Iako Audi planira mnoštvo novih električnih automobila, tehnologija gorivnih ćelija je i dalje aktuelna kod nemačkog premijum proizvođača
Prema izveštaju Autocar-a, Audi ima ozbiljne poteškoće sa nabavljanjem materijala za baterije za električna vozila i ispunjavanjem očekivanja kupaca za autonomiju i punjenje. Ovo je navelo Audi da ponovo započne razvoj gorivnih ćelija. Kako se navodi u izveštaju, Audi će nastaviti razvoj pod svojim “h-tron” programom, a ujedno će biti i izvor bilo kojih većih napredaka u VW Grupi. Šef Audija, Bram Schot, rekao je da je u cilju da se ubrza razvoj za vozila na gorivne ćelije, koja su se našla u senci električnih automobila u poslednjih nekoliko godina.
Toyota i Hyundai su dva proizvođača sa serijskim automobilima na gorivne ćelije, koji su ili već u prodaji (Toyota), ili se spremaju za lansiranje na izabranim tržištima (Hyundai). General Motors je takođe nagovestio planove sa Silverado ZH2 vojnim vozilom sa pogonom na gorivne ćelije, a ujedno se i udružio sa Hondom za istraživanje i proizvodnju. Schot je takođe potvrdio da će Audi predstaviti novi prototip automobila na gorivne ćelije, i rekao da će ograničen broj vozila na gorivne ćelije biti dostupan putem servisa za iznajmljivanje najkasnije do 2021. Šef Audija veruje da bi vozila na gorivne ćelije mogla ući u visokoserijsku proizvodnju već u drugoj polovini naredne decenije. Međutim, bilo koja nova tehnologija za gorivne ćelije neće biti isključivo Audijeva.
Nemački premijum brend se udružio sa Hyundaijem prošlog juna u cilju deljenja licenci za buduća vozila. Uslovi partnerstva nalažu da obe kompanije moraju deliti stručnost i patente. Audijeva zabrinutost u vezi nabavke materijala možda nije neosnovana. Dok sve više proizvođača prelazi na automobile sa “nula emisija”, sirovi materijali za baterije postaju sve bitniji. Gorivne ćelije ovde imaju prednost zbog svoje održivosti. Punjenje gorivnim ćelijama traje vrlo slično sadašnjem punjenjem benzinom, s tim da infrastruktura za hidrogen ostaje veliki problem.
Show Comments