fbpx

Gordon Murray vraća stare vrednosti automobilu

Gordon Murray je u martu ove godine najavio svoj T.50, a sada dodao detalje koji vraćaju veru u automobil

Foto: Gordon Murray Automotive

Svoj budući superautomobil T.50, Murray najavljuje kao duhovnog naslednika legendarnog McLarena F1, ali i poziva da se pogledaju tehničke specifikacije, pa tek onda proceni da li se radi o nasledniku. Čuveni inženjer je objavio da T.50 vraća neke stare vrednosti u automobil.
Za početak, Murray je naročita ponosan na pogonsku jedinicu. V12 agregat će imati radnu zapreminu od 3.9 litara i disaće sopstvenim plućima, bez pomoći turbo kompresora. Biće smešten ispred zadnje osovine, kojoj će isporučivati 650 KS i 450 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Agregat je razvijen u saradnji sa Cosworthom, a toliko veliku litarsku snagu oslobađaće zahvaljujući obrtajima. Limiter će biti tek na 12.100 o/min, i time će postati motor sa najvećim brojem obrtaja, koji se ugrađuje u serijski automobil. Za svoj V12 Profesor Murray tvrdi da će biti najlakši i najelastičniji ikada napravljeni V12 da rumski automobil.
Pored pogonske grupe, Murray najavljuje i da će masa vozila biti samo 980 kilograma, što znači da će odnos snage i mase biti fantastičan – 633 KS po toni mase, po čemu nadmašuje bilo koji drugi postojeći automobil sa atmosferskim motorom. McLaren F1 je imao 1.100 kg, a prosečna masa svih današnjih superautomobila je oko 1.400 kg.
Projektovanje i izrada prenosa poverena je još jednoj proverenoj kući. Radi ga Xtrac, imaće samo šest stepeni prenosa i biće manuelni!

Foto: Gordon Murray Automotive

Sedište vozača će biti u sredini kao i u F1 i biće trosed, ali zanimljiva je informacija koja se odnosi na aerodinamiku T.50. Oblik karoserije jeste inspirisan od F1, ali sa inovativnim podom vozila koji će imati ventilator prečnika 400 mm, koji će obezbeđivati dodatni vakum ispod vozila. Ovo je rešenje koje je Murray primenio na bolidu Formule 1 Brabham BT 46, postigao fantastičan aerodinamčki rezultat, ali je već posle jedne trke bilo zabranjeno.
Murray tvrdi da će T.50 biti drumski automobil sa najnaprednijom aerodinamikom ikada. A za svog ljubimca kupci će morati mal da sačekaju. Isporuke prvih vozila od ukupno100 koliko će biti proizvedeno, predviđene su za početak 2022. a mnogo pre toga će morati da „iskeširaju“ preko dva miliona funti, bez PDV-a.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Opel Grandland X uskoro u salonima

Nakon svetske premijere na Međunarodnom salonu automobila (IAA) u Frankfurtu, novi Opel Grandland X ...

Mercedes nam nešto poručuje sa Aesthetics Progressive Luxury

Mercedes će na Pebble Beach Concours D’Elegance predstaviti koncept podugačkog imena koje više skriva ...

Kako izgleda najbrži traktor u svetu izbliza

Skoro svi smo se barem jednom našli u koloni iza traktora koji se sporo ...

Mitsubishi pod istragom

I Mitsubishi se našao pod istragom u Nemačkoj zbog sumnji da je u svojim ...

Novi biturbo za Insigniu Country Tourer

Uskoro sa proizvodnih traka počinje da silazi novi 2.0 biturbo dizel za model Insignia ...

Na pomolu je sportska marka iz Citroena?

Prema izjavi Jean-Marc Finota šefa motorsporta Citroena i Peugeota, Citroen odmerava mogućnost da lansira ...