fbpx

Da li izumiru gradski “minići”?

Sve je teže razviti, napraviti, prodati i zaraditi na automobilu A segmenta, pa ovim mališanima preti izumiranje

Na zvanično najmanjem A segmentu automobila biznis je odavno “tanak”. Margina zarade je mala, a njihovo opstojanje u ponudi proizvođača oslanja se isključivo na velik broj prodatih primeraka. Drugi modalitet uštede u troškovima razvoja i proizvodnje je oprobani recept udruživanja, kao što su to sa svojim modelima C1, 108, i Aygo radili Citroen, Peugeot i Toyota, koji se proizvode u pogonu u Češkoj. Ali, prema informaciji iz prošle godine, Toyota će preuzeti ovaj pogon, a PSA se povlači iz ovog partnerstva. Međutim, prema prognozama analitičara, prodaja automobila A segmenta u Evropi će do 2021. pasti na ispod milion komada, sa 1.14 miliona u 2017. a u tom slučaju, njihova proizvodnja postaće neisplativa i preti im izumiranje. Maxime Picat operativni direktor PSA za Evropu kaže da je najveći problem A segmenta u tome što se i u njega mora ugrađivati napredna i skupa tehnologija, koja se ne može ukalkulisati u prodajnu cenu modela, a koja bi bila prihvatljva tržištu. Picat se pozvao i na slične probleme i zaključke na nivou VW Grupe, koja uveliko razmišlja o prestanku razvoja svojih najmanjih automobila.

Foto: Volkswagen

Šef VW Grupe Herbert Diess je u Detroitu izneo dodatne argumente koji ne idu u korist “minićima”. “Mali automobili više ne donose pozitivne efekte na ukupnu emisiju CO2 na nivou flote proizvođača. Da bi maleni VW Up zadovoljio naredne ekološke norme za 2030. morao bi da poskupi oko 3.500 evra. Trenutno, košta oko 11.000 evra, i ja ne vidim ko bi bio spreman da plati tako skup mali automobil”, rekao je Diess.
Jedini spas za A segment mogla bi biti elektrifikacija, ali samo ako uspe da se cenovno približi kupcu, odnosno postane dovoljno jeftina. Najavljeni su brojni električni mališani, kako iz VW Grupe, tako i Fiata, pa i iz PSA grupe, ali poprilično neuverljivo. Evidentno, tehnologija, a pogotovo baterije, preskupe su da bi A segment vratili na put zarade. Jedini lek za smanjenje njihove cene, za sada, je proizvodnja u ogromnom broju primeraka, ali, neko mora i da kupi te primerke, a ozbiljna infrastruktura za EV praktično još uvek nigde ne postoji, do nivoa da bi podržala masovno korišćenje ovih vozila.

Foto: Renault

Ima i onih koji se ne žale. Za sada Toyota iz trilinga mališana svoj Aygo daleko najbolje prodaje, pa čak i beleži rast prodaje, pa se o budućnosti ne izjašnjava, odnosno budućnost A segmenta vidi kroz eventualnu promenu forme karoserije koja bi išla u pravcu crossovera. I Renault odlično prodaje svoj Twingo, i nalazi način da bude u finansijskom balansu i u zoni zarade. Prošle godine najprodavaniji mališan bio je Fiat 500, a Panda, drugi najprodavaniji model, pripada istom proizvođaču. Treći je VW Up, pa slede Toyota Aygo i Renault Twingo. Ali, pitanje je da li iko od trenutno uspešnih može ostati finansijski uspešan i sa narednom generacijom svojih “minića”, i upravo zbog toga su se nadvili crni oblaci nad celim segmentom, čiji opstanak je doveden u pitanje.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Formula 1 – Mercedes-AMG (ne) ruši Masija?

Prema izveštaju koji je objavio BBC Formula 1 tim Mercedes-AMG ima dogovor sa FIA ...

Borba oko Defendera

Proizvodnja klasika Land Rovera modela Defender prekinuta je prošle godine nakon 68 godina. Međutim, ...

CEO FCA Mike Manley prodao svoje deonice

Da li zbog toga što ne veruje u budućnost kompanije, li zbog nečega drugog, ...

Formula 1 – Verstappen pobednik VN Kine

Formula 1 – Verstappen pobednik VN Kine u trci koja je donela zanimljiva događanja ...

Lamborghini Urus ide u hibride

Lamborghini Urus ide u hibride i postaje isključivo plug-in hibrid već od kraja sledeće ...

Hyundai i30 Fastback N stigao do 280 KS

Hyundaijeva limuzina C segmenta stigla je do N verzije i čitavih 270 KS Nije ...