fbpx

Volvo S60 T5 – ono kad ABBA zapeva BMW-u

Volvo i dalje živi svoju novu mladost na radost svih onih koji ne žele nemački premijum automobil, ali žele performanse i dostojanstvo

Ne tako davno, 2010. izveštavali smo sa salona u Ženevi, a jedna od važnijih vesti bila je da Volvo opstaje. Oba švedska proizvođača bila su slomljena gubicima i na ivici kolapsa, a jedna od vesti salona bila ulazak kineskog kapitala u Volvo, nekadašnji ponos zemlje poznate po haringama, grupi ABBA i švedskom čeliku i bezbednim automobilima koji se više nisu dovoljno prodavali van rodne im Švedske, da bi fabrike opstajale.

Volvo je imao više sreće, od svog zemljaka SAAB-a. Ford nije upeo da uništi marku Volvo, samo ju je prodao dalje, a GM je došao glave SAAB-u, kao i mnogim drugim markama. Volvo je kineski kapital spasao, a SAAB nije. Samo, tada, 2010. komentari po švedski gigant u sa asocijacijom na (tada) jeftini kineski bofl nisu bili prijatni za slušanje. Srećom, pokazalo se da je zluradost bila potpuno neosnovana, a Volvo danas, uz Geely, živi drugu mladost svoje istorije od skoro 100 godina, inovativan je, hrabar i tražen, sve traženiji. A što je najzanimljivije, Volvo ne samo da nije propao, nego je ABBA je počela da peva pod prozorom BMW-u, Mercedesu, Audiju i Lexusu.
Knowing me, knowing you…
Zna Volvo šta zna ali i šta kupci od njega očekuje. Svoju modelnu ponudu uvek je pažljivo definisao i nije se širio više nego što treba, a samim time uspevao da zadrži određeni nivo egzotičnosti. U grubo, imao je predstavnike u C, D i E segmentu, na vreme se proširio na crossover i SUV, a sada i EV, pa i super premijum sa Polestarom. Sasvim dovoljno da transferom, manje – više iste ali kvalitetne platforme sebi prištedi na troškovima razvoja, a kupcima ponudi dovoljnu raznolikost. S60 je u prve dve i aktuelnoj trećoj generaciji trebao biti pandan BMW-ovoj Seriji 3, Mercedesu C-Klase, Audiju A4, i ostalim limuzinama D segmenta. Sada je to možda i ponajviše, zato što je Volvo shvatio šta mora da ponudi. S60 je postao niži, širi, mišićaviji, ozbiljnijeg nastupa nego ikada.

Doduše, 4.761 metar karoserije svojim bokovima pomalo liči na Audi a “zadnjicom” na Dodge Charger, ali mu to praštamo zato što izgleda dobro, jako dobro. I elegantno i snažno i sportski, a i ono što je Volvo uvek umeo – dostojanstveno. Dobro, da, priznajemo, test vozilo u R Design opremi ima i ono dodatno, kao i S Line, AMG Line, M Sport…
Dancing queen
Kao i drugi, Volvo enterijer seli iz modela u model, ali, za razliku od nekih drugih, u međuvremenu ne dosadi, od specifičnog rotirajućeg dugmeta za startovanje motora, pa do širokog i masivnog tunela između sedišta.

Za početak, Volvo S60 ima fantastična prednja sedišta i odličnu ponudu prostora na zadnjoj klupi. Zašto fantastična? Zbog toga što odlično kombinuju kompromis tvrdog i mekanog, tako da odlično drže telo, ali nisu pretvrda.

I na zadnjoj klupi situacija je slična. Prostora ima, i S60 će i na dugom putu prijati putnicima. A i vizuelni efekat, sa tradicionalnom zastavicom Švedske donosi kompletan doživljaj. A doživljaj premijum segmenta je potpun izborom materijala i preciznošću uklapanja.
Samo, uvek može i bolje. Na primer, iako su sedišta elektropomična i nema se šta rukom tražiti ispod njih, tamo gde je obično poluga za uzdužno pomeranje sedišta, ako prsti slučajno zalutaju, “nabasaće” na kompletnu instalaciju. Rekosmo, nema ruka tu šta da traži, ali može se instalacija lepše spakovati. Sa druge strane, kompletan enterijer je elegantno i minimalistički spakovan, bez prekomernog ukrašavanja i nepotrebnih igračaka.
Instrument tabla je digitalna, od čak 12.3” pregledna i dobro organizovana. Višenamenski ekran, je uspravan, odlične rezolucije, ali ne baš jednostavan za korišćenje, pogotovo ne u vožnji. Već da bi promenili temperaturu u kabini morate se poslužiti ekranom.

Dobro, možda stare navike, ili staromodnost utiču, ali držimo da je barem osnovne funkcije zgodno zadržati na klasičnim mehaničkim komandama. Ali, opet nas S60 svojim dostojanstvom natera da budemo tolerantni i primedbe potisnemo u drugi plan, pogotovo ako pustimo Dancing Queen na sjajnom Harman/Kardon audio sistemu.
Super Trouper?
A da li je pogon S60 T5 baš Super Trouper? Oznake koje Volvo koristi mogu da zbune, ali jedino što je vek isto je jedan četvorocilindarski turbo agregat, bez obzira da li je T4, T5, T6 ili T8. Naravno brojka menja mnogo toga, pa je raspon snaga zapravo jako velik. Polazni T4 ima 190 KS, T5 lepih 250, T6 310 ili 340 KS (uz plug in hibrid), a hibridna perjanica T8 čitavih 390 KS.

