fbpx

GMC Hummer EV jeste EV ali zagađuje kao…

GMC Hummer EV jeste električni offroader, ali ima emisiju veću od vozila sa unutrašnjim pogonom, a GM kaže da tako mora

GMC Humme EV jeste električni terenac, ali se ispostavlja da zagađuje više od automobila sa običnim motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. American Council for an Energy-Efficient Economy (ACEEE) je nedavno objavio studiju u kojoj je naveo da GMC Hummer EV ima veću emisiju od automobila Chevrolet Malibu sa običnim benzinskim motorom. Iako je jasno da Hummer EV i Malibu ni izdaleka ne pripadaju istom segmentu, barem u teoriji EV bi trebao i biti vozilo sa nultom ili bar manjom emisijom, ali nije.
Nakon objavljivanja ove studije, General Motors se oglasio poprilično neuverljivim obrazloženjem zbog čega novi električni Hummer EV nije “čist” kao što bi trebao biti. U zvaničnom odgovoru GM-a stoji da je električni Hummer EV neefikasan zato što je vozilo orijentisano i podređeno performansama, koje favorizuje brzinu u odnosu na štedljivost. U neku ruku, to što tvrdi General Motors stoji. GMC Hummer EV, električni pick-up ima masu od 4.500 kilograma i ima 1.000 KS, koji ga do 100 km/h ubrzavaju za tri sekunde, a do 150 km/h za samo devet sekundi. Da bi to mogao mora imati dovoljno energije, a električna energija je smeštena u ogromnoj bateriji od 212.7 kWh. Uz ovakvu “elektranu” u sebi GMC Humme EV može da “dobaci” oko 530 kilometara autonomije, ali je jasno da elektrone nemilosrdno troši, brže i više nego bilo koje drugo električno vozilo današnjice.
U svom obrazloženju velike emisije Hummera EV, General Motors službeno navodi da studija koju je uradio ACEEE ignoriše važnost i korist u stvarnom svetu modela visokih performansi kao što je Hummer EV. “Čak 75% od desetina hiljada kupaca koji su već rezervisali svoj Hummer EV nikada nije posedovalo električno vozilo, a mnogi od njih čak ni pick-up”, navodi General motors i dodaje da je GMC Hummer EV postigao mnogo više već dovođenjem EV skeptika među kupce, nego što je postigla kritika u polupraznoj studiji koju je objavio ACEEE.
Inače ACEEE studija navodi da je GMC Hummer EV odgovoran za emisiju 220 g CO2/km, što je mnogo u poređenju sa 195 g CO2/km, koliku emisiju ima limuzina Chevrolet Malibu sa benzinskim motorom. ACEEE navodi da bi GMC Hummer EV bio čistiji kada bi koristio čistiju energiju, ali SAD još uvek 60 % struje proizvodi sagorevajući goriva u svojim elektranama.
I na tu konstataciju PR služba GM-a ima odgovor i piše da većina kupaca koja je potpisala kupoprodajni ugovor vrlo dobro znaju šta je kupila i šta će dobiti u Hummeru EV. Prevelik je i nepotreban kao i svi prethodni Hummeri, samo što ovaj guta struju a ne gorivo.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Aston Martin DB 11 sa V8 motorom – pogodite čijim?

Na festivalu brzine u Goodwoodu predstavljen je Aston Martin DB 11 sa V8 agregatom, ...

Sintetičko ulje – put od aviona do automobila

Kada se sa lakoćom izgovori da su sintetička maziva kvalitetnija od mineralnih, retko ko ...

Insignia GSi 60 “konja” slabija i 12 sekundi brža

Volker Strycek , jedan od vodećih eksperata za stazu Nürburgring, ali i  Opelov direktor ...

Volkswagen T-Roc Cabriolet spreman za proleće

Volkswagen T-Roc Cabriolet je spreman za proleće, a prodaja u Nemačkoj zvanično počinje 20. ...

Kako protiv centrifugalne sile na točku Tuatare

Retki kupuju hiperautomobile, ali tehnologija u njima može biti zanimljiva mnogima kao na primer ...