Formula 1 – ko je šta pokazao i sakrio u prva četiri dana?

Prva četiri test dana Formule 1 završena su u blizini Barselone. Ko je šta pokazao a ko je šta sakrio?

Foto: Scuderia Ferrari

Po pravilu, prvi predsezonski testovi Formule 1 malo toga realno pokazuju. Sa četiri tvrdoće pneumatika koje je Pirelli isporučio timovima, i podacima o količinama goriva u bolidima koje se kriju kao vojna tajna, sva postignuta vremena su potpuno irelevantna za bilo kakvo poređenje. Ono što može porediti su prevezeni kilometri, u kojima prednjače Ferrari, Mercedes, što se moglo očekivati, ali i Red Bull, što je pokazalo da je Honda dostigla izvestan nivo pouzdanosti. Isto tako upadljiva su poprilično različita rešenja prednjih krila, koja su za F1 sezonu po novim pravilima, još jedna čudna činjenica. Svi osim jednog tima koriste velik uzdužni nagib bolida, odnosno, veliku visinu od tla zadnjeg dela pri manjim brzinama. Ovu ideju uveo je Red Bull pre par godina, a sada prihvatili svi ostali, osim Mercedesa, koji ujedno ima najduži automobil.

Foto: Scuderia Ferrari

Ferrari je poleteo od prvog dana, kada je Vettel bio ubedljivo najbrži. Da li je ovo bila demonstracija sile, neka vrsta Vettelove osvete, ili samo test program italijanskog tima, zna samo rukovodstvo tima. Novi vozač crvenog bolida Charles Leclerc nastavio je da pokazuje svoj talenat, pa bio čak i najbrži trećeg dana. Samo, podsećamo da je Ferrari često bio ubedljiv pre sezone, a neubedljiv kada počnu trke

Foto: Mercedes-AMG Petronas Motorsport

Mercedes po prvi put u poslednjih šest godina nije delovao tako moćno. Ima najduži automobil na gridu i jedini ostao veran malom uzdužnom nagibu vozila, što zapravo i može zahvaljujući upravo dužini i međuosovnskom razmaku. I Hamilton i Bottas prva tri dana nisu postizali impresivna vremena, dok je samo poslednjeg dana Hamlton pokazao konkretnu brzinu. Ono što sasvim sigurno jeste, srebrni boldi su napravili ogroman broj krugova, bez veći tehničkih problema, a da li je brzina prava, ili samo bacanje prašne u oči konkurenciji, videćemo možda tek poslednjeg dana drugog dela testova iduće nedelje

Foto: Getty images/Red Bull content pool

Red Bull sa potpuno novim motorima u sebi tvrdi da nikada nije imao bolje predsezonske testove. Uglavnom bez kvarova, napravili su ogroman broj krugova, uključujući i 146 krugova poslednjeg dana Pierrea Gaslya, što pokazuje pozdanost. Sa druge strane, ni Galsey koji se privikava na Red Bull, ali ni Verstappen, koji je prva zvezda tima, nisu pokazali preterano veliku brzinu, i u glavnom su se nalazili u sredini.

Foto: Getty images/Red Bull content pool

Sestrinski tim ToroRosso, koji je za F1 sezonu 2019. pored identičnog hondinog motora dobio i dosta delova od glavnog tima, a dobio i dva nova vozača, napravio je ne malo iznenađenje poslednjeg dana, postignutim drugim najboljim vremenom, i to od strane početnika u Formuli 1 Alexa Albona. Sasvim dovoljno za podizanje morala u timu.

Foto: Renault F1

Renault ima dva odlična vozača, pokazao je relativno dobru brzinu, ali i tehničke probleme. Ricciardu se raspalo zadnje krilo u vožnji, imali su i dosta zaustavljanja, a po broju prevezenih krugova spada u timove koji su bili najmanje produktivni. Poslednjeg dana postavili su prvo i treće najbolje vreme, ali i napravili najmanji broj krugova.

Foto: Haas F1

Haas uz novog sponzora ima i više para, i dalje sasvim dobro sarađuje sa Ferrarijem i kupuje sve što je dozvoljeno kupiti od drugog tima. Pokazao je solidan i tempo i pouzdanost, i samo da brzi ali i nestabilni Grosjean ne pravi detinjaste greške na stazi, Haas će ponovo biti konkurentan.

Foto: Racing Point

Racing Point ima dobre motore, i tim sposoban da napravi dobar automobil, a sada i dovoljno novca da izdrži razvoj tokom sezone. Brzinom se nisu baš proslavili, po broju prevezenih krugova su u zlatnoj sredini, i među onima su od kojih se apsolutno ne može proceniti šta se može očekivati.

Foto: Alfa Romeo racing

Alfa Romeo je i službeno prestao da bude Sauber, al je službeno juniorski tim Ferrarija, koji je prvi pokazao radikalno rešenje prednjeg krila. Nakon Raikkonenovog izletanja sa staze u prvom krugu prvog dana Alfa Romeo je vredno sakupljao krugove za sebe, a verovatno i za Ferrari, Antonio Govanazzi se polako uhodava, i poslednji dan je završio sa čitavih 154 kruga, što je više od bilo kog drugog vozača

Foto: Screenshot Williams Racing

Willams ide od lošeg ka još gorem. Testove su započeli tek trećeg dana posle podne, obzirom da bolid nije bio gotov, i veliko je pitanje šta su od svog planiranog programa testova uspeli da obave. Robert Kubica je izjavio da je čak i ovo nepotpun bolid, ali da utisci nisu loši. Legendarni tim se propisno obrukao, a pozicija šefa tima Peddya Lowea se jako ljulja. Samo, pitanje je koliko je čovek koji je stvorio danas moćni Mercedes, zapravo kriv za potonuće Williamsa.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Fiatovi klasici na restauraciju pa u prodaju kolekcionarima

Pored SUV manije, pojavio se još jedan trend koji može raduje ljubitelje klasike Osim ...

Honda pokazuje kako voziti sa manuelnim menjačem

Honda je objavila novi edukativni video u kome objašnjava kako voziti automobil sa manuelnim ...

Prvi pogled na nezvanične slike novog BMW-a Z4

Procurele su slike novog BMW-a Z4, koje i pored toga što su malo mutne, ...

Bugatti sa povišenim klirensom nije odbačen

Iako je šef Bugattija, Stephan Winkelmann, izjavio da francuski brend neće lansirati SUV, model ...

BMW-ova „Trojka“ ozbiljno porasla

Jedna od najnestrpljive očekivanih premijera salona u Parizu se dogodila. Otkriven novi BMW Serije ...