fbpx

Mini Countryman Cooper S All4 – SUV za merak

Mini je 2017. Countryman u drugoj generaciji pretvorio u nešto drugo u odnosu na prvo izdanje. Da li je pri tom nešto izgubio, a šta je dobio Cooper S All4 verzijom?

Mini Countryman se od simpatičnog i ne preterano funkcionalnog kvazi SUV-a iz prve generacije, pretvorio u nešto dosta drugačije. Uz produžavanje karoserije od čak 20 cm, ne samo da je postao ozbiljniji nastupom, nego je njegova kabina, barem u teoriji, trebala da postane daleko upotrebljivija, a Countryman pretvori u pravi porodični automobil. Doduše, nekonvencionalan, i opterećen nasleđem, da mora biti jedinstven i zabavan, i da ima vozne osobine što sličnije jednom kartingu. A sve to “na gomili” baš i ne ide zajedno, ili ide uz mnogo kompromisa.
Sa aktuelnom generacijom Mini Countrymana, redakcija Dmotion.rs već se upoznala na testu, i to Cooper verzijom sa 1.5 litarskim tocilindrašem od 136 KS. Ali, šta se dobije kada se posegne za Cooper S All4 verzijom, koja već svojom oznakom nagoveštava mnogo više od nekonvencionalnog porodičnog SUV-a?
Manevar produžavanja Countrymana je uspešno izveden. Uspešno barem po osnovni stila uspostavljenog prvom generacijom još 2010. godine. I daje je ovo karakterističan Mini, karoserije koje donosi toliko prepoznatljive osobenosti, koje se ili obožavaju ili ne podnose. Iako zvuči nemoguće, sastavljena je, u osnovi, kutijasta forma karoserije i radijusi koji su na svakom mestu na kojem bi se mogao naći poneki oštar ugao.

I sve to u paketu Countrymanu dobro stoji, i uspeva da iznese svoj imidž, koji je ovoj marki, a i njenim kupcima, na vrhu prioriteta. Uz Cooper S verziju, zna se i šta sleduje. Drugačiji gril hladnjaka, udvojeni izduv, specifični liveni naplatci od 19”, i čuveno crveno “S”, koje bi trebalo da donese “S”port i “S”nagu, a samim tim i “S”reću.
Jeste Mini, ali kabina nije mini
Benefite radikalnog produžavanja kabina ne oseti samo u brojkama na papiru nego i u praksi. Aktuelni Mini Countryman ima neuporedivo više mesta, i to ne samo za dvoje mladih sa dvoje male dece, nego za četiri odrasle osobe, čak i preko 180 cm visine. Znači, iako se zove Mini, kabina nije mini. A tu nailazimo na “S”portska sedišta, koja jesu izraženo profilisana, ali ne pretvrda i neudobna, a koja nisu potrošila raspoloživ prostor pozadi.

Obzirom da Mini Countryman ipak nije veliko vozilo, samo 4.29 m dužine, preklapanje naslona zadnje klupe iz tri dela 40/20/40% više je nego dobrodošlo iz ugla upotrebljivosti, pa se čak i u ovaj mini, umesto na krov, skije, ili neki duži predmeti mogu smestiti u kabinu. A u osnovi, sa 420 litara prtljažnik zapravo i nije mini, nago sasvim dovoljan za veći deo godišnjih potreba, ako porodični odlazak na godišnji odmor definišemo kao “vanrednu situaciju”. Završna obrada i materijala je vrlo korektna, čak odlična, što se sa pravom očekuje od automobila koji koji ne spada u nizak cenovni razred.
Drugačiji, pa ko voli nek’ izvoli
Uz Mini Countryman ide karakterističan okrugao centralni instrument, okrugli višenamenski ekran i toliko tipične komande, a pogotovo prekidači u avionskom stilu. Kao i ceo Mini, cela ova postavka se ili obožava il se ni ne ulazi u Mini.

Po pitanju funkcionalnosti, ima svojih mana, kao što je, recimo, prikaz količine goriva koji iako nije mali, zapravo u vožnji treba tražiti pogledom, tako i ne previše velikim višenamenskim ekranom, koji je “ušuškan” u predominantno okruglo kućište koje je progutalo ekran.