I pogon može da se bira, na prednjim ili na svim točkovima, ali uz najslabiji motor je isključivo FWD, a uz T6 i T8 obavezno AWD. Realno, nije ni malo za ponudu jednog, ruku na srce, malog Volvoa. Oslanjanje je takođe ozbiljno za ambicioznu limuzinu, i kombinacija je prednjeg sa dvostrukim trouglastim ramenima i zadnjeg multilinka, sa poprilično velikim međuosovinskim razmakom od 2,872m.
Da li je Mamma mia?
Da li je Volvo S60 T5, sa svojih 250 KS koje preko osmostepenog automatika šalje samo na prednje točkove baš Mamma Mia? Na papiru kaže da jeste, čak najavljuje jednu prilično oštru sportsku limuzinu, pogotovo uz podatak da do 100 km/h ubrzava za 6.5 sekundi. Pre bi rekli da je umesto Mamma Mia, S60 T5 malo ukroćena goropad, uz osećaj da je sve ono što može sakriveno iza švedskog dostojanstva.

Agregat, benzinac, svojih 350 Nm isporučuje već od veoma niskih 1.800 o/min, i održava ga sve do 4.800 o/min. Kao dizel, pa i još malo bolje po pitanju elastičnosti. U praksi, S60 T5 inicijalno silovito ubrzava bez problema sa prenosom snage na podlogu uz meke promene stepena prenosa. Verovatno upravo taj uglađeni automatski menjač prikriva koliku zapravo vozač snagu ima na raspolaganju. Čak i kada se poigra modovima vožnje, “Sport” neće previše utegnuti ovu limuzinu. Da je ovo zapravo jedna elegantna limuzina za advokate i uspešne menadžere podseća i upravljač koji nije brutalno direktan i nervozan, nego čak i blago posredan. I to čak uz (opcione) opasno niskoprofilne pneumatike navučene na naplatke od 20”.

Balans vozila je odličan, S60 je izrazito neutralan, a iznad svega, u vožnji prija odlična pozicija sedenja za upravljačem. U osnovi, Volvo S60 T5 je paket koji vozaču donosi uglađenu snagu i uglađenu dinamičnost. Jedino što teško shvatamo je da iz ekološki savesne Švedske stiže zapravo prilično žedan proizvod. Iako ima i coasting funkciju koju na nizbrdicama i kontinuiranim srednjim brzinama često aktivira, ova limuzina će na otvorenom putu trošiti 7 litara benzina, a u gradu, uz malo oštriju vožnju doći će i do 9 litara benzina na 100 km, što za današnje pojmove i merila nije malo.

Da li treba SOS?
Da li je potrebno poslati SOS kada se dođe do cene? Pa i ne baš, ako se poredi sa konkurentima. Testirano, odlično opremljeno vozilo u R Design paketu mora da se plati 50.700 evra. Da, nije to malo i da, za taj iznos može mnogo da se bira. Sa druge strane, uz manje opreme, i bez R Design paketa, u, i dalje odlični S60, ulazi se za 35.990 evra. Doduše, za taj iznos ABBA neće zvučati baš tako dobro, ali smo sigurni da će i dalje dobro zvučati, kad zapeva pod prozor BMW-u.

Model

Volvo S60 T5 R Design

Dužina/ širina/ visina (mm) 4.761/ 2.040/ 1.431
Međuosovinski razmak (mm) 2.872
Masa vozila (kg.) 1.686
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.)

2.240

Zapremina prtljažnog prostora (l)

442

Motor

B4204T26

Gorivo

Benzin

Broj cilindara/ ventila 4/16
Radna zapremina (ccm)

1.969

Snaga pri o/ min. (KS/kW)

250/ 184 pri 5.500

Maksimalni obrtni moment pri 0/ min. (Nm) 350 Nm pri 1.800-4.800
Menjač

Osmostepeni automatski

Ubrzanje 0-100 km/h

6.5

Maksimalna brzina km/h

240

Zapremina rezervoara za gorivo (l)

60

Potrošnja na testu (l/100 km)

7.5-9,5 l/100 km

Cena testiranog modela 50.700 evra
  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Nemačka naredila opoziv Cayenne-a

Nekoliko hiljada Cayenne-a biće opozvano u servise po nalogu Nemačke, nakon što je utvrđeno ...

Desi se – opoziv za Lamborghini Urus

Desi se – opoziv za Lamborghini Urus i to zbog poklopca motora koji pri ...

Alonso sa blatobranima Brickyardu

Dvostruki šampion sveta Formule 1 Fernando Alonso, napravio je prve krugove na stazi Indianapolis ...

Kia nagrađena za dizajn

Kia Motors je na najnovijem proglašenju dizajnerskih nagrada GOOD DESIGN za 2017. godinu dobila ...

DS pokazuje kako ćemo se voziti 2035.

X E-Tense je vizija koja pokazuje kako ćemo se voziti 2035. barem prema dizajnerima ...

Muškarac postao žena kako bi plaćao jeftinije osiguranje

Koliko god apsurdno zvučalo, mladić iz Kanade je odlučio da “promeni pol” kako bi ...