BMW baš ne gubi vreme sa Serijom 8. Dodata je i Gran Coupe verzija sa četvoro vrata
BMW je u manje od godinu dana izbacio četiri verzije Serije 8. Nakon kupea i kabrioleta, stigao je moćni M8, a porodici se sada priključila i Gran Coupe verzija sa četvoro vrata, čija proizvodnja počinje tokom jula meseca.
Da bi se našlo prostora za dodatna vrata, ali i sedenje odraslih osoba pozadi Serija 8 Gran Coupe produžena je za 23,1 centimetar, za 20,1 cm je povećan međuosovinski razmak, i proširena je za 30 mm. U osnovi, Serija 8 Gran Coupe, barem karoserijom, praktično je potpuno novi model, iako koristi postojeću i već poznatu platformu.
Fabrika navodi da je ovo jedini model u segmentu koji direktni derivat sportskog kupea, i da je razvijan uporedo sa kupe verzijom, ali i BMW M8 GTE trkačkim modelom, koji se, ruku na srce, nije proslavio u trkama izdržljivosti, uključujući i upravo završeni LeMans. Kompletna konstrukcija automobila podređena je performansama, pa su intenzivno korišćeni aluminijum, magnezijum i karbonski kompoziti, uz posebnu pažnju posvećenu spuštanju težišta i rasporedu masa vozila. Isto važi i za aerodinamičku optimizaciju karoserije.
Serija 8 Gran Coupe će na jesen pred kupce stići sa izborom tri motora. Prema već ustaljenoj praksi, 840i će značiti redni twin turbo šestocilindraš od 3 litre sa 340 KS i 500 Nm maksimalnog obrtnog momenta, uz koji će ići osmostepeni Steptronic menjač a pogon biti pozadi ili xDrive. Za ubrzanje do 100 km/h biće mu dovoljno 5,5 sekundi, za verziju sa zadnjim pogonom, dok uz xDrive treba samo 4,9 sekundi, uz maksimalnu brzinu ograničenu na 250 km/h.
U benziskoj ponudi će još biti i 850i xDrive, sa 4.4 V8 twin turbo agregatom od 530 KS, i maksimalnim obrtnim momentom od 750 Nm od 1.800 o/min. Menjač je osmostepeni Steptronic, a pogon isključivo xDrive. Ubrzanje do 100 km/h ova verzija završava za 3.9 sekundi, ali maksimalna brzina ostaje limitirana na 250 km/h. Za štedljive ostaje 840d xDrive, sa rednim šestocilindrašem od 3 litre, 320 KS i 680 Nm od 1.750 o/min, koji neće imati razloga da se stidi performansi. Ubrzanje do 100 km/h traje 5.1 sekundu, a čak i naftašu je maksimalna brzina je 250 km/h.
Show Comments