fbpx

Gordon Murray vraća stare vrednosti automobilu

Gordon Murray je u martu ove godine najavio svoj T.50, a sada dodao detalje koji vraćaju veru u automobil

Foto: Gordon Murray Automotive

Svoj budući superautomobil T.50, Murray najavljuje kao duhovnog naslednika legendarnog McLarena F1, ali i poziva da se pogledaju tehničke specifikacije, pa tek onda proceni da li se radi o nasledniku. Čuveni inženjer je objavio da T.50 vraća neke stare vrednosti u automobil.
Za početak, Murray je naročita ponosan na pogonsku jedinicu. V12 agregat će imati radnu zapreminu od 3.9 litara i disaće sopstvenim plućima, bez pomoći turbo kompresora. Biće smešten ispred zadnje osovine, kojoj će isporučivati 650 KS i 450 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Agregat je razvijen u saradnji sa Cosworthom, a toliko veliku litarsku snagu oslobađaće zahvaljujući obrtajima. Limiter će biti tek na 12.100 o/min, i time će postati motor sa najvećim brojem obrtaja, koji se ugrađuje u serijski automobil. Za svoj V12 Profesor Murray tvrdi da će biti najlakši i najelastičniji ikada napravljeni V12 da rumski automobil.
Pored pogonske grupe, Murray najavljuje i da će masa vozila biti samo 980 kilograma, što znači da će odnos snage i mase biti fantastičan – 633 KS po toni mase, po čemu nadmašuje bilo koji drugi postojeći automobil sa atmosferskim motorom. McLaren F1 je imao 1.100 kg, a prosečna masa svih današnjih superautomobila je oko 1.400 kg.
Projektovanje i izrada prenosa poverena je još jednoj proverenoj kući. Radi ga Xtrac, imaće samo šest stepeni prenosa i biće manuelni!

Foto: Gordon Murray Automotive

Sedište vozača će biti u sredini kao i u F1 i biće trosed, ali zanimljiva je informacija koja se odnosi na aerodinamiku T.50. Oblik karoserije jeste inspirisan od F1, ali sa inovativnim podom vozila koji će imati ventilator prečnika 400 mm, koji će obezbeđivati dodatni vakum ispod vozila. Ovo je rešenje koje je Murray primenio na bolidu Formule 1 Brabham BT 46, postigao fantastičan aerodinamčki rezultat, ali je već posle jedne trke bilo zabranjeno.
Murray tvrdi da će T.50 biti drumski automobil sa najnaprednijom aerodinamikom ikada. A za svog ljubimca kupci će morati mal da sačekaju. Isporuke prvih vozila od ukupno100 koliko će biti proizvedeno, predviđene su za početak 2022. a mnogo pre toga će morati da „iskeširaju“ preko dva miliona funti, bez PDV-a.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Grand Motors proslavlja 120 godina Forda

Grand Motors proslavlja 120 godina Forda uz prisustvo dva modela koja su obeležila istoriju ...

Da li se vraća Dodge Viper?

Iako je obustavljena proizvodnja pete generacije Dodge Vipera, postoji mogućnost da ovaj sportista neće ...

McLaren tim Formule 1 ne bi da postane Audi F1

Spekulacije o ulasku Porschea i Audija u Formulu 1 do daljnjeg se neće smiriti, ...

Kvalifikacije Formule 1 u Monzi možda zanimljivije od trke

Ako su trke Formule 1 postale dosadne, kvalifikacije mogu da iznenade kao danas u ...

Da li će Audi A6 Avant pomrsiti konce konkurenciji?

Novi Audi A6 Avant upravo je predstavljen, a prema onome što se može videti ...

Aston Martin u ofanzivi

Dok drugi razmatraju kako da pobegnu iz Britanije nakon Brexita, Aston Martin kreće u ...