Iako je Porsche Taycan praktično pokazan, a do njegove zvanične premijere ostalo samo dve nedelje, njegov kokpit je doneo iznenađenje
Porsche Taycan gledamo već dve godine u nezvaničnim i zvaničnim izdanjima, a službeno će premijeru imati na salonu u Frankfurtu za dve nedelje. Međutim, upravo pokazani interijer Taycana izazvao je buru komentara. Bez preterivanja, osim što potpuno odstupa od tradicionalnog, najbliže je avionskom kokpitu što smo do sada videli u automobilu.
U širem smislu, Porsche je zadržao armaturu sa dve zone, gornjom i donjom, ali zvezda ovog kokpita je gigantski zakrivljeni ekran od 16.8 inča iznad upravljača, koji pojam instrument tabla premešta na neki sasvin drugi nivo. Iako osnovna grafika podseća na klasičan Porsche, ima bezbrojne mogućnosti personifikacije prikaza. Na njemu i oko njega su komande osetljive na dodir koje praktično potpuno zamenjuju prekidače svetala, ESP-a, visine vozila i još mnogo čega. Koliko je za sada poznato, ekran ima četiri osnovna preseta grafike, od klasičnih instrumenta, do pretvaranja celog ekrana u prikaz navigacionog sistema.
Centralni ekran je tamo gde se i do sada nalazio i ima dijagonalu 10.9”, ali novina je ekran koji je dobio suvozač. Na kraju, 8.4” ekran na centralnoj konzoli zadužen je za komande provetravanja i klimatizacije, ali i nadzor procesa pražnjenja i punjenja baterije ovog električnog vozila. Zapravo, tu nije kraj spisku ekrana, obzirom da i putnici pozadi imaju svoj ekran od 5.9 inča, četvorozonske klimatizacije.
Od za sada objavljenog, i Porsche će dobiti sve prisutniju komunikaciju sa “Hey Porsche”, ali i nešto što je nazvano “Virtual Airflow Control”, odnosno virtuelnu kontrolu strujanja vazduha unutar vozila sa elektronskim komandama svakog otvora pojedinačno.
Ono što je evidentno, svaki budući vlasnik Taycana će morati dugo i pažljivo da čita uputstvo za upotrebu vozila.
Show Comments