Daimler-Benz će ove godine odlučiti o sudbini marke Smart, koja pravi ogromne gubitke
Osnovan 1994. ali službeno lansiran 1998. Smart je jedna od podružnica Daimer-Benza. Simpatični mališani se prodaju u više od 40 zemalja sveta, ali uprkos tome, sudbina ove marke je potpuno neizvesna. Iako se fabrika precizno ne izjašnjava, veruje se da Smart godišnje pravi gubitak između 500 i 700 milona evra. Jednostavno, sve je manje zainteresovani za ovaj mikroautomobil. Nesporno, Daimler je u nekadašnji MCC (Micro Car Company) uložio miljarde da bi pokrenuo proizvodnju minijaturnog dvoseda, pa čak i uveo sportsku i četvorosedu varijaciju, međutim, za 20 godina Smart nije stao na noge, kako se očekivalo i procenjivalo. Novi CEO Daimlera, Ola Kallenius, izjavio je da će do kraja ove godine biti odlučeno šta činiti sa Smartom, ali i dodao da neće biti kompleksa da se marka potpuno ugasi, ukoliko to bude neophodno.
Poslednji pokušaj pravljenja Smarta profitabilnim je njegovo pretvaranje u električnu marku, ali se ispostavilo da je ovo preskup potez na duge staze. Šta više, Renault je najavio da razmišlja o prekidu dela razvoja koji je sa Daimlerom delio za svoj model Twingo. Kako trenutno stoje stvari, ne treba se previše iznenaditi, ako krajem godine do nas stignu vesti da je Smart zauvek ugašen.
Show Comments