Renault Clio V – prva vožnja francuskog bestsellera

Renault je ove godine predstavio potpuno novu generaciju modela Clio, s kojim smo imali priliku da se upoznamo u Sloveniji gde se i proizvodi

Nakon gotovo 30 godina proizvodnje i oko 15 miliona prodatih primeraka, stigla je i peta generacija najprodavanijeg predstavnika B segmenta u Evropi, Renault Cila. Osim što je najprodavaniji u svom segmentu, Clio je takođe drugi najprodavaniji automobil na starom kontinentu iza VW Golfa. Iako ga po prvi put, do sada, karakteriše evolucija dizajna prošle generacije, umesto potpuno novog dizajna, novi Clio je, zapravo, potpuno nov. To se pogotovo vidi i oseti u kabini.
Kao osnovu koristi novu CMF-B (Common Module Family -B) platformu koja obećava više prostora, bezbednost, manju težinu i moderne tehnologije. Clio V je sa svojih 4050 mm dužine 12 mm kraći od prethodnika. Širina je blago porasla na 1798 mm, a visina je smanjena u rasponu od 8 mm do 48 mm u cilju bolje aerodinamike. Nova platforma ujedno znači da će Clio po prvi put biti dostupan u hibridnoj verziji sa baterijom od 1.2 kWh, koja bi mogla da omogući kratka gradska putovanja sa 80% pogona od električne energije. Do sledeće godine, kada Clio E-Tech stiže, kupci mogu da biraju između tri benzinca i dva dizela.

Osnovni motor je atmosferski trocilindraš zapremine 999 ccm sa 75 KS i 95 Nm obrtnog momenta. U dizel ponudu se ubrajaju 1.5 litarske turbo punjene jedinice sa 85 KS i 220 Nm i 115 KS i 260 Nm. „Zlatnu sredinu“ predstavlja trocilindarski turbo benzinac sa 100 KS i 160 Nm, a vrh ponude za sada čini 1.3 litarski TCe sa 130 KS i 240 Nm isključivo sa sedmostepenim EDC menjačem. Obe dizel varijante dobijaju šestostepeni manuelni menjač, dok su dva slabija benzinca opremljena petostepenim manuelnim menjačem.
Na slovenačkim autoputevima, „zlatna sredina“ ponude, Clio TCe 100 pokazao se odlično. Sve dok su obrtaji motora preko 2.500, mali trocilindraš će biti spreman da povuče oko 280 kg novinara uzbrdo uz uključeni klima uređaj. Za držanje propisanih 130 km/h, peti stepen prenosa je dovoljan, dok je za preticanje uzbrdo potrebno spustiti jedan stepen.

Menjač je, osim redizajniranog menjačkog mehanizma, isti kao i pre. Hod ručice nije ni previše dugačak, ni previše kratak za ovaj segment, ali je sama promena stepena prenosa pomalo „lepljiva“ i zahteva odlučnu ruku vozača. Stepeni prenosa su dugački i ne oseti se potreba za šestim stepenom. Pri 130 km/h, motor će se vrteti tek malo iznad 3.000 o/min. Postavka donjeg postroja novog Clia pruža odličan balans udobnog i sposobnog u krivinama. Prenosni odnos upravljača je kraći nego kod prethodne generacije, a karoserija u oštrim krivinama ostaje dosta ravna. Utisak o upijanju neravnina je, za sada i na dobrim putevima, odličan, ali ćemo poslednji sud ostaviti za test na našim putevima.

Iako spoljnji dizajn izgleda poznato, kabina odlično pokazuje velike napore Renaultovih inženjera i dizajnera. Uprkos malo manjem međuosovinskom rastojanju i ukupnoj dužini, kabina novog Clia je odlično iskorišćena. Mesta ima osetno više nego pre, kako za putnike tako i za prtljag. Iza redizajniranog, kompaktnijeg i lepšeg upravljača nalaze se, konačno, unapređene kontrole audio sistema, i, po prvi put u Cliu, digitalna instrument tabla sa ekranom veličine 7 inča, tj. 10 inča kod jače opreme.

Vertikalno postavljeni ekran infotejment sistema je sa 9.3 odnosno 10 inča najveći u segmentu. Interfejs sistema je dosta jednostavan, lep i intuitivan. Android Auto i Apple Car Play konekcije nisu izostavljene. Kontrole ventilacije i klimatizacije nisu deo infotejment sistema, već sa klasičnim analognim komandama, i veoma su jednostavne za korišćenje.
Materijali u kabini su osetno boljeg kvaliteta nego pre, na nekim mestima i bolji nego kod skupljih konkurenata. Obloga instrument table je mekana na dodir, kao i obloge vrata prednjih vrata. Putnici pozadi će morati da se zadovolje plastikom obloga izgleda prednjih, ali izrađenih od tvrđe plastike. Od tvrde plastike su takođe donji delovi enterijera koji zahtevaju veću otpornost na grebanje, s tim da ih nema puno.

Zapremina prtljažnjika je rekordna u klasi sa 391 litrom, odnosno 366 litara dok dizelaša. Konačni sud za praktičnost ekstremno visokog praga vrata prtljažnika i mesta gde se vrata otvaraju – dugme smešteno između sijalica za osvetljenje registarske oznake – ćemo doneti nakon zvaničnog testa. Zvaničnici Renaulta nam kažu da je visok prag zapravo rezultat odluke da vrata ne budu oštećena prilikom udara i da popravka bude jeftinija.

U REVOZ-u, Renaultovoj slovenačkoj fabrici u Novom Mestu, u kojoj rade tri smene radnika i sa čije trake siđe po jedan Renault (Twingo, Clio 4, Clio 5, kao i Smart For Four), svakih 80 sekundi, su nam tokom obilaska objasnili da je proces sklapanja karoserije unapređen. To, između ostalog, znači da kad budete otvorili vrata prtljažnika na novom Cliu nećete morati da gledate u ružne varove gde su spojeni C stubovi sa zadnjim veznim limom i krovom. Prodaja novog Renault Clia je i zvanično počela u Srbiji, a cene kreću od 11.990 evra (10.090 sa 700 + 200 evra popusta) za verziju bez klime i radio uređaja. Više o Renault Clio V ćete moći da pročitate, nadamo se, što pre u Dmotion.rs testu. Za sada, prvi utisci kažu da je po pitanju kvaliteta izrade, udobnosti i funkcionalnosti Clio mnogo više unapređen, nego što je izgledom izmenjen u odnosu na prethodnika. Drugim rečima, suština enterijera je stavljena ispred potpuno nove forme eksterijera.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Volvo Cars i Varjo uvode mešovitu realnost u automobil

Volvo Cars i Varjo predstavljaju prvu upotrebu mešovite realnosti za razvoj automobila u svetu ...

Još se ništa ne zna, ali biće sigurno

BMW-ovi zavaničnici su potvrdili da će 26. maja na ovogodišnjem Concorso d’Eleganza Villa d’Este ...

Novi Volkswagen Touareg stiže 23. marta

Volkswagen će 23. marta predstaviti novi Touareg i to u Pekingu, na istom mestu ...

Hibridizacija „boli“ Ferrari

Stradale SF90 je prvi PHEV Ferrari, ali njegova hibridizacija nije prošla ni lako ni ...

Još malo pa Toyota Supra

Još malo pa će Toyota Supra biti prikazana u Ženevi, a do tada još ...

Hamiltonu pol, Suzuka komplikovana za Ferrari

Staza Suzuka često zna da zakomplikuje stvari, ali, na muci se poznaju junaci, a ...