Koliko je „tizovan“ osvežen Superb, očekivali smo gotovo pa novi model. U stvarnosti, malo toga je novo
Škoda nikada nije imala ovako dugu kampanju najavljivanja čak ni novog a pogotovo osveženog modela. Iako se radi o popularnoj velikoj limuzini Superb, koja se atraktivnim cenama čini alternativu VW Passatu, obzirom na silne „tizere“ koji su trebali ( i uspeli) da podgrevaju iščekivanje, uz veliku pompu upravo prikazani Superb baš i nje doneo mnogo toga novog. Realno, tačno onoliko koliko svaka restlizacija ili „fejslift“ po pravilu i donese.
Najveća novina je to što na zadnjem delu sada piše Škoda, kao što je to slučaj na Scali i Kamku, i što su pozadi LED svetlosne grupe sa sekvencijalnim pokazivačima pravca. Uz malo novog hroma, stigao je i novi prednji odbojnik, pa se Superb može pohvaliti da je duži za 8 milimetara. Prednje svetlosne grupe čak izgledaju identično, ali se u osnovi radi o novoj tehnologiji u njima, obzirom da se umesto kombinacije LED svetala za dnevnu vožnju i biksenona, uselila matrix LED tehnologija.
Ni u enterijeru nema ozbiljnijih zahvata ponekog sitnog estetskog detalja, drugačijih štepova i osvetljenja u boksovima ispod sedišta.
Od pogona ostaje poznata situacija. Početni motor je 1.5 TSI sa 150 KS, a dodatni benzinski izboj je 2.0 TSI sa 190 ili 272, od kojih se snažniji može kupiti i sa pogonom na svi točkovima. U dizel segmentu 1.6 TDI je izbor sa 120 KS, uz koji isključivo ide sedmostepeni DSG menjač, a u ponudi je i novi 2.0 TDI Evo sa 150 KS, ili sa 190 KS sa opcionim AWD-om.
U osnovi, da ne bude „tresla se gora rodio se miš“, najveća novina nalazi se u pogonskom izboru, ali će stići sledeće godine – a to je plug in verzija Superba, i time će i Škoda službeno ući u elektrifikaciju. PHEV Superb ima kombinaciju 1.4 TSI benzinca od 156 KS sa elektromotorom od 115 KS, koji svoju snagu ujedinjuju preko šestostepenog DSG menjača, što je postavka koju koristi i Volkswagen Passat GTE. Baterija je kapaciteta 13 kWh o obezbeđuje 55 kilometara vožnje bez paljenja motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Međutim, vlasnik će ovaj snažen i ekonomičan pogon morati osim novcem da plati i manjim prtljažnikom, koji je oduvek bo zaštitni znak Škode Superb. U hatchback verziji, zbog smeštanja baterije, sa 625 litara smanjen je na 485 litara, a karavanu sa 660 na 510 litara.
Konvencionalno pogonjeni Superb počinje da se prodaje do kraja ove godine a PHEV početkom 2020.
Show Comments