fbpx

Leclerc nastavio sa pobedama, prvi i u Monzi

Charles Leclerc izrasta u budućnost Ferrarija, ili, još bolje, već je prvi vozač tima, pogotovo nakon Monze

Foto: Scuderia Ferrari Press Office

Monzu ne zovu slučajno hramom brzine. Prava, legendarna pista, za pravo trkanje. Formula 1 nam je ponovo donela ono što se od nje očekuje – trkanje. I to od prvog do poslednjeg kruga, a u kakvog trkača izrasta, pokazao je momak koji ima samo 21 godinu, i čiji dolazak u Ferrari je većina osporavala, a manjina podržavala. Mladi vozač koji postiže ono što njegov izvikani kolega i četvorostruki šampiona više nije u stanju da dostigne.

Foto: Scuderia Ferrari Press Office

Naravno, govorimo o Charlesu Leclercu, koji je u svojoj prvoj sezoni u sedištu Ferrarija pokazao da je zreliji i stabilniji vozač od Vettela, i koji je sigurno bolji izbor od indolentnog Raikkonena. Leclerc je bio najbrži na dva od tri slobodna treninga, bio najbrži u kvalifikacijama, poveo od samog starta, izdržao napada Hamiltona i Bottasa, i pobedio. Perfektan skor za vozača koji još nije “sastavio” dve cele sezone u Formuli 1, a koji je u Ferrariju nasledio Raikkonena na insistiranje pokojnog Marchionnea. Pokazalo se da je pokojni šef FCA bio u pravu.

Foto: Scuderia Ferrari Press Office

Dok je njegov timski kolega Vettel ponovo uspeo da napravi kardinalnu grešku, okrene se na stazi, nebezbedno vrati i pri tom zaradi kaznu sudarom sa Lanceom Strollom, Leclerc je iskoristio sve što mu je Ferrari omogućio – brzinu, pa čak i na najtvrđoj komponenti pneumatika. Tokom cele trke Leclerc je sekundu do dve iza sebe imao Hamiltona, pa pred kraj i Bottasa, ali je izdržao i napade i pritisak.
Konačno smo videli i da su srebrne strele pobedive, pa čak i nemoćne naspram brzog Ferrarija i dobrog vozača.

Foto – Mercedes-AMG Petronas Motorsport

Mercedes je pokušao da taktikom sa srednjom komponentom pneumatika prvo Hamiltonu, ali i Bottasu pruži alat da stignu Leclerca, ali taktika je bila dovoljna samo za drugo mesto Bottasa i treće Hamiltona. Šta više, nade za pobedu i Bottas i Hamilton su dodatno “pogasili” sopstvenim greškama. Nije ni Leclerc prošao bez grešaka. Napravo ih je dve, ali ga nisu skupo koštale, drugi su ih pravi više. Uz to mladi momak iz Monaka je Ferrariju nakon devet godina konačno doneo pobedu Ferrariju u Monzi. Poslednji put je to u crvenom bolidu uradio još Fernando Alonso.

Foto: Renault F1 Team

U sjajnoj trci sa dosta obilaženja, ali i (opravdanih) kazni, odlično su prošli vozači Renaulta, najboljim plasmanom ove sezone. Zadržali su pozicije koje su osvojili u kvalifikacijama – Ricciardo petu, a Hulkenberg šestu.
Karavan Formule 1 se za dve nedelje seli u Singapur, na uličnu stazu koja, barem u teoriji, treba da odgovara bolidima Red Bull Honda, timu koji sa punim pravom očekuje dobar rezultat. Mercedes je standardno brz, ali očigledno, Ferrari i Leclerc sve bolje funkcionišu, dok je i Renault našao ključ do boljih performansi. U generalnom plasmanu Hamilton je i dalje u ubedljivom vođstvu, na drugomm esti je Bottas, ali se otvara bitka za treću poziciju, između Verstappena i Leclerca. Sve skupa, Formula 1 je postala zanimljiva. Vredi se radovati narednoj trci.

Poz

Br

Vozač

Automobil

Poena

1 16 Charles Leclerc Ferrari 25
2 77 Valtteri Bottas Mercedes 18
3 44 Lewis Hamilton Mercedes 16
4 3 Daniel Ricciardo Renault 12
5 27 Nico Hulkenberg Renault 10
6 23 Alexander Albon Red Bull Racing Honda 8
7 11 Sergio Perez Racing Point BWT Mercedes 6
8 33 Max Verstappen Red Bull Racing Honda 4
9 99 Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Racing Ferrari 2
10 4 Lando Norris McLaren Renault 1
11 10 Pierre Gasly Scuderia Toro Rosso Honda 0
12 18 Lance Stroll Racing Point BWT Mercedes 0
13 5 Sebastian Vettel Ferrari 0
14 63 George Russell Williams Mercedes 0
15 7 Kimi Räikkönen Alfa Romeo Racing Ferrari 0
16 8 Romain Grosjean Haas Ferrari 0
17 88 Robert Kubica Williams Mercedes 0
NC 20 Kevin Magnussen Haas Ferrari 0
NC 26 Daniil Kvyat Scuderia Toro Rosso Honda 0
NC 55 Carlos Sainz McLaren Renault 0
  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Kad se porodice posvađaju

Bitka između familija Piech i Porsche koje preko Porsche Holding SE drže većinski paket ...

Hibridizacija „boli“ Ferrari

Stradale SF90 je prvi PHEV Ferrari, ali njegova hibridizacija nije prošla ni lako ni ...

Formula 1 – Schumacher out, Hulkenberg in

Formula 1 – jedna od poslednjih dilema na gridu Formule 1 je otklonjena otkazom ...

Bugatti ima sopstvenog metrologa

Bugatti ima sopstvenog metrologa koji se brine da svaki, milione evra vredan, automobil bude ...

Mercedes predstavio luksuznu električnu limuzinu EQS

Predstavljen je EQS prva potpuno električna luksuzna limuzina brenda Mercedes-EQ Na taj način, Mercedes-EQ ...

Dacia Duster dobija benzince od 130 i 150 KS

Dacia proširuje gamu motora svog Duster SUV-a uvođenjem novog 1.3 litarskog turbo benzinca Dacia ...