Charlesa Leclerca je izadao jedan cilindar, a ne MGU-H, kako se prvobitno mislilo
Mladi vozač Ferrarija bio je toliko blizu svoje prve, i to dominantne pobede u Formuli 1, da su ga mnogi već videli na podijumu. Međutim, sreća mu je okrenula leđa, samo deset krugova pre kraja trke. Leclercov Ferrari je iznenada izgubio snagu, i u prenosu trke moglo se videti da čak i na pravcima vozač iz Monaka ne koristi više od šest stepeni prenosa. Šta više, zbog lošeg sagorevanja, motor je radio na prebogatoj smeši i trošio previše goriva, pa je pojavla opasnost i da neće biti dovoljno benzina da se završi trka. Sreća u nesreći po Leclerca nastala je izlaskom na stazu vozila bezbednosti dva kruga pre kraja iza kojeg je trka i završena, pa se ferrarijev vozač ipak dokopao više nego zasluženog podijuma, ali njegove najniže stepenice.
Iako su prve vesti nakon trke govorile da je u pitanju bio otkaz MGU-H sistema za prikupljanje energije, šef tima Matia Binotto je razjasnio da nije otkazao ovaj kompleksni sistem. Binotto je nakon trke rekao: “Istražujemo o čemu se radi, ali definitivno je problem nastao u motoru sa unutrašnjim sagorevanjem, a ne u MGU-H. Jedan cilindar nije sagorevao ispravno, i pokušali smo da promenama mapiranja tokom trke otklonimo problem. Na kraju trke motor je još uvek radio, tako da smo sigurni da se problem nalazi samo u jednoj komponenti. Sasvim sigurno, ovaj motor ćemo koristiti u Kini tokom slobodnih treninga u petak, i proveriti sve njegove funkcionalnosti”. Šef tima Ferrari je dodao i da je sa MGU-H sve u redi i da ne zna odakle se pojavila vest da je bio u pitanju otkaz tog sistema, kao i da je siguran da će lako otkriti šta je dovelo do gubitka snage.
Binotto je otkrio i razlog otpadanja Vettelovog prednjeg krila. Naime, nakon okretanja na stazi, Vettelovi pneumatici su imali velike “flat spott”-ove, odnosno oštećenja, usled čega su nastale toliko snažne vibracije da su izazvale otpadanje prednjeg krila.
Show Comments