatoj podeli nemačkih proizvođača udoban-sportski-udoban/sportski, zna se gde je pozicija C Klase. Tu je i zadržana. Ako se ne odluči za sportske pakete opreme ova limuzina je za nijansu mekše trimovanog ogibljenja nego što bi se to na osnovu njenog izgleda moglo suditi, pogotovo uz prednji AMG odbojnik i atraktivne AMG naplatke. Šta više, C Klasa je zanimljvo i prijatno pomirenje udobnosti i preciznosti, koju je teško postići. Direktan upravljač po pravilu traži tvrdo oslanjanje da bi se pokazao na delu, ali to ovde nije nije slučaj.

C Klasa je i udobna i precizna, a obzirom da je veći deo od oko 1.000 kilometara tokom trajanja testa prevezen po snegu, lapavici i mokrim kolovozima, pokazala se i još jedna vrhunska osobina ovog modela – dobar balans. U osnovi, pitanje je koliko je dobar balans postignut stvarno dobrom rasporedom mase, a koliko 4Motion pogonom i efikasnim ESP sistemom. Šta god da jeste, rezultat je da vozač jako brzo stiče poverenje u ponašanje vozila koje je uvek isto i bez naglih promena karaktera.

Na klizavom, kada se pretera sa brzinom, dešava se ono što fizika nameće, klizanje preko nosa, odnosno podupravljanje, ali dobro odmerena brzina i adekvatno dodavanja gasa u krivini donosi limuzinu koja ide kao po šinama. Da bi se uveo u zabavno driftovanje, mora se potruditi odlučnim i gasom i upravljačem, a vozilo će se lakše vratiti u pravilnu putanju nego zadržati u klizanju.

A „kao po šinama“ potvrdilo se i na 100 kilometara regionalnog puta, sa ozbiljnim ostacima neočišćenog snega koji je počeo da se topi, pretvarajući se u najgoru moguću podlogu za vožnju – bljuzgavicu. I u takvim uslovima, promena vozne trake, ubrzavanja i kočenja su bezbedni i predvidivi, čak i uz neuobičajeno rešenje da su zadnji pneumatici širi od prednjih, što bi moglo navesti na pomisao da bi se moglo javiti preupravljanje pri dodavanju gasa. C Klasa uvek ostaje neutralna, samo podsećamo, sa 4Matic pogonom i zimskim pneumaticima u odličnom stanju.
Sa svojih 194 KS, 400 Nm od 1.600 o/min i ne previše kilograma C 220 d odlično je motorizovan i sasvim logično je za očekivati da će biti najprodavanija kombinacija. Zbog toga, treba dodati i da je kabina odlično zvučno izolovana, a da motor ima kulturu rada gotovo u nivou šestocilindraša. Za ubrzanje do 100 km/h dovoljno je sasvim uverljivih 6.9 sekundi, uz prosečnu potrošnju koja se u kombinovanim uslovima, bez problema zadržava na oko 6.7 litara. A u tom slučaju i mali rezervoar od samo 41 litre postaje dovoljan da se račina na autonomiju od skoro 800 kilometara.
Još jednom – prst na čelo pri odluci
Mercedes C 220 d 4Matic odličan je izbor i kada se doda da je osnovna cena oko 33.000 evra. Međutim, test vozilo je sa svojom cenom od 54.200 daleko od toga. Upravo zbog toga, još jednom sugestija – prst na čelo pri odlučivanju o opremi. Treba krenuti od potreba i onoga što se od automobila želi i očekuje, pažljivo prostudirati sve što može da se dobije u kojoj kombinaciji, pa tek onda odlučiti. Sasvim smo sigurni da cena može biti daleko ispod navedene, a da se vrlo malo toga izgubi.

[table id=58 /]

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Aston Martin penzionisao Rapide E

Aston Martin je penzionisao električni Rapide pre nego što je uopšte i počeo da ...

Sainzu pobeda trećeg dana na Dakaru

Carlos Sainz je pobednik trećeg dana Dakar Relija, čime se popeo na vodeću poziciju ...

Bottasu prve kvalifikacije Formule 1

Prve kvalifikacije, prve trke šampionata Formule 1 2020. pripale su Valtteriju Bottasu u Mercedesu ...

Nova Toyota Land Cruiser predstavljena svetu

Nova Toyota Land Cruiser predstavljena svetu model je koji se direktno oslanja na izvorne ...

Zaustavljen razvoj Toyota GR Super Sport hiperautomobila

Toyota je obustavila razvoj svog GR Super Sport hiperautomobila nakon incidenta u kojem je ...

X na Mercedes X-Klase?

Da li se prekida proizvodnja Mercedesa X-Klase zbog loše prodaje i male zarade? Sa ...