fbpx

Koliko je „tizovan“ osvežen Superb, očekivali smo gotovo pa novi model. U stvarnosti, malo toga je novo

Škoda nikada nije imala ovako dugu kampanju najavljivanja čak ni novog a pogotovo osveženog modela. Iako se radi o popularnoj velikoj limuzini Superb, koja se atraktivnim cenama čini alternativu VW Passatu, obzirom na silne „tizere“ koji su trebali ( i uspeli) da podgrevaju iščekivanje, uz veliku pompu upravo prikazani Superb baš i nje doneo mnogo toga novog. Realno, tačno onoliko koliko svaka restlizacija ili „fejslift“ po pravilu i donese.
Najveća novina je to što na zadnjem delu sada piše Škoda, kao što je to slučaj na Scali i Kamku, i što su pozadi LED svetlosne grupe sa sekvencijalnim pokazivačima pravca. Uz malo novog hroma, stigao je i novi prednji odbojnik, pa se Superb može pohvaliti da je duži za 8 milimetara. Prednje svetlosne grupe čak izgledaju identično, ali se u osnovi radi o novoj tehnologiji u njima, obzirom da se umesto kombinacije LED svetala za dnevnu vožnju i biksenona, uselila matrix LED tehnologija.
Ni u enterijeru nema ozbiljnijih zahvata ponekog sitnog estetskog detalja, drugačijih štepova i osvetljenja u boksovima ispod sedišta.
Od pogona ostaje poznata situacija. Početni motor je 1.5 TSI sa 150 KS, a dodatni benzinski izboj je 2.0 TSI sa 190 ili 272, od kojih se snažniji može kupiti i sa pogonom na svi točkovima. U dizel segmentu 1.6 TDI je izbor sa 120 KS, uz koji isključivo ide sedmostepeni DSG menjač, a u ponudi je i novi 2.0 TDI Evo sa 150 KS, ili sa 190 KS sa opcionim AWD-om.
U osnovi, da ne bude „tresla se gora rodio se miš“, najveća novina nalazi se u pogonskom izboru, ali će stići sledeće godine – a to je plug in verzija Superba, i time će i Škoda službeno ući u elektrifikaciju. PHEV Superb ima kombinaciju 1.4 TSI benzinca od 156 KS sa elektromotorom od 115 KS, koji svoju snagu ujedinjuju preko šestostepenog DSG menjača, što je postavka koju koristi i Volkswagen Passat GTE. Baterija je kapaciteta 13 kWh o obezbeđuje 55 kilometara vožnje bez paljenja motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Međutim, vlasnik će ovaj snažen i ekonomičan pogon morati osim novcem da plati i manjim prtljažnikom, koji je oduvek bo zaštitni znak Škode Superb. U hatchback verziji, zbog smeštanja baterije, sa 625 litara smanjen je na 485 litara, a karavanu sa 660 na 510 litara.
Konvencionalno pogonjeni Superb počinje da se prodaje do kraja ove godine a PHEV početkom 2020.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Formula 1 – VN Mađarske pripala Verstappenu

Formula 1 – VN Mađarske pripala je Maxu Verstappenu vozaču tima Red Bull Formula ...

GMC Hummer EV jeste EV ali zagađuje kao…

GMC Hummer EV jeste električni offroader, ali ima emisiju veću od vozila sa unutrašnjim ...

Rusko automobilsko tržište se oporavlja brže nego očekivano

Predviđa se da će prodaja novih vozila u Rusiji porasti za 10 procenata ove ...

Formula 1 – Mercedes-AMG tim predstavio Srebrnu strelu

Formula 1 tim Mercedes-AMG prestavio je svoj W13, jedan od nestrpljivo očekivanih bolida za ...

Renault predstavio Novi Megane E-tech 100% Electric

Na BG Car Show 2022 Renault pretpremijerno predstavio Novi Megane E-tech 100% electric i ...

Rast prodaje i tržišnog udela marke Dacia

Dacia je u 2021. prodala 536.870 primeraka na tržištu koje je održalo stabilnost, uprkos ...