fbpx

Mini Countryman Cooper S All4 – SUV za merak

Mini je 2017. Countryman u drugoj generaciji pretvorio u nešto drugo u odnosu na prvo izdanje. Da li je pri tom nešto izgubio, a šta je dobio Cooper S All4 verzijom?

Mini Countryman se od simpatičnog i ne preterano funkcionalnog kvazi SUV-a iz prve generacije, pretvorio u nešto dosta drugačije. Uz produžavanje karoserije od čak 20 cm, ne samo da je postao ozbiljniji nastupom, nego je njegova kabina, barem u teoriji, trebala da postane daleko upotrebljivija, a Countryman pretvori u pravi porodični automobil. Doduše, nekonvencionalan, i opterećen nasleđem, da mora biti jedinstven i zabavan, i da ima vozne osobine što sličnije jednom kartingu. A sve to “na gomili” baš i ne ide zajedno, ili ide uz mnogo kompromisa.
Sa aktuelnom generacijom Mini Countrymana, redakcija Dmotion.rs već se upoznala na testu, i to Cooper verzijom sa 1.5 litarskim tocilindrašem od 136 KS. Ali, šta se dobije kada se posegne za Cooper S All4 verzijom, koja već svojom oznakom nagoveštava mnogo više od nekonvencionalnog porodičnog SUV-a?
Manevar produžavanja Countrymana je uspešno izveden. Uspešno barem po osnovni stila uspostavljenog prvom generacijom još 2010. godine. I daje je ovo karakterističan Mini, karoserije koje donosi toliko prepoznatljive osobenosti, koje se ili obožavaju ili ne podnose. Iako zvuči nemoguće, sastavljena je, u osnovi, kutijasta forma karoserije i radijusi koji su na svakom mestu na kojem bi se mogao naći poneki oštar ugao.

I sve to u paketu Countrymanu dobro stoji, i uspeva da iznese svoj imidž, koji je ovoj marki, a i njenim kupcima, na vrhu prioriteta. Uz Cooper S verziju, zna se i šta sleduje. Drugačiji gril hladnjaka, udvojeni izduv, specifični liveni naplatci od 19”, i čuveno crveno “S”, koje bi trebalo da donese “S”port i “S”nagu, a samim tim i “S”reću.
Jeste Mini, ali kabina nije mini
Benefite radikalnog produžavanja kabina ne oseti samo u brojkama na papiru nego i u praksi. Aktuelni Mini Countryman ima neuporedivo više mesta, i to ne samo za dvoje mladih sa dvoje male dece, nego za četiri odrasle osobe, čak i preko 180 cm visine. Znači, iako se zove Mini, kabina nije mini. A tu nailazimo na “S”portska sedišta, koja jesu izraženo profilisana, ali ne pretvrda i neudobna, a koja nisu potrošila raspoloživ prostor pozadi.

Obzirom da Mini Countryman ipak nije veliko vozilo, samo 4.29 m dužine, preklapanje naslona zadnje klupe iz tri dela 40/20/40% više je nego dobrodošlo iz ugla upotrebljivosti, pa se čak i u ovaj mini, umesto na krov, skije, ili neki duži predmeti mogu smestiti u kabinu. A u osnovi, sa 420 litara prtljažnik zapravo i nije mini, nago sasvim dovoljan za veći deo godišnjih potreba, ako porodični odlazak na godišnji odmor definišemo kao “vanrednu situaciju”. Završna obrada i materijala je vrlo korektna, čak odlična, što se sa pravom očekuje od automobila koji koji ne spada u nizak cenovni razred.
Drugačiji, pa ko voli nek’ izvoli
Uz Mini Countryman ide karakterističan okrugao centralni instrument, okrugli višenamenski ekran i toliko tipične komande, a pogotovo prekidači u avionskom stilu. Kao i ceo Mini, cela ova postavka se ili obožava il se ni ne ulazi u Mini.

Po pitanju funkcionalnosti, ima svojih mana, kao što je, recimo, prikaz količine goriva koji iako nije mali, zapravo u vožnji treba tražiti pogledom, tako i ne previše velikim višenamenskim ekranom, koji je “ušuškan” u predominantno okruglo kućište koje je progutalo ekran.

