fbpx

SF90 Stradale je najsnažniji Ferrari ikada

SF90 Stradale je ne samo najsnažniji Ferrari ikada, nego i novi dokaz da je hibridnom pogonu mesto superautomobilu

Foto: Ferrari

SF90 Stradale svoje postojanje može da zahvali LaFerrariju. Ne zbog toga što je preuzeo mehaniku od njega, nego bog toga što je LaFerrari dokazao da postoje kupci za ovakve automobile. Ujedno, LaFerrari je dokazao i još nešto – kupci nemaju ništa protiv hibridnog pogona, sve dok im isporučuje očekivane performanse.

Foto: Ferrari

Ferrari SF90 Stradale je mehanički ipak nešto drugo u odnosu na svog prethodnika. Za početak ima četiri cilindra i dosta litara radne zapremine manje. Benzinski turbo motor je V8 konfiguracije sa 4 litre zapremine, a uz 769 KS točkovima može da isporuči i 800 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Drugim rečima, već po ovoj osnovi, najsnažniji je V8 koji je Ferrari ikada proizveo. Alo to nje sve. SF90 Stradale ima još tri elektromotora, od kojih je jedan na zadnjoj a dva na prednjoj osovini, i rapoložvu snagu podižu za dodatnih 217 KS, odnosno do ukupnih 986 KS. Sva ta ogromna raspoloživa snaga do točkova se prenosi preko osmostepenog menjača sa dvostrukom spojnicom (kvačilom). A sasvim logičan postaje i podatak da SF90 Stradale ima, uz praktično četri motora, i pogon na svim točkovima.

Foto: Ferrari

A ima i još nešto – utičnicu za struju. SF90 Stradale je plug in hibrid, a vlasnici će uz tri litijum jonske baterije moći da se voze i na elektro pogon 25 kilometara i to do brzine od 135 km/h. Naravno, tada neće moći da očekuje ono što SF90 Stradale može – ubrzanje do 100 km/h za 2.5 sekundi, do 200 km/h za 6.7 sekundi, i maksimalnu brzinu od 350 km/h.
Prema navodima fabrike, SF90 Stradale nije samo brutalan u pravolinijskim ubrzanjima nego u voznoj dinamici i navodno je već postavio najbolje vreme kada na fabričkoj test stazi Fiorano. Da bi tako nešto bilo moguće, karoserija je morala biti aerodinamički izuzetno efikasna, pa su inženjeri posegnuli za dodatnim rešenjem koje je stvorilo i dodatne kilograme aerodinamičkog potiska.

Foto: Ferrari

Prednji deo vozila viši je od zemlje za 15 mm od centralnog dela, čime je sprovedena veća količina vazduha ispod vozila i kroz generatore vrtloga vazduha (vorteks generatore), koji se svojom kontrolisanom turbulencijom ubrzava i stvara vakum ispod vozila. Sa ovim aerodinamičkim rešenjem SF90 Stradale postavio je standard u automobilima visokih performansi, obzirom da pri 250 km/h generiše 390 kilograma aerodinamičkog potiska.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Mercedes Benz Vision EQS zvezda Frankfurta

Osim činjenice da odavno ima sopstvenu ogromnu halu u Frankfurtu, Mercedes Benz je predstavio ...

Najvažniji noviteti u 2019. jednim pogledom

Godina 2018. je na izmaku, a što se auto industrije tiče, 2019. je odavno ...

Posebna Dacia ponuda za 15. rođendan

Kako bi proslavila 15 godina u Evropi, Dacia je odlučila da predstavi ograničenu seriju ...

Honda će lansirati CR-V PHEV na hidrogen

Honda će 2024. lansirati PHEV model baziran na popularnom SUV-u CR-V sa hidrogenom i ...

Tesla obećeva vozilo od 25,000 $, baterije kao strukturalni deo

Tesla je sinoć održao „Battery Day“ događaj u Kaliforniji, tokom kod je šef kompanije ...

Nissan planira da smanji proizvodnju i do 20%?

Prema poslednjim izveštajima, Nissan se sprema da smanji proizvodnju i prestane da nudi velike ...