Charles Leclerc izrasta u budućnost Ferrarija, ili, još bolje, već je prvi vozač tima, pogotovo nakon Monze
Monzu ne zovu slučajno hramom brzine. Prava, legendarna pista, za pravo trkanje. Formula 1 nam je ponovo donela ono što se od nje očekuje – trkanje. I to od prvog do poslednjeg kruga, a u kakvog trkača izrasta, pokazao je momak koji ima samo 21 godinu, i čiji dolazak u Ferrari je većina osporavala, a manjina podržavala. Mladi vozač koji postiže ono što njegov izvikani kolega i četvorostruki šampiona više nije u stanju da dostigne.
Naravno, govorimo o Charlesu Leclercu, koji je u svojoj prvoj sezoni u sedištu Ferrarija pokazao da je zreliji i stabilniji vozač od Vettela, i koji je sigurno bolji izbor od indolentnog Raikkonena. Leclerc je bio najbrži na dva od tri slobodna treninga, bio najbrži u kvalifikacijama, poveo od samog starta, izdržao napada Hamiltona i Bottasa, i pobedio. Perfektan skor za vozača koji još nije “sastavio” dve cele sezone u Formuli 1, a koji je u Ferrariju nasledio Raikkonena na insistiranje pokojnog Marchionnea. Pokazalo se da je pokojni šef FCA bio u pravu.
Dok je njegov timski kolega Vettel ponovo uspeo da napravi kardinalnu grešku, okrene se na stazi, nebezbedno vrati i pri tom zaradi kaznu sudarom sa Lanceom Strollom, Leclerc je iskoristio sve što mu je Ferrari omogućio – brzinu, pa čak i na najtvrđoj komponenti pneumatika. Tokom cele trke Leclerc je sekundu do dve iza sebe imao Hamiltona, pa pred kraj i Bottasa, ali je izdržao i napade i pritisak.
Konačno smo videli i da su srebrne strele pobedive, pa čak i nemoćne naspram brzog Ferrarija i dobrog vozača.
Mercedes je pokušao da taktikom sa srednjom komponentom pneumatika prvo Hamiltonu, ali i Bottasu pruži alat da stignu Leclerca, ali taktika je bila dovoljna samo za drugo mesto Bottasa i treće Hamiltona. Šta više, nade za pobedu i Bottas i Hamilton su dodatno “pogasili” sopstvenim greškama. Nije ni Leclerc prošao bez grešaka. Napravo ih je dve, ali ga nisu skupo koštale, drugi su ih pravi više. Uz to mladi momak iz Monaka je Ferrariju nakon devet godina konačno doneo pobedu Ferrariju u Monzi. Poslednji put je to u crvenom bolidu uradio još Fernando Alonso.
U sjajnoj trci sa dosta obilaženja, ali i (opravdanih) kazni, odlično su prošli vozači Renaulta, najboljim plasmanom ove sezone. Zadržali su pozicije koje su osvojili u kvalifikacijama – Ricciardo petu, a Hulkenberg šestu.
Karavan Formule 1 se za dve nedelje seli u Singapur, na uličnu stazu koja, barem u teoriji, treba da odgovara bolidima Red Bull Honda, timu koji sa punim pravom očekuje dobar rezultat. Mercedes je standardno brz, ali očigledno, Ferrari i Leclerc sve bolje funkcionišu, dok je i Renault našao ključ do boljih performansi. U generalnom plasmanu Hamilton je i dalje u ubedljivom vođstvu, na drugomm esti je Bottas, ali se otvara bitka za treću poziciju, između Verstappena i Leclerca. Sve skupa, Formula 1 je postala zanimljiva. Vredi se radovati narednoj trci.
Poz |
Br |
Vozač |
Automobil |
Poena |
---|---|---|---|---|
1 | 16 | Charles Leclerc | Ferrari | 25 |
2 | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes | 18 |
3 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes | 16 |
4 | 3 | Daniel Ricciardo | Renault | 12 |
5 | 27 | Nico Hulkenberg | Renault | 10 |
6 | 23 | Alexander Albon | Red Bull Racing Honda | 8 |
7 | 11 | Sergio Perez | Racing Point BWT Mercedes | 6 |
8 | 33 | Max Verstappen | Red Bull Racing Honda | 4 |
9 | 99 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo Racing Ferrari | 2 |
10 | 4 | Lando Norris | McLaren Renault | 1 |
11 | 10 | Pierre Gasly | Scuderia Toro Rosso Honda | 0 |
12 | 18 | Lance Stroll | Racing Point BWT Mercedes | 0 |
13 | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari | 0 |
14 | 63 | George Russell | Williams Mercedes | 0 |
15 | 7 | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo Racing Ferrari | 0 |
16 | 8 | Romain Grosjean | Haas Ferrari | 0 |
17 | 88 | Robert Kubica | Williams Mercedes | 0 |
NC | 20 | Kevin Magnussen | Haas Ferrari | 0 |
NC | 26 | Daniil Kvyat | Scuderia Toro Rosso Honda | 0 |
NC | 55 | Carlos Sainz | McLaren Renault | 0 |
Show Comments