fbpx

De Tomaso se vratio sa P72 super automobilom

De Tomaso, italijanska marka poznata po sportskim automobilima, ponovo je oživljena, 60 godina nakon osnivanja od strane Alejandra de Tomasa

Foto: De Tomaso

De Tomaso, italijanska marka poznata po sportskim automobilima, ponovo je oživljena, 60 godina nakon osnivanja od strane Alejandra de Tomasa. Oživljavanje marke se odigralo na Goodwood festivalu brzine u Velikoj Britaniji, gde je premijerno prikazan De Tomaso P72 super automobil. Iza ovog projekta stoji Ideal TeamVenture, ista kompanija, bazirana u Hong Kongu, koja je kupila posrnuli Gumpert i pretvorila ga u Apollo. Prvi model Apollo brenda je V12 zver pod imenom Intensa Emozione, tako da znamo da je De Tomaso u dobrim rukama.

Foto: De Tomaso

Model P72 nije duhovni naslednik čuvene De Tomaso Pantere, diskutabilno najpoznatijeg modela ovog italijanskog brenda. P72 zapravo odaje počast P70 prototipu trkačkog automobila iz 1960-ih, koji je nastao u saradnji osnivača De Tomasa, Alejandra de Tomasa, i Caroll Shelbyja, ali se trkao samo jednom i penzionisao u otvarajućem krugu Mugello Grand Prixa 1966. godine.

Foto: De Tomaso

Karoseriju modela P70 potpisao je Peter Brock, a neke od njegovih linija napravile tranziciju u modernu eru kako bi krasile novi P72. Za oblik P72 zadužen je Jowyn Wong, iz Wyn Designa. Njegov cilj je bio da kombinuje modernu, aerodinamički optimizovanu karoseriju sa retro nagoveštajima na P70. Detalji kao što su retrovizori u obliku krila i centralno postavljeni bedž/ čep odaju počast modelu P70.

Foto: De Tomaso

Enterijer P72 jednako je lep kao i spoljašnost. Polirani bakar i štepovi u obliku dijamanta ispunjavaju kabinu retro osećajem, dok instrument tabla sačinjena od više okruglih analognih merača vodi duh nazad u 60-te i 70-te godine prošlog veka.

Foto: De Tomaso

Ono što nije retro je jedinstvena monocoque struktura izrađena od ugljeničnih vlakana, dizajnirana da ispuni LeMan prototip standarde. Detaljnije tehničke specifikacije biće naknadno objavljene obzirom da P72 tek treba da prođe kroz proces homologacije. De Tomaso tvrdi da će automobil ostati većinom ne promenjen, kao i da će mehanizam manuelnog menjača ostati otvoren.

Foto: De Tomaso

Nažalost, De Tomaso P72 će biti vrlo redak prizor. Samo 72 primerka će biti proizvedena i očekuje se da će jedan koštati oko 750.000 evra. Prvobitna reinkarnacija De Tomasa odigrala se 2004. godine, samo godinu dana nakon smrti njegovog osnivača.

Foto: De Tomaso

Kasnije je bilo dodatnih pokušaja vraćanja marke, ali se čini da je poslednji pokušaj i najkredibilniji. Moderni De Tomaso navodi da već ima planove za budućnost i da je P72 tek prvo poglavlje.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Sledeća Mazda 6 sa pogonom na zadnjim točkovima?

Mazda polako ali sigurno patentira nova rešenja, koja najavljuju da bi bi već naredna ...

Najbolje ocene zimskoj gumi Continental WinterContact TS 870 P

Proizvođaču guma Continental, dodeljena je veoma dobra ocena za zimske gume WinterContact TS 870 ...

Prva luksuzna jahta sa oznakom Lexusa

Ove godine debitovaće prva Lexus LY 650 jahta, a partner u projektu je Marquis ...

Honda uz novog šefa menja strategiju

Honda je u aprilu dobila novog šefa koji menja poslovnu strategiju japanskog automobilskog giganta ...

Eric Boullier se povukao iz McLarena

Kada su rezultati u F1 loši, lete ljudi iz tima. Eric Boullier se povukao ...

Toyota samostalno preuzela pogon u Češkoj

Toyota Motor Europe jedini vlasnik dosadašnjih zajedničkih proizvodnih pogona TPCA, nastalih 2002. godine ulaganjem ...