fbpx

Još jedan leteći automobil je na pomolu

Na pomolu je još jedan leteći automobil, samo ovom rešenju ne treba pista

Ideja o letećem automobilu stara je skoro koliko i sam automobil, a prve ideje i pokušaji datiraju sa početka 20. veka. Čak je Henry Ford lično bio umešan u projekat letećeg automobila. Međutim 100 godina kasnije, leteći automobili nisu dospeli u potpuno zrelu fazu da bi bili masivno komercijalizovani, što zbog tehnološke složenosti, što zakona, što finansija. AeroMobil i Terrafugia stigli su najdalje, ali jedna od mana je što im za poletanje i sletanje treba poletno sletna staza
Međutim, upornost da automobili polete verovatno će jednog dana izroditi prihvatljivo rešenje. Najnoviji predlog stiže od američko-izraelske start up kompanije NFT ( Next Future Transportation) i zove se Aska.
Aska je eVTOL, što znači da ima električni pogon i mogućnost vertikalnog poletanja i sletanja. Drugim rečima, može se voziti kao automobil i leteti kao avion, ali poleteti kao helikopter. Vozilo je trosed, a kada rasklopi svoja krila, u vozilu se može se videti 10 kanalisanih elisa (ducted fan), koje služe za poletanje i sletanje, a u samom vozilu i krilima nalaze još četiri koje služe za horizontalan let. Pogonska energija je smeštena u velikoj bateriji, a projekat predviđa autonomiju leta od 560 kilometara, sa SUS motorom za povećanje autonomije. I letenje i vožnja po zemlji bili bi prepušteni autonomnom sistemu. Ako je suditi po prvim raspoloživim ilustracijama, Aska ima krila sa izrazito debelim aero profilom, što znači da su sposobna da i pri malim brzinama obezbede dovljno velku uzgonsku silu, pa od ovog letećeg vozila sigurno ne treba očekivati velike bzine u letu.  Ako ikada bude u serijskoj proizvodnji Aska bi trebalo da košta oko 200.000 dolara, a kompanija koja radi na projektu predviđa mogućnost najma za 200-300 dolara mesečno.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Lakši automobil je bolji automobil – kaže Gordon Murray

Lakši automobil je bolji automobil kaže Gordon Murray i svoj T.50 pravi najlakšim u ...

Da li je Ford Focus ostao u fokusu?

Da li je Ford Focus izgubio fokus, uporedo sa kompletnim C segmentom koji gubi ...

Opel Insignia GSi u Ženevi i spremna za kupce

Perjanica u opelovoj ponudi Insignia GSi stigla je u Ženevu, a uskoro počinju i ...

Trebao je biti Volkswagen Phaeton 2

Volkswagen je uradio nešto što nije uobičajena praksa – objavio je fotografije druge generacije ...

10 milona Toyota sa Safety Sense sistemom

Toyta je isporučila 10 miliona vozila sa svojim Safeti Sense sitemom, nakon samo tri ...

IAA u Frankfurtu blizu a izlagača malo

Do otvaranja salona automobila u Frankfurtu ostalo je još 37 dana, a iznenađujuća je ...