fbpx

Imidž automobilske industrije Nemačke na staklenim nogama

Još se nisu ni ohladile hale frankfurtskog salona, a imidž automobilske industrije u Nemačkoj tone sve dublje iako godišnje proda 3.4 miliona vozila

Foto: REUTERS/Wolfgang Rattay

IAA je svojim blještavilom decenijama bio „must see“ za ljubitelje automobila, ali i one mnogo važnije – kupce istih tih automobila. Međutim salon u Franfurtu ove godine pokazao je nešto sasvim drugo, što se automobilskoj industriji, to u postojbini motora sa unutrašnjim sagorevanjem – Nemačkoj, nikako ne može dopasti. Ovogodišnji salon imao je isti efekat kada su glavešine američkih automobilskih kompanija 2008. došli u Washington da preklinju državu za pomoć, i to svako u svom preskupom poslovnom mlaznjaku. Čak ni u najcrnjoj krizi, direktori nisu imali nameru da se odreknu svog luksuza.
IAA je ove godine ličio na slično. Za sve one koji ne znaju, evropska auto industrija je u većoj krizi nego što se pretpostavlja. Gigantsko tržište u Kini se ljulja, evropska prodaja ove godine pala je za 9%. Nemačka auto industrija proizvela je 12% manje, a izvezla 14% manje. Ali zato je na IAA sijalo za „sve novce“, iako je ovogodišnji salon proglašen velikim promašajem, a zbog pada potražnje neki proizvođači već najavljuju skraćivanje radnog vremena i ukidanje smena.
A uz salon su stigli i brojni protesti aktivista, mahom upereni protiv velikih i žednih SUV-a, a kao savršen iako tragičan argument za proteste bio je udes u Berlinu u kojem je vozač SUV-a usmrtio četvoro pešaka. A protestuje se i protiv činjenice da najveći nemački proizvođači i dalje koriste benzinske i dizel motore. Iz to, gotovo svi su dobili i nova rukovodstva, i ne mogu da postignu jedinstvo po pitanju gašenja vozila sa unutrašnjim sagorevanjem, a ni alternativnih rešenja kao što su struja ili vodonik i gorivne ćelije.
Naravno diskutabilna je osnova, opravdanost i poruka ovakvih protesta, ali je činjenica je da postoje, i da je imidž automobilske industrije, koja direktno zapošljava 800.000 ljudi, u Nemačkoj žestoko poljuljan. Doduše, isto to nemačko tržište povuklo je 3.4 miliona vozila prošle godine, 95% sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, a od svega toga jedna četvrtina je bio SUV segment, iako ekstremisti predlažu zabranu vožnje SUV-a u nemačkim gradovima.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Da li Audi A6 vodi u “svetom ratu” velike trojke?

Svaki novitet nemačkog premijum “triumvirata” izaziva ogromnu pažnju i to ne samo kod kupaca ...

Kraj pre vremena za Mini na Dakaru

Iako su bili najbolje Mini plasirana posada posle prvog brzinskog ispita, završili su svoj ...

Yugo GT 5000 Concept – biće da je greška

Ne znamo da li je dizajner Mihael Merkler svoj rad greškom nazvao Yugo ili ...

Toyota RAV4 GR Sport predstavljen za Evropu

Toyota RAV4 GR Sport najnoviji je model koji je dobio GR Sport oznaku, paket ...

MG se vraća korenima, razvija električni roadster

MG je brend koji je poznat po malim sportskim roadsterima iz 20. veka, koje ...

Policijska potera u Ukrajini koja liči na scenu iz GTA igre

Jedna od najbitnijih, ako ne i najbitnija stvar kada policija hoće da vas zaustavi ...