fbpx

Formula 1 – Honda sve bliže ostanku u F1

Formula 1 – Honda je sve bliže ostanku u F1 i nakon 2026. godine, obzirom da je to sada čak i napismeno potvrdila

Photo by Mark Thompson/Getty Images ) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202210090194 // Usage for editorial use only //

Formula 1 – Honda je sve bliže ostanku u F1. Svoj potencijalni interes za Formulu 1, kao dobavljač pogonskih grupa i nakon 2026. potvrdio je Koji Watanabe, predsednik Honda Racing. Dobro je poznato da se Honda zvanično povukla iz Formule 1 na kraju sezone 2021. zbog svoje strategije da do 2050. postane potpuno karbonski neutralna. Međutim, isto tako, poznato je i da Red Bull Powertrains nije bio dovoljno spreman da počne da proizvodi pogonske jedinice prema projektima Honde, pa je Honda Sakuri u Japanu nastavila da pravi pogonske jedinice i isporučuje ih timovima Red Bull i Alpha Tauri.
Iako Honda formalno nije zvanični dobavljač za dva tima Formule 1, oznaka HRC (Honda Racing Corporation) se vratila na bolid Red Bull RB18 tokom sezone 2022. koji je uz Maxa Verstappena došao i do druge uzastopne titule. Obzirom zamrznuti razvoj pogonskih grupa u Formuli 1 a samm tim i minimalnim troškovima u najskupljem delu, ugovor između Honde i Red Bulla produžen je do kraja sezone 2025., odnosno kraja važećih pravila za pogonske grupe.
Obzirom da su pregovori između Red Bulla i Porschea završili neuspehom, sve su veće mogućnosti da će Honda ostati u F1 i sa novim pogonskim grupama, odnosno nakon početka sezone 2026. Naime, FIA je postavila ne previše striktan rok da se do sredine novembra 2022. prijave svi zainteresovani dobavljači pogonskih jedinica za Formulu 1. Honda je potvrdila da jeste i nalazi se na formalnom spisku. Međutim, to ne znači da će se Honda i sigurno pojavti na startu sezone 2026., obzirom da ovaj potpis nije obavezujući i samo je izraz zainteresovanosti, a Hondi obezbeđuje mesto za stolom kada se raspravlja o novim pravilima.

(Photo by Clive Mason/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202205200608 // Usage for editorial use only //

„HRC se registrovao kao dobavljač pogonskih grupa nakon 2026. godine“, potvrdio je Watanabe tokom prezentacije plana sportskih aktivnosti Honde u 2023. godinu. „Pravila za pogonske grupe od 2026. pa nadalje idu u pravcu karbonske neutralnosti. Pored toga promovisaće se elektrifikacija pogona, što se uklapa u strategije koje ima Honda Motor Co. HRC, kao trkačka kompanija se registrovala kao proizvođač kako bi mogli sprovoditi napredna istraživanja“, objašnjava Watanabe. U praksi to znači da Honda ima još dosta vremena da potvrdi svoje učešće ili odustane potpuno od Formule 1.
Što se ostalih proizvođača tiče, registrovali su se Renault , kao i Red Bull Powertrains koji će imati status novopridošlice u Formulu 1, a samim tim najverovatnije i određene koncesije. Mercedes je takođe potpisao ovaj neobavezujući dokument, a šef tima Aston Martin odbacio je mogućnost da se ova marka pojavi sa sopstvenim motorima, ako je o tome definitivno bilo rasprave unutar kompanije.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Lamborghini ima novi Huracán Super Trofeo Evo 2

Lamborghini će sutra zvanično predstaviti Huracán Super Trofeo Evo 2, radikalno drugačiji od dosadašnjeg ...

Williams Racing prodat američkom investitoru

Williams Racing je u potpunosti prodat američkoj investicionoj firmi Dorilton Capital Williams Racing, legendarni ...

Od 2040. bez benzina i dizela u Francuskoj

Francuski ministar energetike Nicolas Hulot izjavio je da Francuska planira da prestane prodaju benzinskih ...

Toyota Hilux GR Sport donosi duh Dakar relija

Hilux GR SPORT je dizajniran kako bi privukao pažnju onih kupaca čiji aktivni stil ...

Apple se konačno i zvanično uključio u igru

Iako praktično nikada nije zvanično potvrđeno, nije tajna da se Apple “šunja” oko automobilske ...

Jaguar radi na drugom životu baterija iz modela I-Pace

Jaguar je u saradnji sa Pramac-om razvio sistem koji će sa nultom emisijom koristiti ...