Site icon

Hyundai predstavo centralni vazdušni jastuk

Hyundai je iznenadio automobilski svet rešenjem koje je upravo predstavljeno – centralnim vazdušnim jastukom koji sprečava sekundarne udarce

Foto: Hyundai

Prema statistikama Asocijacije evropskih proizvođača automobila, 45% je skundaranih povreda koje nastaju prilikom sudara, a odnose se na udaranje u objekte u vozilu i međusobni kontakt vozača i suvozača. Hyundai je iznenadio automobilski svet svojim rešenjem koje će značajno umanjiti rizik od povreda nestalih sekundarnim udarcem, a za čitavih 80% smanjiće mogućnost međusobnog udarca vozača i suvozača.
Ova patentirano rešenje donosi vazdušni jastuk u centralnoj konzoli, a ponajveći izazov bile su kompaktne dimenzije celog sklopa vazdušnog jastuka i brzina njegovog naduvavanja. Hyundaijevo rešenje je obezbedilo smanjenje mase sistema, a dodat je i sistem unutar samog vazdušnog jastuka, koji je svojevrstan “držač”, odnosno vođica, koja drži lagani vazdušni jastuk tokom pirotehničkog punjenja. Sa svojim vazdušnjim jastukom koji je oko 500 grama lakši od konkurentskih rešenje, Hyundai je obezbedio veliku slobodu prilikom dizajniranja sedišta za buduća vozila. Iako Hyundai za svoja vozila već ima veoma visoke ocene bezbednosti kako od Euro NCAPA tako i IIHS i NHTSA, iz kompanije poručuju da se neće zaustaviti samo na centralnom vazdušnom jastuku, nego da će svoja istraživanja umeriti na sve zone u vozilu u kojima se nalaze opasnosti po vozača i putnike. Iz kompanije su povukli i zanimljivu paralelu sa auto sportom, pa kažu da se nakon smrti svakog trkača pojavi neko novo bezbednosno rešenje, pa gotovo da je neverovatno kako se iz javnog saobraćaja ne izvlači više pouka i više inženjera traži nova i bolja rešenja.

Next: Aston Martin DBX ima 550 KS i koči kao DBS Superlaggera