fbpx

Lamborghini Urus ide u hibride i postaje isključivo plug-in hibrid već od kraja sledeće godine

Lamborghini Urus ide u hibride i postaje isključivo hibrid već od kraja sledeće godine. Ovo je vest koje neće obradovati baš sve ljubitelje motora sa unutrašnjim sagorevanjem koji nemaju pomoć od često prilično besmislenih, komplikovanih, skupih i teških električnih “pomagača”. Mesecima unazad poznato je da Lamborghini radi na plug-in hibridnom pogonu za Urus, ali kao iznenađenje dolazi vest da će se od kraja sledeće godine prodavati isključivo sa hibridnim pogonom. To je zvanično potvrdio Stephan Winkelmann, CEO Lamborghinija, i najavio PHEV pogon za supersportski crossover koji se pojavio u avgustu 2022. godine.
PHEV Urus biće drugi Lamborghini sa hibridnim pogonom nakon modela Revuelto, dok će treći PHEV Lambo biti naslednik modela Huracan koji stiže sledeće godine. Razlog za rešavanje od motora sa unutrašnjim sagorevanjem Lamborghinija i prelazak na hibridne pogone naizgled preko noći je jednostavan – sve strože norme o emisiji izduvnih gasova.
Winkelmann kaže da je neverovatno skupo praviti motore sa unutrašnjim sagorevanjem velike radne zapremine koji mogu da ispune Euro 6 normu, a kamoli Euro 7 normu koja stiže na snagu sredinom 2025. godine.

Foto: Lamborghini

U neku ruku, činjenica da će Lamborghini Urus zadržati svoj V8 je dobra vest, što znači da neće biti “kresanja” cilindara na V6, što se dešava kod nekih modela u VW Grupi, ali i kod drugih proizvođača. Definitivno, Huracan će izgubiti svoj atmosferski V10 u korist manje turbo pogonske jedinice. Winkelmann je napomenuo da će “mali” Lambo dobiti i drugo ime, a za pogon imati adaptaciju PHEV pogona koji će koristiti Urus. To bi mogla biti najava da će naslednik Huracana imati twin-turbo V8 sa elektromotorom, i potpuno novi osmostepeni DCT menjač koji se ugrađuje u Revuelto.
Winkelmann veruje da motori sa unutrašnjim sagorevanjem nemaju svetlu budućnost pogotovo u Evropskoj Uniji. Prema njegovom predviđanju, čak i ako 2035. godine po zakonu ne prestane proizvodnja automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, takse na takve modele će biti toliko visoke da će se kupci sami “prebaciti” na električna vozila. Iako smatra da će sintetička goriva biti rešenje za produženje života postojećih vozila, indirektno potvrđuje da je budućnost autoindustrije prelazak na proizvodnju električnihg automobila.
A Lamborghini će 2028. godine predstaviti GT sa 2+2 sedišta, koji će biti prvi model za oproštaj od motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Doduše, obzirom da je Revuelto predstavljen pre samo par meseci, Lambo ove klase sa elektropogonom neće postojati do daljnjeg. Winkelmann kaže da će električni supersportista iz Lamborghinija biti predstavljen i to kao koncept tek kada bude postojala tehnologija koja će zadovoljiti njegove potrebe za energijom (šefovi Lamborghinija smatraju da aktuelne baterije nisu dovoljne za potrebe supersportiste kakvog), a koncept će najaviti serijski model. Znajući dugovećnost Lammborghini modela, naslednik Revuelta neće stići pre početka 2030-ih godina.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

BMW sa X4 i M8 Gran Coupe konceptom u Ženevi

Ako je novi BMW X4 komercijalna premijera, onda je BMW M8 Gran Coupe čista ...

Šta se najčešće krade na automobilu i kako se zaštititi?

Šta se najčešće krade na automobilu i kako se, koliko toliko efikasno zaštititi i ...

Osvežena Toyota C-HR – novi motor za više sreće u vožnji

Toyota je blago osvežila svoj kompaktni crossover, ne toliko estetskim izmenama koliko novim i ...

Renault uskoro počinje da prima porudžbine za novi Kangoo

Renault Kangoo, omiljen francuski multipraktik je već 23 godine prisutan, a na pragu je ...

Predstavljen Nissan Patrol za 2020.

Nissan je predstavio osveženo izdanje svog velikog SUV modela Patrol Nissan je predstavio osveženo ...