Formula 1 tim Mercedes-AMG prestavio je svoj W13, jedan od nestrpljivo očekivanih bolida za 2022 godinu
Formula 1 tim Mercedes-AMG, jedan od najdominantnijih u istoriji Formule 1, predstavio je W13, jedan od najiščekivanijih bolida za sezonu 2022. Mercedes-AMG tim će ponovo sa pravom nosititi me Srebrne strele za svoje bolide, obzirom da se vratio na srebrnu boju karoserije, ali svakako mnogo važnija je nova konstrukcija bolida, a ne treba zaboraviti ni novog vozača u timu.
Formula 1 tim Mercedes-AMG je prikazao dobrim delom stvaran bolid, a ne maketu, tim pre što odmah izlazi na stazu Silverstone da bi iskoristio pravo na 100 kilometara za potrebe snimanja, ali pre svega da bi “protresao” W13 pred odlazak na prva tri dana na stazi (Formula 1 iz ne naziva zvaničnim test danima) u Barseloni od 23. februara.
U poteri za što efikasnijim aerodinamičkim rešenjima koja će maksimalno iskoristiti “ground effect”, tim Mercedes-AMG, prema onome što se moglo videti, odlučio se za ultra uzak zadnji deo oplate bolida, odnosno zone iza V6 motora, uz vrlo zanimljiv rešene bokove, koji će pored smeštanja hladnjaka imati značajnu ulogu u sprovođenju vazdušnih strujnica prema zadnjem krilu.
Toto Wolff, šef Formula 1 tima Mercedes-AMG kaže da osam dosadašnjih titula ne znače ništa i da sve kreće otpočetka. Lewis Hamilton nije želeo da glumi da prvi put vidi bolid na samoj prezentaciji, a svi predstavnici tima su jednoglasni da su dva najvažnija trenutka u godini za jedan bolid prvo startovanje motora i prvo kompletno sklapanje automobila.
Pored činjenice da je bolid ponovo u srebrnoj boji, vozači će i dalje nositi crne kombinezone, ali svakako, možda više nego u poslednjih pet godina, pažnja će biti usmerena i ka novom vozaču, Georgeu Russelu, koji je došao na mesto Valtterija Bottasa. Russel je već debitovao u bolidu Mercedes-AMG kao zamena za bolesnog Hamiltona, i to spektakularnom, ali ima onih koji su vrlo skeptični po pitanju budućnosti mladog Britanca u timu Mercedes-AMG. Realno, Russel će biti pod velikim pritiskom da opravda talent koji mu se pripisuje, ali isto tako, veliko je pitanje da li će mu tim uopšte dozvoliti i do koje mere da pokuša da konkuriše sedmostrukom šampionu Formule 1 Hamiltonu. U svakom slučaju, ljubiteljima Formule 1 se čekanje polako završava, približava se početak, barem uz potpuno nove bolide, jedne neizvesne sezone, al isto tako, ne treba biti ni preterano iznenađen ako se ispostavi da je jedan tim najbolje “otkljključao” tajne nove konstrukcije, i sezona počne potpunom dominacijom jednog tima, kao što je to bilo upravo sa timom BrawnGP, za koji je Jenson Button u sedam prvih trka odneo šest pobeda. Taj tim se, nakon osvajanja titule u debitantskoj sezoni, pretvorio u današnji Mercedes-AMG F1 tim, ali se i dalje dobro sećamo kako je našao rupu u pravilima dvostrukim difuzorima na zadnjem delu napravio spektakularne rezultate.
Show Comments