Asocijacija Grand Prix vozača iznela je svoje viđenje i četiri faktora do zanimljivijih i boljih trka Formule 1
Na sastanku predstavnika FIA, Formule 1 i timova, održanom u Ženevi, konačno su i vozači dobili pravo da kažu šta misle o pravilima za 2021. Vozači Fomule 1 okupljeni su u GPDA (Grand Prix Drivers Assotiation), asocijaciju kojom trenutno predsedava Alex Wurz, a u utorak su sastanku prisustvovali Sebastian Vettel i Romain Grosjean, dok su na prošlom sastanku glas vozača zastupali Lewis Hamilton i Nico Hulkenberg.
Nakon sastanka Grosjean je rekao: bio je dug sastanak, na kojem je izuzetno važno da prisustvuju i svoju reč imaju vozači, ali sa delovima i diskusijama koje su popuno nepotrebne u smislu stvaranja zanimljivijeg takmičenja. Vozači imaju svoja četiri elementa uz koje trkanje može biti bolje i u tome treba da budu uporni i istrajni. GPDA zastupa četiri elementa sa kojima su se usaglasili svi vozači, što nije bilo lako ali je dogovor da 51% vozača mora biti za iste predloge”.
Elaborirajući stav vozača i koji elementi su u pitanju, Grosjean je rekao: “Broj jedan su pneumatici, broj dva aerodinamički paket, broj tri masa vozila i broj četiri raspodela novca među timovima. Ako bi rešili ovo četiri stvari, bilo bi sjajno”. Grosjean je dodao da su vozači pristalice ideje da se vrati dopunjavanje goriva tokom trke, i to pre svega da bi se smanjila masa vozila na samom startu. GDPA ne smatra da je to dobro za trkanje, ali smatra da je dobro za smanjenje početne mase vozila za 60-70 kilograma, kako bi se smanjilo pregrevanje pneumatika.
Grosjean kaže: “Kada sam počeo da se trkam 2009., masa vozila je bila 605 kg, sada je preko 740 kilograma. To je 140 kilograma više, koje osetite u krivinama. Na samom startu, teški smo čak oko 850 kg. Vozači smatraju da je to jednostavno previše za bolid Formule 1. Znamo da će nam točkovi od 18” dodati oko 25 kg, standardizovani kočioni sistem oko 8 novih kilograma, a to znači da samo dodajemo na već veliku masu, umesto da smanjujemo”.
Francuski vozač tima Haas kaže i da su vozači izneli jednostavan predlog u pravcu smanjivanja mase za koji je odmah rečeno da nije moguć – vratiti V10 motore i eto uštede od 150 kilograma.
Show Comments