fbpx

Dacia Jogger nije iznenađenje samo zato što nas je Dacia već navikla na modele koji savršeno rade svoj posao a koštaju razumno

Dacia Jogger je model koji se “izrodio” iz Covid-19 krize, zaključavanja i kuknjave auto industrije za koje su se sakrili rekordni profiti. Daca Jogger nas nije iznenadila, a zbog toga nismo ni najmanje razočarani. Nakon što je Renaultova marka na modelima Dacia Sandero Stepway i Dacia Logan primenila novu taktiku u konstrukciji i izrodila dva odlična, a cenovno razumno pozicionirana modela, od Joggera nismo ništa manje očekivali.
O čemu je reč? Ni Sandero Stepway ni Logan, a sada ni Jogger, ne koriste (pra)staru mehaniku koja je svoje odradila i isplatila ulaganja kroz modele Renault. Osim modela Duster, sve ostalo pod novim Dacia amblemom oslanja se na aktuelnu mehaniku i pogon koji koriste aktuelni modeli Renault.
Konkretno, najveći aktuelni “donator” delova za modele Dacia je Renault Clio, odnosno aktuelna CMF-B platforma, koja je pokazala upečatljvu prilagodljivost i modularnost, pogotovo kada konstatujemo da Dacia Jogger ima preko 30 centimetara veći međuosovinski razmak od Clia. Zapravo, u konstrukciji svih aktulenih Dacia modela postoji vrlo bitan elemenat (koji baš i nije detalj), a to je mala masa vozila.
To je rezultat činjenice da su modeli Dacia konstruisani po principu uštede u svakoj sitnici kako bi cenovno bili prihvatljivi, a da se pri tome ne ugroze funkcionalnosti vozila. Da, znamo da na EuroNCAP testu loše prolaze, ali treba znati da to ne znači da su strukturalno slabi, nego da su, po današnjim standardima, siromašno opremljeni bezbednosnim asistencijama.
Šta je zapravo Dacia Jogger, Logan karavan? Ne, ne baš. Da, govorimo o klasičnoj karavan formi karoserije, ali je Jogger od A stuba pa prema prtljažnim vratima dobio sopstvenu karoseriju i dimenzije. Jogger je negde na sredini između karavan i MPV-a, i nije malo vozilo. Uživo čak deluje i veći nego što dužina karoserije od 4.54 metra nagoveštava u tehničkim podacima. Sa druge strane, visina od 1.63 je nešto ispod uobičajene za nekda popularni MPV segment. Kada se ove proporcije postave na na skoro 2.9 metara međuosovinskog razmaka, sve podeli i pomnoži, Dacia Jogger odlično izgleda i niko ovaj model neće gledati kao na prevozno sredstvo iz sindikalne pomoći.
Ko su konkurenti modela Dacia Jogger? Nema ih! Dacia je “ubola” u segment kupaca kojima treba prvenstveno funkcionalno, prilagodljivo i prostrano vozilo kakvo niko drugi ne nudi, koje ima i opciju trećeg reda sedišta, a košta razumno.
Enterijer nam je dobro poznat iz modela Sandero Stepway i Logan. Nismo ni očekivali da će biti drugačije. Ponuda prostora napred je odlična, prednja sedišta dobro su dimenzionisana i sasvim dovoljnih hodova. U Joggeru nema neke preterane šminke, ima mnogo tvrde plastike, ali sve to deluje svrsishodno upotrebljivo, a ne jeftino.
Instrumet tabla je analogna, informativan lako čitljiva i sasvim očekivano preuzeta iz drugih modela. Odlična vest za kupce je da su tempomat i klima uređaj standardni delovi svih paketa opreme. Po pitanju infotejmenta, u baznoj opremi ekran ne postoji, a koristi se ”pametni” telefon koji se integriše sa automobilom uz pomoć besplatne aplikacije.
Za srednji paket opreme namenjen je ekran osetljiv na dodir sa mogućnošću povezivanja sa AppleCarplay i AndroidAuto sistemima, dok je za najviše pakete opreme dodat i navigacioni sistem. Sve skupa, sasvim dovoljno u svakodnevnom životu. Kabina je dobro organizovana, a ergonomija komandi korektna.
Zadnja klupa je dobro dimenzionisana ima dobru ponudu za kolena i odličnu za glave putnika, pa se četiri odrasle osobe bez problema smeštaju. Za sada, na testu smo imali verziju sa pet sedišta, tako da o udobnosti trećeg reda ne možemo da sudimo. Naslon zadnje klupe, se preklapa u dva dela u odnosu 60:40%, a isto važi i za sedalne delove koji se u slučaju potrebe preklapaju i povećavaju raspoloživu prtljažnu zapreminu.
