fbpx

Toyota i Subaru zajednički razvijaju BEV platformu

Velika Toyota i mali Subaru saopštili su da će zajednički razviti novu platformu za električna vozila

Foto: Toyota

Gigantska Toyota i naspram nje maleni Subaru saopštili su da će zajednički razviti platformu za električna vozila, a dogovor podrazumeva i jedan kompletan model C segmenta, kao i SUV, koji će obe kompanije prodavati svaka pod svojom markom. Prema službenom saopštenju, potpuno nova platforma biće namenjena za vozila C i D segmenta, kao i SUV. U podeli posla, Toyota će biti zadužena za razvoj kompletnog elektro sistema, dok će Subaru raditi na AWD pogonu koji je već decenijama zaštitni znak ove marke. Kako obe kompanije potvrđuju, ukoliko se ovaj projekat pokaže uspešan, saradnja će biti nastavljena i proširena. Generalno, ovo saopštenje se može tumačiti i kao nastavak ujedinjavanja japanskih proizvođača, obzirom da od ranije znamo za kooperacije Toyota-Mazda, i Toyota-Suzuki-Daihatsu

Foto: Toyota

Uz ovu najavu, Toyota je gotovo istovremeno iznela svoje planove po pitanju električnih vozila, koji su više nego ambiciozni, ali i zanimljivi iz nekoliko razloga. Do 2025. planira da godšnju globalnu prodaju digne do 5.5 miliona vozila sa hibridnim, plug in hibridnim, elektro pogonom, ali vozila sa gorivnim ćelijama koje kao pogonsko gorivo koriste hidrogen.

Foto: Toyota

Od ovog plana, oko milion bi trebala da budu čisto električna vozila. Možda najzanimljviji deo ovog plana je otvaranje fabrike čvrstih baterija već naredne godine, koje Toyota želi da organizuje uporedo sa Olimpijskim igrama koje se održavaju u Tokiju. Iako na temu čvrstih baterija ne otkriva mnogo detalja, fabrika tvrdi da je razvoj ispred plana, a poznato je da bi čvrste baterije znatno trebale da unaprede performanse i autonomiju električnih vozila, obzirom da su lakše, kompaktnije i veće gustine snage. Toyota ide daleko u sagledavanju stvari, pa smatra da će upravo ovo unapređivanje onoga što mogu električna vozila zaustaviti njihov pad popularnosti koji se može osetiti. A obzirom da već tokom 2020. širom sveta planira da predstavi 10 novih električnih modela, pad popularnosti EV nikako ne odgovara japanskom gigantu. Tim pre što čelnici Toyote i sami priznaju da će proći doš dosta vremena dok proizvodnja elektro automobila ne postane profitabilna.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Bugatti završava razvoj Centodiecija

Bugatti će proizvesti samo 10 komada modela Centodieci, naplatiti ih po 8 miliona evra, ...

Daimler i Renault-Nissan se definitivno razilaze?

Pre desetak godina su se udružili, a sada se po svemu sudeći razilaze – ...

Još malo pa Toyota Supra

Još malo pa će Toyota Supra biti prikazana u Ženevi, a do tada još ...

Koncept Mini E – najava serijskog modela za 2019.

Nije tajna da će se i Mini elektrifikovati serijskim modelom. Do 2019. za kada ...

Honda predstavila treću generaciju Passporta

Honda je na L.A. Show-u predstavila treću generaciju modela Passport, koja sa prethodnicina deli ...

Formula 1 – Ferrari pregovara

Formula 1 – Ferrari pregovara sa vozačima, a kalkulacijama i spekulacijama nikad kraja između ...