U osnovi, korišćenje svega je ipak jednostavno, kontroler infotejmenta je rotacioni i smešten između sedišta, a za slučaj da vam niko ne kaže, motor se startuje crvenim prekidačem centralno smeštenim u ceo niz prekidača. Originalno svakako, pa i funkcionalno, kad se navikne.
“Cooper S” kao BMW
Osnova Countrymana sada je BMW Serije 1, tačnije, u slučaju All4 verzije, BMW X1. To znači da ovaj mini tehnološki uopšte nije naivan, i da njegov donji postroj ima pedigre. Pogon je na svim točkovima praktično BMW xDrive, pozadi je složena multilink osovina, menjač je osmostepeni automatik koji BMW koristi u svim kombinacijama sa poprečno smeštenim motorom, a motor je, pa, trebao bi biti prava poslastica. Sa, sva sreća, parnim brojem cilindara, dve litre radne zapremine i Twin Power turbo tehnologijom i skoro 200 KS, trebao bi da ispuni sva tri pomenuta “S”.
Na, prilično, krutim nogama
Mini Countryman Cooper S je na, poprilično, krutim nogama. Trimovan je dosta tvrđe od svoje osnovne verzije, ali ni blizu onome što dobija vozač Mini One. Drugim rečima, Countryman Cooper S je negde na pola puta između onog legendarnog “karting” osećaja i ipak nečega što se danas zove kompaktni SUV. I zapravo, kombinacija je odlična. Za početak, pozicija sedenja za upravljačem je savršena, isto kao što je i dobra preglednost iz vozila. Upravljač je, u Mini stilu, mini i pojačan. Dosta je slabo pojačanje i vozaču stalno daje sportski osećaj, mada se pri parkiranju ne može računati na okretanje upravljača kažiprstom. I ova osobina uopšte nije mana nego vrlina.

Aktuelni Countryman, čak i Cooper S je malo ukroćen kada je ulazak u krivinu, pa nije toliko oštar, mada je i dalje nadprosečno direktan i precizan. Na klizavoj podlozi, dosta izraženo će krenuti u podupravljanje, a dodavanje gasa sa pogonom na svim točkovima izazvaće trenutak neodlučnosti, nakon čega će vozilo nastaviti preciznom putanjom sa neutralnim klizanjem. Iako ovakva karakteristika možda i čudi, Countryman Cooper S ima ozbiljnu masu praznog vozila od čak 1.530 kilograma, uprkos mini dužini. Motor i menjač su savršeno ukomponovani, a 192 KS, 280 Nm, i 300 Nm u overboost režimu (tačnije punom gasu) igraju se sa kockastim SUV-om. Za malo preko 7 sekundi stiže do 100 km/h.
Countryman je u ovoj motor/pogon/prenos kombinaciji savršeno ukomponovan u tvrdi trim ogibljenja i upravljača, a do kabine, tokom ubrzavanja stiže i očekivani sportski zvuk. U režimima kontinuirane brzine, Countryman nije najtiši mini na svetu, ali ne i dosadno bučan. U osnovi, ono što se pri velikim brzinama u kabini čuje, potiče od šuma vetra i kotrljanja točkova, a ne od motora. Na kraju, iako definisan kao SUV, Countryman svojim pogonom može van asfalta, pa čak i svojim ultra kratkim prepustima preko točkova, ali svojim klirensom od tla koji je samo 165 mm baš i ne poziva na avanture po neravninama. Ako se uzme u obzir snaga i performanse, potrošnja od 7.8 litara, koja u gradu bez problema ide proko 8.5 litara, Countryman Cooper S i nije preterano žedan.
Više za merak nego za racionalno odlučivanje
Mini Countryman Cooper S je definitivno zabavan i originalan SUV, samo se moraju prihvatiti sve njegove specifičnosti, koje imaju brojne ljubitelje. U ovom svom, skoro, vrhunskom izdanju iznad koje stoji još samo JWC, brz je, okretan i upotrebljiv. Pravi automobil za vožnju za merak. Samo, da bi se meračilo uz sva tri pomenuta “S”, Cooper S se mora i “S”uper platiti. Countryman Cooper S u osnovnom paketu košta 32.190 evra, ali u verziji sa testa ozbiljnih 45.974 evra.

[table id=62 /]

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Porsche potvrdio preko 600 KS za Taycan

Rat na struju se zahuktava. Porsche je izneo nekoliko novih detalja o novom Taycanu ...

Dakar Reli 2023 – 6. etapa donela probleme Audiju

Dakar Reli 2023 je u šestoj etapi doneo velike probleme za posade Audija, Al-Attiyahu ...

Renault Ez-Flex – dostavno vozilo sutrašnjice

Renault EZ-FLEX je kompaktno i ekstremno upravljivo vozilo stvoreno za gradsku vožnju S obzirom ...

Porsche predviđa – motori će da rastu zbog Euro 7 norme

Porsche predviđa da će u bliskoj budućnosti, nakon smanjivanja motori ponovo početi da rastu ...

Test Opel Mokka B – naslednik sa stilom i imidžom

Opel Mokka je u prvoj generaciji bio osrednji ali dobro prodavani model, a da ...

Završena proizvodnja Lamborghini Aventadora

Završena je proizvodnja Lamborghini Aventadora po drugi put, ali ovaj put zauvek, do dolaska ...