fbpx

Land Rover Defender 130 je spreman za izazove

Land Rover Defender 130 najduži je Defender ikada a u sebe može da primi i do osam osoba u tri reda sedišta

Land Rover Defender 130 je najavljen gotovo uporedo kada i ostali članovi legendarne porodice, ali uz naznaku da će biti predstavljen nakon modela Defender 90 i Defender 110. U izvesnom smislu, Land Rover i nije mogao a ni morao da brže kompletira ovu porodicu. Novim Defenderom je napravio je veliku tranziciju. Postavio ga je na novu i pre svega drugačiju platformu, učino ga za nijansu manje sposobnim na terenu, ali daleko atraktivnijim udobnijim, pa i luksuznijim. Skraćeno, Land Rover Defender je postao atraktivniji za mnogo širu populaciju kupaca od svih prethodnika, sposobnih, ali definitivno neudobnih radnih mašina.
U okviru ove tranzicije u salone su prve stigle koje se pojaviše traže, odnosno Defender 90 i Defender 110. Dugačka i kratka verzija, koje su preko noći ućutkale sve kritičare da Defender nije ono što je nekada bio. Razvoj najduže Defender 130 verzije potrajao je možda i duže nego što je marka očekivala, ali evidentno, Land Rover nije išao prečicom, kako bi što pre ponudio i verziju 130, nego napravio vrhunsku verziju.
Da je Defender 130 najduži ikada, nije stvar par centimetara, nego produžavanja karoserije od čitavih 340 mm. Međutim, međutim, međuosovinski razmak nije menjan i identčan je kao na verziji 110. Samim tim, „brake over“ ugao se nije promenio, a produžavanje karoserije vidljivo je iza zadnje osovine. Kao rezultat, Defener 130 je ozbiljno velik – dužina je 5.358 mm, čime je postao najduži SUV u luksuznoj ponudi, duži i od modela BMW X7.
Produžavanje karoserije donelo je mnogo što šta korisnog unutar vozila. U konfiguraciji sa pet sedišta, zapremina prtljažnika je čitavih 2.516 litara, što je gotovo 1.000 litara više nego što Defender 110 može da ponudi u istoj konfiguraciji sedišta. Da svaka operacija utovara i istovara bude lakša pomaže vazdušno oslanjanje, pa se pritiskom na dugme u prtljažniku vozilo može spustiti.
Međutim, verovatno je važnije da Land Rover Defender 130 ima konfiguraciju 2+3+3 sedišta, a po ovoj osnovi, ponovo je jedinstven na tržištu. Nijedan drugi SUV (u Evropi) ne može da u sebe primi više od osam osoba. Šta više, arhitekturom stadijuma, u kojoj su srednji i zadnji red podignuti u odnosu na prednji, svim putnicima se omogućava bolja vidljivost iz vozila.
Proizvođač tvrdi da se do zadnje klupe stiže lako, preklapanjem i uzdužnim pomeranjem srednjeg reda. Pored toga, treći red nije „kažnjenički“ nužni smeštaj. Sedišta imaju grejače, naslone za laktove, prostor za odlaganje sitnica pa čak i USB-C konektore. Dodatni drugi panoramski stakleni krov je među opcijama, a Land Rover Defender je jedinstven i po opcionom četvorozonskom klima uređaju.
Standardna oprema Defendera 130 je 10.25 inčna digitalna instrument tabla i zakrivljeni 11.4 inčni ekran infotejmenta sa poslednjom generacijom Pivi Pro softvera. U porodici Defender debituje „Cabin Air Purification Plus“ sistem koji patentiranom tehnologijom pročišćava vazduh i uklanja mirise i viruse sve do veličine nano čestica. Za Defender 130 rezervisane su i određene boje enterijera i kombinacije opreme.
U pogonskoj ponudi, kupci će imati izbor od tri šestocilindarska motora sa blagim hibridom kakvi se mogu naći i u kraćim verzijama, a u kombinaciji sa osmostepenim ZF automatikom. P300 verzija ima 300 KS, P400 ima 400 KS, dok D300 ima šestocilindarski dizel sa isko konjskih snaga koliko piše na oznaci modela. Obzirom da kraće 90 i 110 verzije imaju i moćni V8 u plug-in konfiguraciji, najverovatnije će i Defender 130 dobiti verziju orijentisanu na performanse.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Formula 1 – Leclerc pobednik kvalifikacija u Singapuru

Formula 1 – Charles Leclerc vozač tima Ferrari pobednik je kvalifkacija Formule 1 na ...

Sprema se Polo GTI R5

Do polovine sledeće godine biće spremna trkačka verzija novog Pola, spremna za reli takmičenje ...

Žiri za Automobil godine 2018. ponovo na okupu

U Vršcu je održan treći, finalni test dan žirija novinara za izbor Automobila godine ...

Nissan Max-Out Convertible Concept pogled u budućnost

Nissan Max-Out Convertible Concept biće uskoro predstavljen kao pogled u budućnost japanske marke Nissan ...

Završen je 87. reli Monte Karlo

U dramatičnoj završnici Sebastien Ogier je uspeo za sačuva minimalnu prednost i pobedi na ...

“Pametni ključ“ – zgodan ali pamet u glavu

Pametni ključ – zgodan i praktičan, ali high-tech lopovi su pronašli način da bez ...