Šta više i sasvim logično, akcenat Jogera je funkcionalnost, pa ne iznenađuje što se sva vrata široko otvaraju, uključi i vrata prtljažnika koja odlaze visoko u nebo. E sad, neko će reći da su korisnija i funkcionalnija asimetrična dvodelna vrata prtljažnika koja se horizontalno otvaraju. To je verovatno tačno, ali se ne može svima ugoditi.
Ono što je važnije, kod verzije sa pet sedišta prtljažnik je čak 607 litara, a kada se iskoriste sve od čak 60 mogućih konfiguracija preklapanja sedišta, ukupna utovarna zapremina raste na skoro 2.000 litara. Mi bi još dodali da bi vrlo praktično bilo uzdužno pomeranje zadnje klupe, ali dodatna funkcionalnost bi otežala konstrukciju i povećala cenu, pa prihvatamo ponuđeno rešenje.
Već smo naveli da je Dacia Jogger na Renaultovoj CMF-B platformi. To znači da prednja osovina koristi MacPherson opružne noge, dok je pozadi polukruta torziona osovina. U pogonskoj ponudi ne može previše da se bira, svakako je benzinski pogon od strane trocilindarskog turbo motora zapremine 1.0 litara.
TCe 110 verzija ima isto toliko konjskih snaga, 110, dok je po nama svakako vrlo zanimljiva 1.0 ECO-G 100 verzija, sa ugrađenom instalacijom za LPG i rezervoarom za gas od čak 40 litara, koja prednjim točkovima nudi 101KS i 160 Nm maksimalnog obrtnog momenta, uz šestostepeni manuelni menjač.
Dacia Jogger 1.0 ECO-G 100 prijatno iznenađuje voznom dinamikom, obzirom da se radi o relativno visokom vozilu. Recept o zadržavanju minimalno moguće mase pokazuje se kao dobitna kombinacija. Uz mali i lagani trocilindraš u prednjem delu vozila, ali i velik međuosovinski razmak, Dacia Jogger ima iznenađujuće precizan i odlučan ulaz u krivinu, sa minimalnom tendencijom ka podupravljanju. Naginjanje i ljuljanje karoserije su minimalni.
Prenosni odnosi menjača savršeno su odabrani, i Dacia Jogger čak iznenađujuće dobro ubrzava. Štoperica kaže da do 100 km/h stiže za razumno kratkih 11 sekundi, ali uz vrlo pristojna međuubrzanja. Ruku na srce, verovatno se situacija menja kada se maksimalno optereti verzija sa sedam sedišta kada viška snage sigurno nema previše, ali za svakodnevno korišćenje sa srednjim opterećenjem, Dacia Jogger je potpuno adekvatno motorizovan, sa vrlo pristojno ukomponovanom voznom dinamikom.
Zvučna izolacija je korektna, mada ne i vrhunska, pa pri putnim brzinama od 130 km/h u kabinski prostor stiže za nijansu više šumova vetra od onoga što bi nazvali tihim vozilom.
Dacia Jogger 1.0 ECO-G 100 se može vrlo ekonomično voziti. Potrošnja gasa je između osam i 10 litara, dok se potrošnja benzina može bez problema održavati na oko 6.5 litara. I da, kao i model Duster koji se “razmeće” autonomijom od 1.000 kilometara, isto može i Dacia Jogger 1.0 ECO-G 100. A obzirom na poplavu električnih i elektrifikovanih modela koji jedva dobacuju od 300 do 450 kilometara, ovakva autonomija sa jednim punjenjem uskoro će preći u domen naučne fantastike.
Dacia je modelom Jogger 1.0 ECO-G 100 napravila odličan posao po svim frontovima. Pre svega ponudila je model kakav niko drugi praktično nema, to uradila uz vrlo korektan nivo kvaliteta izrade, a pogotovo voznih osobna, a sve to po razumnoj ceni. Koliko razumnoj? Činjenica je da više ni pod markom Dacia nema modela čija cena startuje na 7.000 evra. To možemo da zaboravimo zauvek. Ipak, obzirom na funkcionalnost, i elemente kao što su odlično izbalansirane vozne osobine, velika automomija i ekonomičnost, Dacia Jogger 1.0 ECO-G 100 nije preterano skupa.
Za Esential paket opreme mora se izdvojiti od 15.490 evra, dok za najviši Extreme paket koji ima i diskretne stilske elementa crossovera, treba da se plati od 17.990 evra. Da, znamo ta to nije malo, ali Dacia Jogger je daleko najjeftiniji sedmosed, ili model ovakve funkcionalnosti koji se danas može kupiti, a mnoge će obradovati i činjenica da umesto raznih skupih i diskutabilno efikasnih hibridnih pomagala, ima ugrađen sistem za tečni naftni gas. Kako god okrenemo, palac gore za Daciju Jogger.