U osnovi, korišćenje svega je ipak jednostavno, kontroler infotejmenta je rotacioni i smešten između sedišta, a za slučaj da vam niko ne kaže, motor se startuje crvenim prekidačem centralno smeštenim u ceo niz prekidača. Originalno svakako, pa i funkcionalno, kad se navikne.
“Cooper S” kao BMW
Osnova Countrymana sada je BMW Serije 1, tačnije, u slučaju All4 verzije, BMW X1. To znači da ovaj mini tehnološki uopšte nije naivan, i da njegov donji postroj ima pedigre. Pogon je na svim točkovima praktično BMW xDrive, pozadi je složena multilink osovina, menjač je osmostepeni automatik koji BMW koristi u svim kombinacijama sa poprečno smeštenim motorom, a motor je, pa, trebao bi biti prava poslastica. Sa, sva sreća, parnim brojem cilindara, dve litre radne zapremine i Twin Power turbo tehnologijom i skoro 200 KS, trebao bi da ispuni sva tri pomenuta “S”.
Na, prilično, krutim nogama
Mini Countryman Cooper S je na, poprilično, krutim nogama. Trimovan je dosta tvrđe od svoje osnovne verzije, ali ni blizu onome što dobija vozač Mini One. Drugim rečima, Countryman Cooper S je negde na pola puta između onog legendarnog “karting” osećaja i ipak nečega što se danas zove kompaktni SUV. I zapravo, kombinacija je odlična. Za početak, pozicija sedenja za upravljačem je savršena, isto kao što je i dobra preglednost iz vozila. Upravljač je, u Mini stilu, mini i pojačan. Dosta je slabo pojačanje i vozaču stalno daje sportski osećaj, mada se pri parkiranju ne može računati na okretanje upravljača kažiprstom. I ova osobina uopšte nije mana nego vrlina.

Aktuelni Countryman, čak i Cooper S je malo ukroćen kada je ulazak u krivinu, pa nije toliko oštar, mada je i dalje nadprosečno direktan i precizan. Na klizavoj podlozi, dosta izraženo će krenuti u podupravljanje, a dodavanje gasa sa pogonom na svim točkovima izazvaće trenutak neodlučnosti, nakon čega će vozilo nastaviti preciznom putanjom sa neutralnim klizanjem. Iako ovakva karakteristika možda i čudi, Countryman Cooper S ima ozbiljnu masu praznog vozila od čak 1.530 kilograma, uprkos mini dužini. Motor i menjač su savršeno ukomponovani, a 192 KS, 280 Nm, i 300 Nm u overboost režimu (tačnije punom gasu) igraju se sa kockastim SUV-om. Za malo preko 7 sekundi stiže do 100 km/h.
Countryman je u ovoj motor/pogon/prenos kombinaciji savršeno ukomponovan u tvrdi trim ogibljenja i upravljača, a do kabine, tokom ubrzavanja stiže i očekivani sportski zvuk. U režimima kontinuirane brzine, Countryman nije najtiši mini na svetu, ali ne i dosadno bučan. U osnovi, ono što se pri velikim brzinama u kabini čuje, potiče od šuma vetra i kotrljanja točkova, a ne od motora. Na kraju, iako definisan kao SUV, Countryman svojim pogonom može van asfalta, pa čak i svojim ultra kratkim prepustima preko točkova, ali svojim klirensom od tla koji je samo 165 mm baš i ne poziva na avanture po neravninama. Ako se uzme u obzir snaga i performanse, potrošnja od 7.8 litara, koja u gradu bez problema ide proko 8.5 litara, Countryman Cooper S i nije preterano žedan.
Više za merak nego za racionalno odlučivanje
Mini Countryman Cooper S je definitivno zabavan i originalan SUV, samo se moraju prihvatiti sve njegove specifičnosti, koje imaju brojne ljubitelje. U ovom svom, skoro, vrhunskom izdanju iznad koje stoji još samo JWC, brz je, okretan i upotrebljiv. Pravi automobil za vožnju za merak. Samo, da bi se meračilo uz sva tri pomenuta “S”, Cooper S se mora i “S”uper platiti. Countryman Cooper S u osnovnom paketu košta 32.190 evra, ali u verziji sa testa ozbiljnih 45.974 evra.

[table id=62 /]

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Legendarni Caterham promenio vlasnika i postao japanski

Caterham, britanski proizvođač legendarnog roadstera Super 7 promenio je vlasnika i umesto malezijske postao ...

Šef Bugattija potpuno odbacio mogućnost SUV modela

Nakon više godina špekulacija, šef Bugattija, Stephan Winkelmann, dao je konačan odgovor u vezi ...

Toyota unapređuje svoje PHEV modele

Toyota unapređuje svoje PHEV modele tako što će imati značajno veću autonomiju u električnom ...

Kvalifikacije za Veliku nagradu Japana u nedelju

Kao što je bilo najavljeno, sve aktivnosti na stazi Suzuka su obustavljene zbog tajfuna ...

Ford Mustang Eleanor kao iz filma može biti vaš

„Eleanor“ Ford Mustang iz filma Gone in 60 Seconds jedan je od najpoznatijih i ...