Model Dacia Jogger 1.0 TCe ECO-G Xtreme Limited
Dužina/ širina/ visina (mm) 4.547/ 1.784/ 1.631
Međuosovinski razmak (mm) 2.897
Masa vozila praznog (kg.) 1.223
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.) 1.724
Dozvoljena masa prikolice sa/bez kočnicice kg 1200 / 645
Zapremina prtljažnog prostora (l) 607/1.819
Motor Benzinski
Gorivo Benzin
Broj cilindara/ ventila 3/12
Radna zapremina (ccm) 999
Snaga pri o/ min. (KS) 101 / 4.600 o/min
Maksimalni obrtni moment pri o/ min. (Nm) 160 od 2.100 do 3.750 o/min
Menjač Mauelni 6 brzina
Ubrzanje 0-100 km/h 11.9
Maksimalna brzina km/h 175
Prosečna potrošnja na testu l/100 km 6.7 / 8,8 (LPG)
Zapremina rezervoara 50 + 40 (LPG)
Cena testiranog modela 17.990 evra
  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Kako uraditi reparaciju karburatora kod kuće?

Uz zadovoljstvo posedovanja starijeg vozila dolaze i ne tako slatke muke “raštelovanih” i curećih ...

VW pregovara sa ExxonMobilom i Gazpromom o automobilima na CNG

VW ide u pravcu električnih automobila i plug in hibrida, ali traži i alternativno ...

U Audiju RS Q e-tron za Dakar reli je kao u avionu

Dakar Reli 2022. se približava, a mi imamo priliku da zavirimo u kokpit Audija ...

Šef za Chevrolet Camaro kaže da Mustang …”jede naš ručak”…

Šef razvoja Chevrolet Camara, Al Oppenheiser, je u intervjuu priznao da Mustang …“jede naš ...

I Rolls-Royce se uz Spectre coupe seli u EV

Već 2023. godine Rolls-Royce će lansirati svoj prvi električni model Spectre coupe na putu ...

Dan pre kraja na Dakar Reliju sve otvoreno

Nakon današnje 11. etape Dakar Relija i sa samo jednom preostalo deonicom, još uvek ...